تبیان، دستیار زندگی
همزمان با سال جهاد اقتصادی ، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، صفحه ویژه جهاد اقتصادی را راه اندازی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهاد اقتصادی در نگاه تبیان

صفحه ویژه جهاد اقتصادی

همزمان با سال جهاد اقتصادی ، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، صفحه ویژه جهاد اقتصادی را راه اندازی کرد.

به گزارش روابط عمومی، بخش اقتصادی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، به منظور گرامیداشت سال جهاد اقتصادی، صفحه ویژه جهاد اقتصادی از نگاه تبیان را راه اندازی کرد.

«جهاد اقتصادی، کلام حکیمانه، مصاحبه، گفتگو،یادداشت، جهاد اقتصادی در چند نگاه » از بخشهای مختلف این صفحه است که به صورت روزانه مطالب مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در بخشی از این صفحه با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نامگزاری سال 90 به نام سال جهاد اقتصادی آمده است : « در خصوص نام‌گذاری امسال به نام «جهاد اقتصادی» باید گفت که دشمنان نظام اسلامی در خارج و داخل، ترفندهایی را به صورت برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌دهند تا بتوانند توانایی‌های بنیه‌ای نظام اسلامی را در عرصه اقتصادی به خصوص در بدنه اجتماع تحت‌الشعاع قرار دهند و عملاً امکان بسط و گسترش فعالیت‌های متفاوت تعریف‌شده در نظام را برای ما دشوار کنند. به همین دلیل به نظر می‌رسد که رهبر معظم انقلاب در تقابل با حرکت دشمنان، حرکتی که عموم جامعه را در برگیرد، برگزیدند. به نظر بنده رهبر انقلاب این نام‌گذاری را عاملی در جهت خنثی‌سازی حرکت‌های دشمنان نظام استفاده کردند تا آنچه که در سند چشم‌انداز بیست ساله آمده است، تحقق پیدا کند. «جهاد اقتصادی» بحثی نیست که تنها در سال 90 بخواهد به نتیجه غایی خودش برسد، بلکه امسال سرآغاز این جهاد است.نکته قابل توجه در نام‌گذاری امسال کلمه جهاد است؛ چرا که در بحث جهاد یک تفاوت تکلیفی در مسایل اجرایی برای خود قائل هستیم. تکلیف جهاد یعنی یک امر شرعی که هر مسلمان در حوزه‌ای که برای او مشخص می‌شود، باید بر اساس وظیفه شرعی‌اش ورود پیدا کند و به نظر می‌رسد تکلیفی که در این‌جا رهبری بر دوش ما نهادند این است که آنچه تا به حال صورت می‌گرفته را با این نگاه متفاوت پیگیری کنیم. بنابراین هم عامه مردم . هم کارگزاران نظام، بر اساس تکلیف شرعی به این موضوع ورود پیدا کنند. به نظر می‌رسد که ایشان فضایی را ایجاد کردند که برای تک‌تک آحاد مردم این احساس مسئولیت اجتماعی به وجود بیاید و هیچ‌کس خود را خارج از این دایره نبیند.»

تنظیم: هومن بهلولی