تبیان، دستیار زندگی
ایران و كرواسی به مرحله‌ی دوم نمی‌رسند ایوانكوویچ از بلاژویچ بهتر است! یكشنبه، ایران در یكی از بازی‌های تداركاتی‌اش پیش از شروع رقابت‌های جام‌جهانی 2006 برابر كرواسی در اوسیك به تساوی دو بر دو رسید. بیشتر كارشناسان ایرانی و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارشناس فوتبال كرواسی: آسیا نظیر علی كریمی را ندارد

ایران و كرواسی به مرحله‌ی دوم نمی‌رسند
ایوانكوویچ از بلاژویچ بهتر است!


یكشنبه، ایران در یكی از بازی‌های تداركاتی‌اش پیش از شروع رقابت‌های جام‌جهانی 2006 برابر كرواسی در اوسیك به تساوی دو بر دو رسید. بیشتر كارشناسان ایرانی و كروات از جمله تومیسلاو ژیداك، روزنامه‌نگار سرشناس كه برای روزنامه‌های ویچرنی لیست و یوتارنی لیست می‌نویسد از عملكرد گروه برانكو ایوانكوویچ راضی هستند. ژیداك در پایان بازی در گفت‌وگوی تلفنی به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:« ایران بسیار عالی بود؛ اما، كرواسی خیر! كرواسی مشكلات بسیاری دارد كه در این بازی با آنها آشنا شدیم.»

ایران برای كرواسی كه باید در گروه F با ژاپن دیگر نماینده‌ی بزرگ قاره آسیا بازی كند، حریف تداركاتی مناسبی بود. ژیداك هم با این موضوع هم عقیده است:« بازی با تیم برانكو برای ما فرصت مناسبی بود، چرا كه آنها بسیار شبیه ژاپن هستند. البته ایران و ژاپن تفاوت بزرگی دارند و آن علی كریمی است. بازیكن كاملی كه آسیا نظیر آن را ندارد.»

تا ده روز دیگر مرحله‌ی پایانی رقابت‌های جام جهانی شروع می‌شود، ایوانكوویچ كرانیكا آرزوهای بزرگی در سر دارند، البته گذشتن از سد مكزیك پرتغال، برزیل،‌استرالیا یا ژاپن در مرحله‌ی گروهی برای دو تیمی كه مردم كرواسی نتیجه‌ی آنها را دقیق دنبال می‌كنند، دشوار است.

كارشناس فوتبال بالكان ادامه داد:« ایران تیم نیرومندی است. اما، مكزیك و به ویژه پرتغال، حریفان سرسختی هستند. برای تیم ملی كشورتان شانس كمی برای صعود به مرحله‌ی حذفی پیش‌بینی می‌كنم. كرواسی هم چنین شرایطی دارد. برزیل كه شانس نخست صعود است. در كنار قهرمان جهان ژاپن انگیزه و توان بسیاری دارد. در مجموع باید بگویم ایران و كرواسی به مرحله دوم رقابت‌ها نمی‌رسند.»

برانكو ایوانكوویچ برای هواداران كروات یادآور تمام روزهای خوش جام جهانی 1998 است. برانكو دستیار میروسلاو بلاژویچ بود كه كرواسی را به مرحله‌ی نیمه نهایی جام رساندند. آن زمان چیرو و برانكو دو همكار در جشن ملی كشورشان بودند كه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2002 روی نیمكت ایران نشستند. اما، كار این دو مربی بزرگ را باید در دو مقطع زمانی سنجید. كاری كه ژیداك جسارت انجام آن را داشت:« فكر می‌كنم برانكو ایوانكوویچ مربی بهتری است. بلاژویچ با آن مشكلی كه فكر می‌كنم در دیدار بحرین بوجود آمد نتوانست به جام جهانی برسد. اما، ایوانكوویچ این كیفیت و توانایی را داشت كه به جام جهانی برسد. این نظر شخصی من است.»