تبیان، دستیار زندگی
ازدواج تنها به دست کردن یک حلقه نیست - ازدواج پیوندی عاطفی میان دو نفر است که باید در طول زمان رشد کند و به ارزش زندگی شما بیفزاید. رابطه‌ای صمیمی و مداوم که شما را به شخص بهتری بدل می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامزدها بخوانند


ازدواج تنها به دست کردن یک حلقه نیست - ازدواج پیوندی عاطفی میان دو نفر است که باید در طول زمان رشد کند و به ارزش زندگی شما بیفزاید. رابطه‌ای صمیمی و مداوم که شما را به شخص بهتری بدل می‌کند.

نامزدها بخوانند

اگر تصمیم به ازدواج گرفته اید، بهتر است با خودتان روراست باشید و ببینید که آیا واقعا نگاه درستی به این مرحله از زندگی دارید یا نه. از ازدواج تان انتظار آرامش و سکون دارید یا انتظار تحرک، پویایی و پیشرفت؟

واقعیت این است که ازدواج کامل، فرصتی است که به شما کمک می کند شخصی دیگر را درک کنید و در عین حال برای درک کردن بهتر خودتان از طریق شخص دیگر تلاش داشته باشید. به این ترتیب شما یک جا نمی ایستید و سعی می کنید خود واقعی تان را که در مسیر بهتر شدن قرار دارد، به شخص مقابل نشان دهید. بخصوص در موقعیت های خاص و بحرانی زندگی که وقت رو کردن برگ های کلیدی شخصیت شماست.

از خودتان بپرسید که این ازدواج برای شما و طرف مقابلتان چه چیزی را به دنبال دارد؟ شما دو نفر در 10 سال آینده کجای زندگی هم قرار دارید و چطور به آرامش همدیگر کمک می کنید. ازدواج چیزی بیشتر از با هم کنار آمدن و داشتن رابطه‌ای خوب است. این دو البته دو جزء مهم هر ازدواجی هستند اما هدف نهایی آن نیستند. شما حتی اگر به شیوه ای سنتی زندگی می کنید، باید به یاد داشته باشید که ازدواج، وقتی می تواند یک پیوند کاملا مقدس و پسندیده باشد که به رشدتان منجر شود و هر روز، چهره ای متفاوت تر از روز قبل پیدا کند. این مساله آنقدر مهم است که عده ای از روانشناشان غربی به ازدواج نگاهی درمانی دارند و آن را برای کمک به کسانی که نیاز به تمرین سازشکاری، خلاقیت و بهبود مهارت های ارتباطی شان دارند، توصیه می کنند.

اما رسیدن به سطوح بالاتر صمیمیت به کار بیشتری نیاز دارد. روابط صمیمی ما باید ما را تغییر دهد. این روابط باید باعث رشد دادن‌مان شود، و اگر این چنین نباشد، پس چیزی در رابطه ما مفقود است. ساختن ازدواجی قوی و صمیمی از درون خود شما شروع می‌شود، و بعد به پیوندی عاطفی میان شما و همسرتان بدل می‌شود که برای یک عمر به طول می‌انجامد.

ازدواج چیزی بیشتر از با هم کنار آمدن و داشتن رابطه‌ای خوب است. این دو البته دو جزء مهم هر ازدواجی هستند اما هدف نهایی آن نیستند. شما حتی اگر به شیوه ای سنتی زندگی می کنید، باید به یاد داشته باشید که ازدواج، وقتی می تواند یک پیوند کاملا مقدس و پسندیده باشد که به رشدتان منجر شود و هر روز، چهره ای متفاوت تر از روز قبل پیدا کند

موضوع این نیست که دو نفر باید صرف نظر از هر شرایطی با هم بمانند، اما صمیمیت مداوم می‌تواند به افراد بخت شناختن خودشان و یکدیگر را به طریقی صادقانه‌تر و واقعی‌تر بدهد. شما در آینده چه یک رابطه مستحکم با همسرتان داشته باشید که بر اساس مصالحه و فداکاری شکل گرفته باشد، و چه رابطه‌ای مشکل‌ساز داشته باشید که از اختلافات و نومیدی‌های دائمی آسیب دیده باشد، شگرد اصلی این است که خودتان را بشناسید تا بتوانید چگونگی سازگار شدن با همسرتان را بهتر درک کنید. پس چه بهتر که این خودشناسی پیش از ازدواج صورت گیرد.

راه هایی برای بهبود رابطه‌ شما در زندگی مشترک آینده

تفاوت‌های‌تان با همسرتان را بشناسید و به آنها احترام بگذارید.

با یکدیگر صحبت کنید و این عادت را از همین ابتدای عقد و نامزدی ایجاد کنید.

به هم احترام بگذارید.

نکات مثبت را تقویت کنید و نکات منفی را به کاهش دهید.

تقصیر را به گردن یکدیگر نیندازید. این اشتباه خیلی از زوج های تازه کار این دوره و زمانه است که پایه های رابطه شان را سست می کند.

نسبت به یکدیگر صادق باشید.

مسائل را از دیدگاه همسرتان هم ببینید.

قضاوت نکنید.

این نکات تنها برای شروع هستند. اما این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند، همسرتان را بهتر درک کنید، و ازدواج‌‌تان را به واقع معنادار کنید
نامزدها بخوانند

خیال نکنید که عشق به دوران نامزدی و سالهای تازه عروس داماد بودن محدود می شود. از همین نقطه شروع، تعاریف تان را عوض کنید و عشق را درازمدت تر ببینید.

از تفاوت‌های‌تان استقبال کنید. درست است که در ازدواج تشابه تاثیر زیادی دارد اما تفاوت ها بیش از شباهت ها به رشد شما کمک می کنند. به جای این که بگویید افراد به خاطر عادت کردن به یکدیگر، از دست هم خسته می‌شوند، این طور نگاه کنید که انسان‌ها به نحوی بی‌نهایت پیچیده همیشه در حال تغییرند و می توانند برای هم جذابیت های تازه ایجاد کنند.

زمان بزرگترین هدیه است. آن را به نامزدتان هدیه دهید. ترتیبی بدهید که دست کم 20دقیقه در روز با او خلوت کنید و آن را صرف بهبود رابطه‌تان کنید. شاید شما در روز زمانی بیشتر از این را با هم بگذرانید اما سعی کنید لااقل 20 دقیقه آن کاملا مفید و سازنده باشد. نه حرفی از استرس های دوران عقد باشد و نه حرفی از برنامه ریزی های عروسی. این مدت کمترین زمانی است که برای این کار لازم است. در این مدت بدون تلویزیون و بدون کامپیوتر بر یکدیگر متمرکز شوید و از این زمان برای صمیمی‌شدن و ارتباط هم استفاده کنید.

اختلافات زیادی در زندگی مشترک شما به وجود می آید. باید این اختلافات را به شیوه‌ای خلاق حل کنید.

ببخشایید و تشکر کنید. به مشکلاتی دوران با هم بودنتان، نه به عنوان مشکل بلکه به عنوان فرصت نگاه کنید. از این مسائل به عنوان فرصتی برای تلاش دونفره و پیش رفتن همگام با هم استفاده کنید.

به تفریح بپردازید. دو جزء اساسی یک ازدواج صمیمی رفاقت و دوستی است. و به تفریح و سرگرمی پرداختن جزء اساسی هر دوی اینهاست. این کار به شما خواهد کرد با گذشت زمان رابطه‌تان را گسترش دهید، نه اینکه رابطه‌تان نزول پیدا کند.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: همشهری آنلاین، سلامت ایران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.