تبیان، دستیار زندگی
جام جهانی خرافاتی ها ! فوتبالیستها ، مربیان و حتی تماشاگران بازیهااغلب اوقات به مسائل خرافی اعتقاد دارند كه درطول بازیهای جام جهانی برجسته ترمی شود. به نوشته پایگاه اینترنتی فیفا لوییس آراگونس سرمربی تیم ملی اسپانیا كه در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جام جهانی خرافاتی ها !

جام جهانی خرافاتی ها !


فوتبالیستها ، مربیان و حتی تماشاگران بازیهااغلب اوقات به مسائل خرافی اعتقاد دارند كه درطول بازیهای جام جهانی برجسته ترمی شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی فیفا لوییس آراگونس سرمربی تیم ملی اسپانیا كه در زمینه خرافات شهرت خاصی دارد چندی پیش اخطاری جدی به رائول بازیكن سرشناس خود داد زیرا وی پیراهنی زردرنگ به تن كرده بود. آراگونس معتقد است رنگ زردبدشانسی می اورد.

اما در تیم ملی برزیل كه رنگ پیراهن بازیكنان زرداست این مسئله اهمیتی ندارد اما خرافات بیشتری دراین تیم حاكم است.

ماریو زاگالو سرمربی پیشین این تیم كه امروزه هماهنگ كننده فنی تیم ملی برزیل است علاقه بسیار زیادی به عدد سیزده دارد. وی عقیده دارد هیچ تردیدی وجود ندارد كه برزیل امسال قهرمان جهان می شود زیرا اولین دیدار خود را با كرواسی در سیزدهم ژوئن آغازمی كند. وی افزودعلاوه بر آن تعداد حروف نام كارلوس آلبرتو مربی این سیزده حرف لاتین است .

كارلوس بیلاردو سرمربی اسبق تیم ملی آرژانتین ازسال 1986 تا 1990 كراواتی داشت كه معتقد بود برایش خوش شانسی می آورد و همیشه قبل از مسابقه تا دیدارنهایی صبحها از بازیكنان خود خمیردندان می گرفت .

ریمون دومنك سرمربی تیم ملی فرانسه نیزاعتقادخاصی به طالع بینی دارد. وی ترجیح می دهد کمتر بازیكنانی را كه ماه اسد یا شیر به دنیا آمده اند در تركیب خود قرار دهد و هیچ بازیكنی را كه در ماه عقرب به دنیا آمده باشد به تیم ملی دعوت نمی كند و می گویدعقربها همدیگررامی كشند.

یوهان میكو فرانسوی كه در وردربرمن توپ می زند می گوید با این كه دراوج آمادگی خودبودم دومنك مرابه تیم ملی دعوت نكرد زیرا من ماه اسد به دنیا آمده ام!

بازیكنان فرانسوی كه درجام جهانی 1998 فرانسه قهرمان جهان شده بودند عادت داشتند از روی خرافات كله طاس فابین بارتزدروازه بان خود را ببوسند.

جك چارلتون انگلیسی در سال 1966 در آخرین لحظات پیش از آغازمسابقه كفشهایش راعوض می كرد و در تمرینات همیشه سعی می كرد گلی وارد دروازه كند تا برایش خوش شانسی بیاورد.

گری لینه كرانگلیسی نیز می گوید : در سال 1986 در تمرینات هرگز سعی نمی

كرد گلزنی كند و گلهای خود را برای مسابقات حفظ می كرد.

اوهمچنین می گوید اگر در نیمه اول مسابقه گل نمی زدم در نیمه دوم پیراهنم راعوض می كردم و اگر گلزنی می كردم پیراهنم را تا پایان مسابقه حفظ می كردم .

جان تری می گوید : بیش از 50 خرافات مخصوص خود دارد مثلا در اتوبوس همیشه در یك جا می نشیند ، بند كفشش را سه دور دورجورابش می پیچد و همیشه قبل از ورود به ورزشگاه یك آهنگی خاص از موسیقی را گوش می كند.

اما آیا این خرافات واقعا موجب موفقیت می شود؟ به خصوص انكه در پایان جام جهانی فقط یك تیم جام را در دستان خود بلند می كند.