تبیان، دستیار زندگی
اگر نوجوان ما تفریح نداشته باشد ،اگر در خانواده محیطی شاد برای او فراهم نشود ،اگر در جامعه بستر مناسب برای گذراندن اوقاتی سالم و در عین حال پرهیجان وشاد فراهم نگردد ، نیازهای نوجوانی اش را به گونه ای دیگر رفع می کند که نتیجه ی خوشایندی نخواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در جستجوی تفریح سالم


اگر نوجوان ما تفریح نداشته باشد ،اگر در خانواده محیطی شاد برای او فراهم نشود ،اگر در جامعه بستر مناسب برای گذراندن اوقاتی سالم و در عین حال پرهیجان وشاد  فراهم نگردد ، نیازهای نوجوانی اش را به گونه ای دیگر رفع می کند که نتیجه ی خوشایندی نخواهد داشت.


در جستجوی تفریح سالم

امروز مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌های ما پركردن مناسب اوقات فراغت نوجوانان است كه باید همه مسئولان به‌ویژه مسئولان آموزش و پرورش به این امر توجه بیشتری داشته باشند.منظور از اوقات فراغت تنها تعطیلات تابستان نیست بلکه تمام وقت های یک نوجوان از وقتی به خانه بر می گردد و مشغله ی درس هایش تمام می شود را شامل می گردد.

اكنون كه دشمن جنگ فرهنگی را  آغاز كرده و ایمان و اعتقادات جوانان ما را نشانه گرفته است، مسئولان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی كنند تا جوانان و نوجوانان ما به سمت تفریحات ناسالم كشیده نشوند.

نوجوان‌های ما خیلی زود جذب گروه همسالان میشوند و اوقات فراغتشان را بیرون از فضای خانواده و با دوستان سپری می كنند كه یكی از مهم‌ترین عوامل موثر در بروز انواع آسیب‌های اجتماعی است و اكنون وظیفه ماست تا با آماده كردن بستری مناسب، امكانات را برای استفاده صحیح دانش‌آموزان مهیا كنیم.

لحظه‌های فراغت برای نوجوانان هم میتواند سازنده و مفید باشد برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه می‌تواند نقش مهمی در شكوفاكردن استعدادهای دانش‌آموزان داشته باشد.

برنامه‌ریزی درباره اوقات فراغت، از جمله برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش محسوب میشود كه مختص فصل خاصی از سال نیست و باید با برنامه‌ریزی دقیق و سیاستگذاری آن را در طول سال استفاده كنیم.

آموزش و پرورش تاثیر زیادی و نقش موثری در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دارد كه باید با استفاده مناسب از همه امكانات فرهنگی، تفریحی، ورزشی برای نظم بخشیدن مناسب آن را به عنوان یك فرصت برای رشد و تعالی دانش‌آموزان استفاده كرد.

در جستجوی تفریح سالم

لحظه‌های فراغت برای نوجوانان هم میتواند سازنده و مفید باشد برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه می‌تواند نقش مهمی در شكوفاكردن استعدادهای دانش‌آموزان داشته باشد.

ساختن بستر مناسب در جامعه مانند پارک و کتابخانه برای استفاده ی نوجوانان و همچنین باشگاه های ورزشی می تواند نقش مهمی در نحوه ی گذراندن اوقات فراغت های آخر هفته و تعطیلات در طول دوران تحصیل نوجوان داشته باشد.

محیط هایی که بتوان به آن نظارت داشت و در عین حال نوجوانان بتوانند اوقاتشان را با هم بگذرانند می تواند بهترین گزینه برای تفریح در این سن پرمخاطره باشد.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : فارس با تغییرات

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.