تبیان، دستیار زندگی
شركت مایكروسافت نرم‌افزار جدید خود Windows Phone7 را كه به عنوان سیستم عامل برای تلفن‌های همراه طراحی شده، در اختیار شركت‌های سازنده این گوشی‌ها قرار داده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مانگو با 7 قابلیت!


شركت مایكروسافت نرم‌افزار جدید خود Windows Phone7 را كه به عنوان سیستم عامل برای تلفن‌های همراه طراحی شده، در اختیار شركت‌های سازنده این گوشی‌ها قرار داده است.

هدف این شركت ایجاد تغییرات اساسی در سیستم‌های موجود روی تلفن‌های همراه است، برای این منظور نرم‌افزار Windows Phone7 ،500 قابلیت بیشتر از سیستم عامل قدیمی موبایل با نام Redmond's دارد.

مانگو با 7 قابلیت!

طراحان، این سیستم عامل جدید را Mango نامگذاری كرده‌اند. این محصول شركت مایكروسافت می‌تواند با محصول iPhone اپل یا Android شركت گوگل رقابت كند.

در ادامه این مطلب 7 خصوصیت مهم Mango در مقایسه با سیستم‌های عامل‌ قدیمی آورده شده است:

Multitasking (چندكاره بودن)

مایكروسافت مهر ماه سال گذشته، طراحیWindows Phone7 را آغاز كرد. كار اصلی این سیستم عامل گرفتن مطالب از شبكه‌های متصل به موبایل و نمایش مستقیم آنها روی صفحه نمایش تلفن‌های همراه است. در ابتدا تصور می‌شد كه این سیستم عامل تفاوت چندانی با سیستم‌های عامل موجود روی موبایل‌ها ندارد و حتی نمی‌تواند چندكاره باشد. ولی در عمل سیستم عامل Mango نشان داد این مشكلات را ندارد و كاربر می‌تواند چندكار را در آن واحد انجام دهد. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید چند برنامه را یكجا باز نگهدارید و هروقت خواستید از یك برنامه به برنامه‌ دیگر بروید.

برای مثال، شما ممكن است در حال بازی با یكی از نرم افزارهای نصب‌شده روی تلفن همراهتان باشید و یكباره یكی از دوستانتان با شما تماس بگیرد. شما می‌توانید اول جواب تماس دوستتان را بدهید سپس به بازی خود ادامه دهید. در حقیقت سیستم عامل Mango با این خصوصیت چندكاره بودن، توانسته است با Android و سیستم عامل Apple رقابت كند، هر چند این دو گوشی نیز چند كار را در آن واحد انجام می‌دهند.

كار اصلی این سیستم عامل گرفتن مطالب از شبكه‌های متصل به موبایل و نمایش مستقیم آنها روی صفحه نمایش تلفن‌های همراه است

Hardware Acceleration (افزایش سرعت سخت‌افزاری)

اگر از Internet Explorer9 برای جستجو در اینترنت استفاده كرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید یافتن مطالب موردنظرتان چقدر سریع‌تر شده است. شركت مایكروسافت از همین محصول درWindows Phone7 بهره برده و در نتیجه‌، سرعت انتقال مطالب گرافیكی از روی اینترنت به تلفن همراه بسیار بالا رفته است. برای مثال شما می‌توانید انواع بازی‌، ویدئو یا مطالب مورد نظرتان را كه به صورت multimedia هستند و به شكل HTML5 نوشته شده‌اند، با سرعتی باورنكردنی به گوشی‌تان منتقل كنید ؛ البته فراموش نكنید كه گوشی تلفن همراهتان باید مجهز به سیستم عامل Mango باشد.

4G Speed  (سرعت 4G)

در حال حاضر یكی از بالاترین سرعت‌هایی كه در شبكه‌های بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرعت 4G است. سیستم عامل Mango این قابلیت را دارد كه به شبكه‌هایی با این سرعت متصل شود، پس شما می‌توانید با استفاده از آن اطلاعات را با سرعتی بسیار زیاد جا به جا كنید. اولین شركتی كه امكان انتقال اطلاعات با سرعت 4G را برای گوشی‌های خود فراهم كرده، شركت Samsung است.

Threads

مانگو با 7 قابلیت!

از دیگر قابلیت‌های سیستم‌های جدید Windows Phone7 می‌توان به Threads اشاره كرد. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Threads، با چند برنامه‌ متفاوت مورد نیازتان به شكل مشترك كار كنید. تصور كنید می‌خواهید یك مطلب را از طریق Windows Live Messenger به یكی از دوستانتان ارسال كنید و در آن واحد لازم است دوست دیگرتان هم از طریق chat همان مطلب را دریافت كند.

با استفاده از Threads شما می‌توانید از طریق یك صفحه‌ نمایش مشترك، مطلب مورد نظرتان را به هر دو دوستتان ارسال كنید. در كنار این، شما می‌توانید جواب تمام چت‌هایتان را در Windows Live Messenger و برنامه‌های دیگر در همان صفحه‌ مشترك مشاهده كنید. پس انتخاب این كه دوست دارید در این صفحه sms بزنید یا چت كنید، یا هر دو را با هم انجام دهید، كاملا به شما بستگی دارد.

شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Threads، با چند برنامه‌ متفاوت مورد نیازتان به شكل مشترك كار كنید

Local Scout

Local Scout برنامه‌ای است برای پیدا كردن رستوران، مراكز خرید و مكان‌های تفریحی در محدوده جغرافیایی كه قرار دارید.

این سیستم ابتدا از طریق GPS مكان شما را پیدا می‌كند، بعد از آن شما انتخاب می‌كنید كه در جستجوی چه مكانی هستید. برای مثال در پی یافتن رستورانی برای صرف شام هستید یا محلی برای خرید لباس. برای رفع نیازتان Local Scout فهرست مراكز مورد نظر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

Skype

مانگو با 7 قابلیت!

نرم‌افزار Skype توسط گروهی از طراحان معمولی ابداع شده است و شركت Microsoft برای این كه بتواند از آن در Windows Phone7 استفاده كند، طی قراردادی Skype را از طراحان آن خریداری كرده است. از جمله مزیت‌های Skype می‌توان گفت كه در آن، با استفاده از سرویس VoIP (سیستم انتقال صدا با استفاده از قراردادهای موجود در اینترنت)، می‌توانید با هر كسی كه دوست دارید گفت‌و‌گو كنید.

Windows Phone7 یا Mango با همراه داشتن نرم‌افزار Skype، امكان مكالمه‌ صوتی و تصویری را در موبایل برای شما فراهم كرده است.

Office365

آخرین قابلیت Mango كه در اینجا آورده شده، برنامه‌ Office365 متعلق به خود شركت Microsoft است. اگر امكان استفاده از موبایلتان را داشته باشید، می‌توانید با برنامه‌های Word، Excel و PowerPoint كارهای مورد نیازتان را انجام دهید. قضاوت این كه چقدر این قابلیت‌های جدید Mango كاربردی است، به هیچ چیز جز گذر زمان نیاز ندارد. شكست یا پیروزی این پروژه، به شركت Nokia بستگی دارد. به بیان بهتر اگر این شركت بزرگ نتواند از سیستم عامل Mango در موبایل‌هایش استفاده كند، می‌توان گفت تولید Windows Phone7 كاملا بی فایده است.

بهترین ویندوزفون‌ها

HTC HD7 : یكی از مهم‌ترین مزایای موبایل HTC HD7 داشتن صفحه‌ نمایش بزرگ در مقایسه با دیگر گوشی‌های تلفن همراه است. همراه بودن این صفحه‌ نمایش با Windows Phone7 به شما این امكان را می‌دهد كه براحتی با آن بازی كنید.

مانگو با 7 قابلیت!

ولی از جمله نكات منفی این گوشی، لرزش ضعیف آن نسبت به گوشی‌های دیگر است.

Samsung Focus : گوشی Samsung Focus تنها موبایلی است كه با وجود ضخامت 16/10 سانتی‌متری‌اش، سیستم عامل Mango را روی خود دارد. صفحه‌ نمایش این گوشی لمسی بوده و در مقایسه با دیگر گوشی‌ها دارای كیفیت بالاتری است. در كنار این مزایا، عكس‌های دوربین آن هم بسیار باكیفیت هستند. با اضافه شدنWindows Phone7 به این دستگاه، قابلیت‌های آن بیشتر شده و سرعت گردش شما در اینترنت هم بسیار بالا رفته است.

مانگو با 7 قابلیت!

متأسفانه از مشكلات این موبایل نبود امكان كپی مطالب برای شما و انتقالشان به برنامه‌های مورد نیازتان است. همچنین سرعت بالا آمدن بازی‌ها در این گوشی بسیار كم است.

LG Quantum : این گوشی صفحه كلید لمسی بسیار بزرگی در مقایسه با دیگر گوشی‌های تلفن همراه دارد و Windows Phone7 هم امكان اتصال به تمام شبكه‌های بی‌سیم را برای LG Quantum فراهم كرده است. از دیگر نكات مثبت LG Quantum به دوربین 5 مگاپیكسلی آن می‌توان اشاره كرد كه قابلیت ضبط ویدئو به شكل HD را هم برای شما به وجود آورده است.

مانگو با 7 قابلیت!

ولی مشكل آن در مقایسه با گوشی‌های دیگر، وزن زیاد آن است. علاوه بر این هر چند حافظه Quantum برای داشتن Mango مناسب است، ولی برای ذخیره نرم‌افزارهای جانبی بسیار كم است.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: روزنامه جام جم