تبیان، دستیار زندگی
حضور سی دقیقه‌ای در بازی برابر اندونزی و دادن یک پاس گل و زدن گل سوم تیم ملی بهانه‌ای شد برای گفت‌وگوی تبیان با هافبک آماده این روزهای فوتبال ایران
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیموریان از پیروزی ایران می گوید


حضور سی دقیقه‌ای در بازی برابر اندونزی و دادن یک پاس گل و زدن گل سوم تیم ملی بهانه‌ای شد برای گفت‌وگوی تبیان با هافبک آماده این روزهای فوتبال ایران. گفت‌وگویی که پیش از سفر تیم ملی به قطر برای بازی روز سه‌شنبه انجام شد.


آندرانیک تیموریان

حتی منتقدانش هم پذیرفته‌اند که یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران هستند. آندرانیک تیموریان در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر جزو آماده‌ترین بازیکنان استقلال بوده، به طوری که با حضورش در میانه میدان ترکیب همگونی را برای استقلال در وسط زمین به وجود آورده است.

با این حال آندو تیموریان در بازی تیم ملی برابر اندونزی و حتی قبل‌تر از آن رویارویی برابر مالدیو در دو دیدار رفت و برگشت جای ثابتی در ترکیب مردان کارلوس کی روش نداشته است. با این حال او در گفت‌وگوی اختصاصی با تبیان می گوید که مسوولیت انتخاب ترکیب با سرمربی است و اعتراضی ندارد، هر چند که دوست دارد مثل هر بازیکنی بازیکن ثابت تیم ملی باشد.

حضور سی دقیقه‌ای در بازی برابر اندونزی و دادن یک پاس گل و زدن گل سوم تیم ملی بهانه‌ای شد برای گفت‌وگوی تبیان با هافبک آماده این روزهای فوتبال ایران. گفت‌وگویی که پیش از سفر تیم ملی به قطر برای بازی روز سه‌شنبه انجام شد:

* برد مقابل اندونزی شروع خوبی برای تیم ملی بود؟ خودتان از عملکرد تیم ملی رضایت دارید؟

فکر می‌کنم برای شروع خوب بود. پیروزی سه بر صفر برد خوبی برای ما در بازی اول رقابتهای مقدماتی جام جهانی بود. با این برد حالا می‌توانیم مطمئن‌تر در ادامه مسابقات شرکت کنیم.

* اما خیلی‌ها معتقدند تیم ملی زیبا بازی نمی‌کند. مثلا می گویند در بازی برابر اندونزی روی دو ضربه ایستگاهی گل زدیم و تنها گل شما تاکتیکی بود.

در فوتبال روز دنیا روی ضربات ایستگاهی خیلی حساب می‌کنند. مگر چه اشکالی دارد که ما از روی ضربات ایستگاهی گل زدیم. بر خلاف انتقادهایی که مطرح شده باید بگویم هیچ کدام از گلهای تیم ملی شانسی نبود. خوشحالم که در اولین بازی سه امتیاز با ارزش گرفتیم و در همین ابتدا سرگروه شدیم. من واقعا بعضی از این حرفها را نمی‌فهمم. نمی‌دانم منظور از این حرفها چیست. در حال حاضر تمامی بازیکنان تیم ملی خودشان را وقف تیم کرده‌اند و گوش به فرمان کادر فنی هستند. همین فکر می‌کنم کافی است.

قبول دارم به خاطر شرایط آب و هوایی و گرمای شدید دوحه کار سختی داریم اما بعید می‌دانم قطری‌ها بتوانند برای ما دردسر ساز باشند. فوتبال ایران و قطر با هم تفاوت کلاس دارد.

* بیرون بودن شما از ترکیب با توجه به نمایشی که در استقلال ارائه کرده‌اید کمی عجیب بود. خودتان شگفت‌زده نشدید وقتی فهرست بازیکنان اصلی از سوی کی‌روش اعلام شد؟

به هر حال این نظر کادر فنی بود و من به عنوان یک بازیکن وظیفه خودم می‌دانم که از این مساله تبعیت کنم. دلیلی نمی‌بینم که اعتراض کنم و اصلا اعتراض در مقابل چنین مساله‌ای را حق خودم یا سایر بازیکنان نمی‌دانم. پس از این که مصدومیتم بر طرف شد با تیم ملی خیلی خوب تمرین کردم و آماده بودم بازی کنم اما وقتی سرمربی تیم تصمیم دیگری می‌گیرد باید آن را بپذیرم. در هر صورت من هم مثل هر بازیکنی در هر جای جهان دوست دارم برای تیم ملی کشورم بازی کنم و تلاش می‌کنم به ترکیب اصلی برسم.

* شاید گلی که برابر اندونزی به ثمر رساندید  یا پاس گلی که برای نکونام ارسال کردید در تغییر وضعیت‌تان مفید باشد. بازی با قطر شاید آغاز دوباره شما در تیم ملی باشد.

برای من مهم موفقیت تیم ملی است. دوست دارم نقش خوبی در موفقیتهای تیم ملی ایفا کنم. اگر فرصت پیدا کنم بازی می‌کنم و برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنم. اگر هم بازی به من نرسد برای موفقیت تیم دعا می‌کنم.

آندرانیک تیموریان

* حالا بعد از یک بازی تیم ملی در صدر جدول است اما بازی با قطر شاید وضعیت را عوض کند.

قبول دارم به خاطر شرایط آب و هوایی و گرمای شدید دوحه کار سختی داریم اما بعید می‌دانم قطری‌ها بتوانند برای ما دردسر ساز باشند. فوتبال ایران و قطر با هم تفاوت کلاس دارد. با وجود اینکه برای قطر احترام قائل هستم اما فکر نمی‌کنم آنها بتوانند برای ما مشکل ایجاد کنند. ما اگر می خواهیم به جام جهانی برویم نباید کوچک فکر کنیم. باید بزرگ فکر کنیم، درست مثل ژاپن و کره‌جنوبی که دیگر به آسیا فکر نمی‌کنند و تمام تمرکزشان بر روی موفقیت در جام جهانی است.

* اشاره درستی داشتید. به نظر می رسد که دیگر کره جنوبی و ژاپن خودشان را از آسیا جدا کرده‌اند و دیگر کشورها مثل ایران، عربستان، عراق و کره شمالی و چند کشور دیگر باید برای دو و نیم سهمیه باقی مانده تلاش کنند. در این وضع چه قدر برای صعود ایران به جام جهانی شانس قائل هستید.

درست می‌گویید که کره جنوبی و ژاپن در این چند ساله همواره موفق بوده‌اند اما نباید از یاد برد که این دو تیم همیشه مقابل ایران کار دشواری پیش‌رو داشته‌اند. حتی به لحاظ روحی هم آنها هیچ برتری در مقایسه با ما نداشته‌اند. فکر نمی‌کنم آنها برابر ما بتوانند ادعا کنند حتما پیروز می شوند. من شانس زیادی برای تیم ملی قائلم. می‌توانیم با گذشت زمان تیم پر قدرتی را آماده جام جهانی کنیم.

* از تیم ملی که بگذریم، استقلال هم روزهای خوشی دارد. صدرنشینی پس از پنج هفته نشان از وضعیت خوب تیم شما دارد. فکر می‌کردید این طور شروع کنید؟

به هر حال با بازیکنانی که جذب تیم شدند و بازیکنانی که از فصل پیش مانده بودند و همچنین چنین کادر فنی می‌شد پیش‌بینی کرد که این نتایج رقم بخورد. البته هنوز معلوم نیست و خیلی تا پایان فصل زمان باقی مانده. باید همین طور ادامه بدهیم. بازیهای مهمی پیش رو داریم. اول باید با تراکتور بازی کنیم و بعد نوبت به دیداری می‌رسد که هواداران دو تیم همواره منتظر ن هستند. امیدوارم که شرمنده هوادارانمان نشویم.

مصاحبه: محسن معتمدکیا

بخش ورزشی تبیان