تبیان، دستیار زندگی
با پایان ماه مبارك رمضان پخش مجموعه‌های نمایشی ایرانی و خارجی از شبكه‌های یك، 2، 3 و تهران آغاز می شود.شبكه یك سیما از امشب سریال «شهر دقیانوس» را به روی آنتن خواهد برد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فصل تازه سریال‌های تلویزیونی

شهر دقیانوس، شوق پرواز، پیك راستان روی آنتن می روند


با پایان ماه مبارك رمضان پخش مجموعه‌های نمایشی ایرانی و خارجی از شبكه‌های یك، 2، 3 و تهران آغاز می شود.شبكه یك سیما از امشب سریال «شهر دقیانوس» را به روی آنتن خواهد برد.


فصل تازه سریال‌های تلویزیونی

این سریال را مهرداد خوشبخت كارگردانی كرده و داستان آن درباره شخصیتی به نام منوچهر است كه با فوتش ماجراهایی آغاز می‌شود. او در خانه پسر كوچكش سهیل فوت می‌كند.

منوچهر وصیت می‌كند كه جنازه‌اش باید در قبرستان خانوادگی‌اشان واقع در باغی در جیرفت دفن شود. این وصیت پدر، خانواده را به زحمت می‌اندازد. در این میان سهیل مامور می‌شود جنازه پدر را به جیرفت برده و در باغ مورد نظر به خاك بسپارد؛ اما هنگام كندن قبر پدر مقدار قابل توجهی از اشیای تاریخی كشف می‌شود. همین باعث می‌شود تا آنها اشیا را به تهران منتقل كنند تا ارزش واقعی آنها معلوم شود. اما ناگهان با بروز اتفاقی، ماجراهای داستان شكل دیگری به خود می‌گیرد.

سام درخشانی، عاطفه نوری، كامران تفتی، نگار فروزنده، محمد صادقی، محمد مطیع، محمود پاك‌نیت، سیاوش طهمورث، انوشیروان ارجمند، ساغر عزیزی، محمد ربانی‌پور، مژگان ترانه و كرامت رودساز در این سریال هنرنمایی كرده‌اند.

پخش این سریال از امشب ساعت 15/22 آغاز می‌شود و در روزهای زوج از شبكه یك سیما ادامه پیدا خواهد كرد. شهر دقیانوس را ناصر عنصری تهیه كرده است.

همچنین از چند شب گذشته پخش سریال «شوق پرواز» با محوریت زندگی خلبان شهید عباس بابایی آغاز شد. این سریال را یدالله صمدی كارگردانی كرده است و در آن بازیگرانی چون شهاب حسینی، اكبر عبدی، كورش تهامی، افسانه بایگان، فخرالدین صدیق شریف، ستاره اسكندری، محسن افشانی، الهام حمیدی، ‌شهرام حقیقت‌دوست و مینا جعفرزاده هنرنمایی می‌كنند.

سریال «شوق پرواز» در 24 قسمت 53 دقیقه‌ای توسط جواد نوروزبیگی برای گروه شاهد شبكه یك سیما تهیه شده است. این سریال جمعه‌ها ساعت 15‌/‌22 پخش خواهد شد..

فرهاد توحیدی، مهدی محمدنژادیان و حسین تراب‌نژاد فیلمنامه این سریال را به رشته تحریر درآورده‌اند.

سرلشكر خلبان عباس بابایی سال 1329 در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود و سال 1348 به دانشكده خلبانی نیروی هوایی راه یافت. او بعد از انقلاب در سال 1362 به سمت معاون عملیات نیروی هوایی منصوب شد و سال 1366 به درجه سرتیپی مفتخر شد و در همین سال هنگام بازگشت از یك ماموریت برون‌مرزی هدف گلوله ضدهوایی دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

فصل تازه سریال‌های تلویزیونی

سریال «شوق پرواز» در 24 قسمت 53 دقیقه‌ای توسط جواد نوروزبیگی برای گروه شاهد شبكه یك سیما تهیه شده است. این سریال جمعه‌ها ساعت 15‌/‌22 پخش خواهد شد.

علاوه بر این، شبكه یك سیما سریال‌های خارجی «دایره جنایی» و «پرستاران» را به ترتیب یكشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت 15‌/‌22 پخش خواهد كرد.

شبكه 2 سیما هم مجموعه نمایشی «امروز و فردا» به كارگردانی حسین قناعت و تهیه‌كنندگی داوود قچاق را روزهای یكشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه ساعت 30‌/‌21 پخش خواهد كرد. این سریال داستان یك خانواده معمولی ایرانی است كه حوادث عجیبی در زندگی روزمره آنها اتفاق می‌افتد. فاطمه گودرزی، رضا فیاضی، احمد علامه‌دهر، پویا گنجی و محمدجواد جعفرپور بازیگران این سریال هستند.

شبكه 2 بجز این، سریال‌های خارجی «مرز جنون» را شنبه‌ها ساعت 30‌/‌21، «رازهای زندگی» را دوشنبه‌ها ساعت 30‌/‌21 و «دهكده خاطرات» را جمعه‌ها ساعت 15‌/‌21 به آنتن پخش خواهد سپرد.

شبكه 3 سیما هم با پایان ماه مبارك رمضان، از امشب سریال «پیك راستان» به كارگردانی اكبر خواجویی و تهیه‌كنندگی حسن اكلیلی را پخش خواهد كرد.

خواجویی درباره ماجراهای سریال «پیك راستان» به خبرنگار ما گفت: امیرحسین و آذر دو جوان فیلمنامه‌نویس هستند كه در دفتر یك تهیه‌كننده فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی با یكدیگر آشنا می‌شوند و پس از آشنایی با یكدیگر ازدواج می‌كنند. این دو از همان بدو ازدواج تصمیم می‌گیرند تا فیلمنامه‌ای مشترك برای یك سریال تلویزیونی بنویسند و به این وسیله رونقی به زندگی خود ببخشند. در ادامه و به موازات پیگیری ماجراهای زندگی این دو جوان، اتفاق‌های مختلفی را شاهد خواهیم بود. قهرمان داستان این فیلمنامه مردی است به نام حاج احمد منت‌دار كه صاحب یك موسسه پیك موتوری است. او در هر قسمت درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود.

فصل تازه سریال‌های تلویزیونی

حسن اكلیلی، مهران هادی و الهام طهموری در نقش‌های مختلف این سریال ظاهر شده‌اند. پیك راستان در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای آماده شده است. اكبر خواجویی پیش‌تر سریال‌هایی چون هشت بهشت، پدرسالار، دبیرستان خضراء و كهنه‌سوار را كارگردانی كرده است. پخش پیك راستان به صورت هرشبی از امشب ساعت 45/20 آغاز می‌شود.

مخاطبان شبكه 3 همچنین می‌توانند روزهای زوج ساعت 20 سریال خارجی «كلید اسرار» را تماشا كنند. این شبكه جمعه‌ها نیز سریال پرمخاطب ستایش را پخش خواهد كرد.

شبكه تهران هم از امشب پخش یك سریال جدید را آغاز خواهد كرد. این سریال «سایه روشن» نام دارد كه پیش از این با عنوان «اینجا تهران است» شناخته می‌شد.

كاوه افضلی تهیه‌كننده این سریال گفت: سریال سایه روشن از امشب به شكل 3 شب در هفته در روزهای زوج و ساعت 21 و با تكرار در روزهای فرد ساعت 23 پخش خواهد شد.

سایه روشن به نویسندگی محمد محمود سلطانی ماجراهای زندگی 3 زن به نام‌های نازنین (رویا نونهالی)، آتوسا (لیلا بلوكات)، و افسانه (نسرین مقانلو) است كه در مجتمعی زندگی می‌كنند، اما بروز اتفاقاتی شرایط زندگی آنها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

فتحعلی اویسی، ژاله علو، ساعد هدایتی، امیركاوه آهنین‌جان، مهتاج نجومی، مهدی سلوكی، مجتبی رجبی، آزاده ریاضی، مهرنوش الفتی، امیر كاظمی، مهران رجبی، حسین فلاح، شقایق نوروزی، رهام تدریسی و كتایون اویسی بازیگران این سریال هستند. سایه روشن را آرش معیریان كارگردانی كرده است. مخاطبان این شبكه می‌توانند بیننده بازپخش این مجموعه در روزهای فرد ساعت 19 باشند.

علاوه بر این در روزهای یكشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به ترتیب سریال‌های خارجی« عملیات ویژه نجات»، «گروه پلیس» و «هشدار برای كبری 11» ساعت 21 پخش خواهد شد. تكرار این برنامه‌ها نیز دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ساعت 19 خواهد بود.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:جام جم