تبیان، دستیار زندگی
بازی رایانه‌ای نبرد آلواتان كه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد به نمایش در آمده، به زودی رونمایی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با نگاهی به زندگی شهید كاوه؛

بازی رایانه‌ای نبرد آلواتان در نمایشگاه قرآن مشهد رونمایی می‌شود

نمایی از بازی رایانه ای آلواتان

بازی رایانه‌ای نبرد آلواتان كه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد به نمایش در آمده، به زودی رونمایی می‌شود.

«امیر معصومی»، مسئول فنی شبكه در مؤسسه تبیان مشهد با بیان این مطلب افزود: بازی رایانه‌ای نبرد آلواتان با نگاهی به زندگی شهید محمود كاوه و بازپس‌گیری روستای آلواتان در منطقه كردستان توسط او و همرزمانش طراحی و ساخته شده است.

وی ادامه داد: این بازی به كوشش مؤسسه تبیان دفتر خراسان رضوی و با كیفیت قابل رقابت با بازی‌های روز دنیا به اتمام رسیده است كه به زودی رونمایی می‌شود و نمونه‌ای از آن جهت معرفی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس عرضه شده است.

معصومی اظهار كرد: بازی رایانه‌ای نبرد آلواتان به عنوان دومین عنوان از مجموعه بازی‌های نبرد ماندگار تهیه شده است و از نظر كیفیت گرافیكی توسط بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یكی از شاخص‌ترین بازی‌های رایانه‌ای معرفی شده است.

وی تصریح كرد: وب سایت موسسه تبیان بزرگترین پروتال جامع اطلاع‌رسانی فارسی زبان در دنیا است كه زیر مجموعه موسسه اطلاع‌رسانی تبیان است.

نمایی از بازی رایانه ای آلواتان

معصومی اظهار كرد: دفتر موسسه تبیان در شهر مقدس مشهد فعالیت‌های مستقلی انجام می‌دهد كه از آن جمله، در بخش نرم‌افزاری، طراحی سیستم جامع كتابداری تبیان است كه یك نرم‌افزار كتابداری است و در اختیار مساجد كل كشور قرار داده شده است تا مساجد با استفاده از این نرم‌افزار كتابخانه‌های خود را سازماندهی كنند.

وی ادامه داد: همچنین دفتر موسسه تبیان در مشهد، در بخش طراحی وب سایت و پروتال، پروتال كل مساجد كشور را طراحی كرده است كه تمام مساجد در سطح كشور با استفاده از این پروتال می‌توانند اطلاعات و فعالیت‌های خود را ارسال كرده و بعد از دسته‌بندی و تایید، این اطلاعات توسط موسسه تبیان ثبت و قابل رویت است.

مسئول فنی شبكه تبیان مشهد گفت: حدود 2200 مسجد در سطح كشور از این پروتال استفاده می‌كنند كه 1200 مسجد در سطح شهر مشهد فعال هستند و با این شیوه مساجد فعال در سطح كشور شناسایی می‌شوند.

وی از رونمایی بازی رایانه‌ای حماسه ذوالفقاری كه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به نمایش در آمده به زودی خبر داد و اظهار كرد: این بازی رایانه‌‌ای در مورد عملیات حماسه ذوالفقاری است كه 9 آبان ماه 59 در ادامه حماسه بزرگ مقاومت 34 روزه مردم در خرمشهر رقم خورده است.

وی ادامه داد: بازی رایانه‌ای شكست حصر(حماسه ذوالفقاری) به فداكاری و تلاش رزمندگان گردان 153 از تیپ 2 لشگر 77 خراسان می‌پردازد كه توانستند حصر آبادان را بشكنند و آبادان را از زیر تسلط رژیم بعث رها كنند.

معصومی گفت: این بازی رایانه‌ای برای جوانان 15 سال به بالا توسط موسسه تبیان دفتر خراسان رضوی طراحی شده كه 4 مرحله دارد و از نظر گرافیك، كیفیت و سرعت بسیار بالاست كه برای اولین مرتبه در ششمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس جهت معرفی به نمایش در آمده است و به زودی رونمایی می‌شود.

وی یادآور شد: دفتر موسسه تبیان در مشهد مقدس چند سالی است كه به تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد و هم اكنون در حال ساخت بازی رایانه‌ای تخیلی پرونده لبنانی است كه 12 مرحله دارد و فضای كشور لبنان در سال 2016 را روایت می‌كند.

تنظیم: هومن بهلولی