تبیان، دستیار زندگی
موخوره ممکن است برای هر کسی پیش ‌آید. وقتی که قسمت انتهایی مو، الیاف محافظتی خود را از دست می‌دهد، رشته‌های مو شکننده می‌شوند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهره لطیفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان‌های خانگی موخوره


موخوره ممکن است برای هر کسی پیش ‌آید. وقتی که قسمت انتهایی مو، الیاف محافظتی خود را از دست می‌دهد، رشته‌های مو شکننده می‌شوند و موخوره ایجاد می‌شود.

شانه زدن زیاد مو، استفاده از مواد شیمیایی مثل رنگ مو، در معرض گرما قرار گرفتن (مثل سشوار) و استفاده از مواد آرایشی در ایجاد موخوره نقش مهمی دارند.


کوتاه کردن موی سر

برای جلوگیری از بدتر شدن موخوره و سرایت آن تا ساقه مو بهتر است آن را درمان کنید.

قسمت‌های آسیب دیده را بچینید: انتهای موهای آسیب دیده خود را بچینید. این کار را با قیچی تیز انجام دهید. چیدن مو را تا جایی ادامه دهید که تمام موخوره‌ها چیده شوند. هر 6 هفته یک بار تمام موهای خود را به این صورت بچینید.

روغن زیتون و آواکادو : 3 تا 5 قاشق روغن زیتون را با روغن آواکادو مخلوط کرده و سپس آن را حرارت دهید تا گرم شود. سپس آن را به موهایتان بزنید. این مواد سبب مرطوب شدن موهایتان می‌شود و از موخوره شدن جلوگیری می‌کند. همچنین مخلوط آب گرم و روغن را بر روی سرتان و موهایتان ماساژ دهید ، برای نیم ساعت این مخلوط روی سرتان باشد، سپس آن را با آب گرم بشویید.

از ویتامین‌ها استفاده کنید: از مخلوط ویتامین E به همراه آب گرم استفاده کنید. پس از 20 دقیقه آن را از موی خود بشویید.

به طور منظم از نرم کننده استفاده کنید و از برس های سفت استفاده نکنید. برای حالت دادن به موی خود از گرم کردن زیاد موی خود پرهیز کنید ( مثل استفاده از بابلیس و سشوار).

از روغن‌های نارگیل و بادام و گردو به عنوان نرم کننده، پس از استفاده از شامپو استفاده کنید و یا در طول شب این روغن‌ها را توسط کلاه بر روی سر خود قرار دهید.

برای جلوگیری از موخوره، از قیچی تیز برای کوتاه کردن مو استفاده کنید

عسل : 3 تا 4 قاشق عسل را به انتهای موهای خود بزنید (بسته به حجم موهایتان دارد). پس از 20 دقیقه آن را بشویید. مو به طور طبیعی نرم و براق می‌شود.

رژیم غذایی پر پروتئین: با خوردن ماهی و تخم مرغ و نوشیدن شیر از موخوره شدن جلوگیری کنید. رژیم غذایی پر از پروتئین علاوه بر رشد ماهیچه‌ها و قوی شدن استخوان‌ها از موخوره شدن نیز جلوگیری می‌کند.

انبه هندی : هسته انبه را خارج کرده و آن را پوست بگیرید. انبه را با ماست مخلوط کنید. این مخلوط را مانند شامپو استفاده کنید و آن را روی موی سر گذاشته و پس از گذشت 30 دقیقه موهای خود را با آب گرم بشویید. می‌توانید به جای انبه از موز استفاده کنید.

از قیچی تیز برای کوتاه کردن مو استفاده کنید. قیچی کند در موخوره موثر است.

موهای مرطوب و خیس را با شانه، شانه بزنید نه با برس. این روش از موخوره جلوگیری می‌کند.

موهای خود را با احتیاط آرایش کنید. مواد آرایشی مو مانند فرکننده، صاف کننده و یا حتی سشوار ممکن است رطوبت کافی را از موها بگیرد و سبب موخوره شود.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.