تبیان، دستیار زندگی
نیکلا سارکوزی در جدیدترین اظهارات ضدایرانی خود گفت: برنامه هسته ای ایران می‌تواند به حمله نظامی پیش دستانه به این کشور منجر شود. سارکوزی در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که پیش از این یک مقام ارشد نظامی صهیونیستی گفته بود حتی با انجام حمله نظامی به ایران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین سخنان ضد ایرانی سارکوزی


"نیکلا سارکوزی" در جدیدترین اظهارات ضدایرانی خود گفت: برنامه هسته ای ایران می‌تواند به حمله نظامی پیش دستانه به این کشور منجر شود.

سارکوزی در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که پیش از این یک مقام ارشد نظامی صهیونیستی گفته بود حتی با انجام حمله نظامی به ایران نیز برنامه هسته ای این کشور، متوقف نخواهد شد.


سارکوزی

به گزارش  تبیان به نقل از خبرگزاری‌ها، رئیس جمهور فرانسه که روز چهارشنبه در نشست سالانه سفرای فرانسه در پاریس سخن می‌گفت؛ اضافه کرد: برنامه‌های مستمر هسته ای و نظامی ایران می‌تواند به حمله نظامی پیش دستانه منجر شود که بحران بین المللی بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

وی به نام کشوری که ممکن است چنین حمله پیش دستانه ای را علیه ایران اجرا کند؛ اشاره ای نکرد.

سارکوزی در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که پیش از این یک مقام ارشد نظامی صهیونیستی گفته بود حتی با انجام حمله نظامی به ایران نیز برنامه هسته ای این کشور، متوقف نخواهد شد.

سارکوزی بدون اشاره به سلاح‌های هسته ای رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده این سلاح در خاورمیانه افزود: اقدامات ایران با آنچه در منطقه و بسیاری از کشورهای عربی روی می‌دهد؛ متفاوت است. آرمان‌های نظامی، هسته ای و موشکی ایران، تهدید مستمری را تشکیل می‌دهند و می‌توانند منجر به حمله نظامی پیش دستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران شود. اقدامی که به بحران بزرگی تبدیل می‌شود و فرانسه به هیچ عنوان خواهان چنین چیزی نیست.

رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: ایران اجرای مذاکرات جدی، را رد می‌کند و به دنبال اقدامات تحریک آمیز جدیدی است. جامعه بین الملل باید نسبت به این اتفاقات ، واکنش جدی دهد. در صورتی که (در میان جامعه بین الملل) وحدت، قدرت و افزایش تحریم‌ها علیه ایران باشد می‌توان به این کشور واکنش جدی داد.

وی درباره تحولات سوریه نیز گفت : حکومت سوریه در سرکوب ملت خود اشتباهاتی را مرتکب شد که اصلاح آنها غیرممکن است. حکومت سوریه اگر فکر می‌کند از خشم ملت خود در امان خواهد بود؛ اشتباه می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی: اگر دشمنان ما دچار حماقت شده و تصور تجاوز به مرزهای مقدس کشورمان را داشته باشند، ایران اسلامی جهنمی در زمین، فضا و دریا برای آنها خواهد شد و آنها را در آتش خودکامگی‌اشان فرو خواهد برد

واکنش ارتش جمهوری اسلامی ایران

در واکنش به این سخنان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر دشمنان ما دچار حماقت شده و تصور تجاوز به مرزهای مقدس کشورمان را داشته باشند، ایران اسلامی جهنمی در زمین، فضا و دریا برای آنها خواهد شد و آنها را در آتش خودکامگی‌اشان فرو خواهد برد.

به گزارش «تابناک»، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی که به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد: دشمنان ما باید بدانند که اگر بخواهند در فکر خام خود نسخه ای برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنویسند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کمترین زمان نسخه آنها را خواهند پیچید.

وی در ادامه افزود: همانگونه که فرماندهی کل قوا فرمودند امروز پدافند هوایی در اولویت یکم است. لذا بنده به عنوان یک سرباز و خدمتگزار و نماینده از خیل آحاد پدافندیان ولایت مدار در قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء(ص) و سایر نیروهای مسلح که در کنترل عملیاتی این قرار گاه هستند، عرض می‌کنم جانبازی و اطاعت بی چون و چرا از اوامر مقتدای خود برای مدافعان بی ادعای آسمان ولایت مایه مباهات و افتخار بزرگی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش همچنین به نیروهای مسلح ملل اسلامی توصیه کرد که با بیداری و خواسته‌های به حق ملت خود همراه شوند و خویشتنداری را پیش بگیرند و دامه داد: آنها بدانند بنا بر اشاره در قرآن کریم پیروزی نزدیک و باطل رفتنی است که پیروزی ملت‌ها در انقلاب اسلامی ایران، مصر و لیبی گواه همین مدعا است.

سارکوزی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: به برکت وجود امام زمان (عج) تحریم‌های اعمال شده دشمنان برای این مرز و بوم نه تنها تهدیدی بشمار نرفت بلکه فرصتی مغتنم برای شکوفایی ، خودکفایی و خودباوری شد.

وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تعریف ماموریتی جدید وارد عرصه دفاع مقدس گردید به گونه ای که طی هشت سال جنگ تحملی شاهد دلاورمردی ها و سلحشوری جان برکفان پدافندی در کنار سایر نیروهای مسلح بودیم.

اسماعیلی افزود: عملیات والفجر 8 با حضور بزرگمردانی همچون شهید سرلشگر منصور ستاری یکی از نمونه‌های این سلحشورها می‌باشد که منجر به ساقط شدن بیش از 70 فروند از هواپیماهای متجاوز رژیم بعثی شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اظهار داشت: فرماندهی پدافند هوایی پس از جنگ تحمیلی نیز در راستای تقویت بنیه دفاعی اقدامات شایسته ای از حیث دستیابی به خودکفایی در تعمیر ، نگهداری و بهینه سازی تجهیزات پدافندی انجام داده است.

وی گفت: با تغییر ماهیت تهدیدات و شکل و الگوی نبردهای آینده در سال 1387 با ابلاغ فرمان حکیمانه فرمانده کل قوا پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتزع شد و قرارگاه پدافند هوایی در 10 شهریور همان سال با همدلی ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل گردید.

امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: اکنون پس از گذشت 32 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و سه سال از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجمیع توان نیروهای مخلص به خودکفایی در تامین تجهیزات هوایی با استفاده از پتانسیل‌های بومی در حد مطلوبی از مرزهای فن آوری دنیا نایل گشته ایم.

وی با بیان اینکه پدافند نیروی هوایی طی چند سال اخیر در راستای صیانت از حریم هوا ، فضایی کشور گام‌های بلندی را برداشته است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس هم اکنون در کنار نهضت عمردهی ، بهینه سازی و تعمیر و نگهداری تمامی سامانه‌ها و تجهیزات موجود با اتکا به توان علمی صنایع دفاعی و مراکز علمی دانشگاهی و بدون کوچکترین وابستگی طراحی و ساخت انواع تجهیزات راداری و موشکی راهبردی با بهره گیری از آخرین فن آوری روز دنیا به دست فرزندان این مرز و بوم در دست اقدام دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)ادامه داد: سامانه راداری راهبردی برد بلند از جمله این سامانه‌ها بشمار می‌آید که قادر است تا آنسوی مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران هر گونه فعالیت هوایی دشمنان قسم خورده کشور را رصد نماید.

سارکوزی: برنامه‌های مستمر هسته ای و نظامی ایران می‌تواند به حمله نظامی پیش دستانه منجر شود که بحران بین المللی بزرگی را به دنبال خواهد داشت

امیر سرتیپ اسماعیلی یادآور شد: تولید سامانه‌های موشکی برد متوسط پیشرفته مناسب برای درگیری و انهدام انواع تهدیدات هوایی و در جنگ‌های ناهمطراز ، طراحی سامانه موشکی فوق پیشرفته برد بلند برتر از سامانه‌های مشابه روز دنیا ، ساخت و تولید انواع حسگرهای فعال و غیرفعال در طیف‌های فرکانسی متنوع به منظور کشف و شناسایی انواع اهداف هوایی در سطوح ارتفاعی مختلف از جمله دیگر این اقدامات بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه معابر نفوذی مد نظر دشمنان خبیث بدور از چشمان تیزبین پدافند هوایی نیست ، افزود: هم اکنون با توسعه و استقرار مناطق پدافند هوایی بسط و توسعه شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل به عنوان یک ضرورت بسیار مهم و احساس مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: هم اکنون دانشمندان و نخبگان این قرارگاه و صنایع توانمند داخلی در حال طراحی و تولید شبکه کاملا بومی پیشرفته با قابلیت‌های بسیار فراتر از شبکه‌های فرماندهی و کنترل خریداری شده موجود و متناسب با جغرافیای عمومی کشور ، مشخصات و ماهیت تهدیدات هستند.

اسماعیلی ادامه داد: این شبکه با دارا بودن ارتباط امن، پایدار و چند لایه بسیار مقاوم در برابر جنگ اطلاعاتی و الکترونیکی دشمنان می‌باشد. شبکه مذکور با بهره گیری از فن آوری های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری ، ارتقای توان ورودی و خروجی ، قدرت پردازش سریع و وسیع اطلاعات امکان تصیم گیری بهینه و در لحظه را برای فرماندهان در حداقل زمان مهیا می‌نماید.

فرآوری :یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: عصرایران، تابناک