تبیان، دستیار زندگی
ملی پوشان ایران موفق شدند نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را با پیروزی پشت سر بگذارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش ایران با جواد نکونام


ملی پوشان ایران موفق شدند نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را با پیروزی پشت سر بگذارند.


جواد نکونام

تیم ملی فوتبال کشورمان نخستین دیدار در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی را در شرایطی با یک پیروزی پرگل برابر اندونزی پشت سرگذاشت که جواد نکونام با زدن دو گل و کارلوس کی‌روش با انجام تعویض‌های تاثیرگذار نقش اول را در این پیروزی ایفا کردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 20 امروز جمعه در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال اندونزی رفت و در پایان با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داد.

در این دیدار که به قضاوت "ماساکی توما" از ژاپن برگزار شد تیم ملی فوتبال ایران با سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری، هادی عقیلی، جواد نکونام، علی کریمی، قاسم حدادی فر(70 آندرانیک تیموریان)، مهرداد پولادی، غلامرضا رضایی(64 حسین ماهینی)، محمدرضا خلعتبری(65 احسان حاجی صفی) و فرهاد مجیدی به مصاف حریف شرقی خود رفت.

پس از حذف تیم ملی از جام ملت های آسیا انتقادات زیادی را به خاطر کم کاری و اینکه نکونام به خاطر باشگاهش برای تیم ملی خوب بازی نمی کند را تحمل کرد.اما در بازی با اندونزی او خلاف این شایعات را ثابت کرد

علی کریمی در دیدار با اندونزی

در نیمه اول با وجود اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان اکثر زمان بازی را در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت های خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کند و از معدود موقعیت هایش هم استفاده نکرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم آهنگ تهاجمی تیم ملی ایران روند تندتری به خود گرفت و ملی پوشان کشورمان با میل بیشتری به سمت دروازه اندونزی حمله کردند اما دفاع چند لایه حریف اجازه باز شدن دروازه را نداد تا اینکه بالاخره در دقیقه 53 جواد نکونام که بازوبند کاپیتانی را بر بازود بسته بود با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.

پس از این گل کی روش دست به دو تعویض زد و حسین ماهینی و احسان حاجی صفی را به جای رضایی و خلعتبری وارد میدان کرد و دقایقی بعد نیز به دلیل مصدومیت قاسم حدادی فر از آندرانیک تیموریان استفاده کرد اما بازیکنان اندونزی همچنان با دفاع چند لایه در زمین خود به فکر دریافت نکردن گل های بیشتر بودند.

ایران - اندونزی

در ادامه بازی تیم ایران عملکرد بهتری داشت و با حضور آندرانیک تیموریان روند هجومی تری به خود گرفت. در دقیقه 73 این دیدار آندرانیک تیموریان یک ضربه ایستگاهی را روی دروازه حریف ارسال کرد که بازهم جواد نکونام با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا شرایط برای ایران تغییر کند.

پس از حذف تیم ملی از جام ملت های آسیا انتقادات زیادی را به خاطر کم کاری و اینکه نکونام به خاطر باشگاهش برای تیم ملی خوب بازی نمی کند را تحمل کرد.اما در بازی با اندونزی او خلاف این شایعات را ثابت کرد و به تنهایی دو گل به نخستین حریف تیم ملی زد تا ثابت کند که هنوز هم جواد نکونام است.

در ادامه این دیدار بازهم شاهد تاثیرات تعویض های کارلوس کی روش بودیم. در دقیقه 86 این دیدار حسین ماهینی با نفوذ از جناح راست توپ رو به عقبی را روی خط محوطه جریمه برای تیموریان آماده کرد که ضربه این بازیکن تعویضی درون دروازه اندونزی قرار گرفت تا تیم ملی ایران این بازی را با نتیجه 3 بر صفر به پایان برساند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا روز سه شنبه پیش رو در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه به مصاف تیم ملی فوتبال قطر خواهد رفت.

در دیگر دیدار این گروه تیم های قطر و بحرین با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند تا تیم ملی کشورمان به تنهایی در صدر جدول گروه قرار بگیرد.

بخش ورزشی تبیان