تبیان، دستیار زندگی
سایت فیفا پیش از آغاز رسمی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی ، در گزارشی تحت عنوان این ایرانی‌های غول كش به توصیف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این ایرانی های غول کش


سایت فیفا پیش از آغاز رسمی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی ، در گزارشی تحت عنوان "این ایرانی‌های غول كش" به توصیف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پرداخت.


درخشش تیم ملی فوتبال ساحلی

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، سایت فیفا در صفحه ایران و در بخش جام جهانی فوتبال ساحلی راونای ایتالیا درباره وضعیت فوتبال ساحلی ایران نوشته است: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران همواره یكی از قویترین تیم‌های آسیا بوده است و جالب است كه این رشته در ایران از سال 2005 راه اندازی شده است، اما در همین مدت كوتاه ایران خودش را به عنوان یكی از قدرت‌های اصلی آسیا مطرح كرده است.

ایران در سه دوره قبلی جام جهانی حضور داشته است، ولی با وجود نمایش خوب و قابل تحسین نتوانسته از مرحله اول صعود كند. این تیم در جام جهانی 2007 ریودوژانیروی برزیل و در مرحله گروهی با پیروزی 5 بر 4 مقابل اسپانیا خودش را به عنوان یك غول كش معرفی كرد.

نویسنده گزارش در پایان نوشته است: ایرانی‌ها قبلا در جام‌های جهانی گذشته ثابت كرده‌اند بازیكنانی جنگجو هستند كه شكست دادنشان كار آسانی نیست و می توانند حتی قویترین قدرت‌ها را به زانو دربیاورند و تحقیر كنند.

این گزارش در ادامه وضعیت كنونی تیم ملی فوتبال ساحلی را مورد بررسی قرار داده و نوشته است: بهزاد داداش زاده که سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران است در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی كه به صورت مجتمع با رقابت‌های قهرمانی آسیا در اسفند ماه 89 در عمان برگزار شد توانست با هدایت تیمش ایران را به مقام سوم برساند و به جام جهانی صعود كند. تیم ملی تا بازی نیمه نهایی درخشان عمل كرد و همه حریفان حتی ژاپن را هم شكست داد اما در نیمه نهایی در ضربات پنالتی مغلوب عمان میزبان شد. ایرانیان در بازی رده بندی اماراتی را شكست دادند كه پیش از آن در بازی‌های ساحلی عمان توانسته بود میزبان رادر فینال شكست دهد و مدال طلای بازی‌های آسیایی را بگیرد.

فوتبال ساحلی ایران - ژاپن

نویسنده گزارش در پایان نوشته است: ایرانی‌ها قبلا در جام‌های جهانی گذشته ثابت كرده‌اند بازیكنانی جنگجو هستند كه شكست دادنشان كار آسانی نیست و می توانند حتی قویترین قدرت‌ها را به زانو دربیاورند و تحقیر كنند. در حالی كه رویای ایرانی‌ها این است كه با صعود به 8 تیم پایانی ، قدرتشان را نشان دهند و به جمع چهار تیم برسند ، هدف كوتاه مدتشان این است كه نمایش خوبی داشته باشند وبتوانند در مقابل حریفان سخت گروهشان به پیروزی برسند.

ستارگان فوتبال ساحلی ایران كه با سابقه هستند و در حال حاضر هم در تیم ملی ایران حضور دارند حامد قربانپور و محمد احمدزاده هستند كه یكی دروازه بان است ودیگری بازیكن تاثیر گذار و همه كاره میانه زمین. همچنین فرید بلوك باشی یكی از بازیكنان كلیدی ایران است. ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی كه در آن به مقام سوم رسید 23 گل به ثمر رساند كه این بهترین نمایش این تیم در رقابت‌های آسیایی بوده است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فدراسیون فوتبال