تبیان، دستیار زندگی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در نشست شورای روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینكه مبلغان در خط مقدم نبرد فرهنگی و در حقیقت پرچمداران این مبارزه هستند، گفت: مبلغان با حضور همیشه در صحنه خود همواره در خنثی سازی دسیسه های شوم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبلغان در خنثی‌سازی دسیسه‌های شوم دشمنان نقشی عمده‌ دارند

نشست شورای روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان همدان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در نشست شورای روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینكه مبلغان در خط مقدم نبرد فرهنگی و در حقیقت پرچمداران این مبارزه هستند، گفت: مبلغان با حضور همیشه در صحنه خود همواره در خنثی سازی دسیسه های شوم دشمنان نقش عمده‌ای داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در نشست شورای روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه دشمنان همواره برای مقابله با نظام از تمام توان خود استفاده می کنند اظهار داشت: امروز جامعه نیازمند درک معارف اسلامی است که مبلغان در احیای مبانی دین و حقایق آن نقشی اساسی و کلیدی دارند.

وی تبلیغ ارزش های اسلامی و اجرای احکام الهی را از وظایف مبلغان برشمرد و افزود: مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است و مبلغان با حضور همیشه در صحنه خود همواره در خنثی سازی دسیسه های شوم دشمنان نقش عمده ای داشته اند.

نشست شورای روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان همدان

آیت الله محمدی در ادامه به سختی های کار تبلیغ اشاره و بر توجه ویژه به مبلغان و ارتقای سطح کیفی و آموزشی و همچنین شناخت کامل نیاز‌ها و امکانات آنان برای رسیدن به حدمطلوب تأکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان هم در این نشست به فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این سازمان نهادی برآمده از انقلاب است که زیرنظر مستقیم مقام معظم رهبری فعالیت می کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به فعالیت 1280 کرسی تبلیغ در سال جاری اظهار داشت: این میزان نسبت به پارسال 11 درصد افزایش داشته که بخش عمده ای از این افراد را بانوان مبلغه تشکیل می دهند.

نشست شورای روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان همدان

وی با اشاره به فعالیت یکصد روحانی مستقر و 120 موسسه و خانه قرآنی در سطح استان یادآور شد: در ایام تابستان سال جاری نیز 161 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان برپا شد که 5 هزار نفر از کلاسهای این پایگاه ها بهره‌مند شدند.

آزادیخواه برگزاری 200 گفتمان دینی در سال جاری را از دیگر برنامه های مهم این سازمان برشمرد و اظهار داشت: گفتمان های دینی از موثرترین و نافذترین برنامه های این سازمان است که با استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان روبه رو بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب و رمضان، ثبت 2 هزار هیئت مذهبی، 900 مداح شناسنامه‌دار، برنامه اندیشه جوان، فعالیت‌های قرآنی، تشکیل شورای فرهنگی محلات در 23 منطق استان و به ویژه در مناطق حاشیه خیز و فعالیت سایت تبیان را از جمله برنامه های اجرایی این سازمان عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نفوذ جریان‌های انحرافی در مناطق مختلف استان یادآور شد: این آمار در سطح استان رقم قابل توجهی نیست که با وجود مبلغان و فعالیت آنان این موضوع کمرنگ شده است.

گفتنی است در این نشست که 7 شهریور جاری در دفتر امام جمعه همدان برگزار شد، روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان نیز به بیان، مشکلات، دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

تنظیم: هومن بهلولی