تبیان، دستیار زندگی
چهار محصول جدید و چهار تجربه جدید در عرصه فناوری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از هاردهای پتابایتی تا ماوس‌های چندکاره


چهار محصول جدید و  چهار تجربه جدید در عرصه فناوری

IBM حجیم ترین درایو ذخیره سازی اطلاعات با ظرفیت 120 پتابایت را تولید می کند

تصور می کنید دیسک سخت 1TB (یک ترابایات) شما حجیم است؟ درست فکر می کنید اما محققین IBM در حال ساخت بزرگترین درایو جهان با ظرفیت 120 پتابایت می باشد. ظرفیت درایو 120 پتابایتی IBM تقریبا برابر با 200 هزار HDD معمولی است. 120 پتابایت معادل 120 میلیون گیگابایت است و برای ذخیره 23 میلیارد MP3 کافی است.

از هاردهای پتابایتی تا ماوس‌های چندکاره

در حال حاضر پرحجم ترین آرایه دیسک سخت از قرار گرفتن چندین HDD در کنار هم شکل گرفته است که ظرفیت معادل 15 پتابایت دارد. IBM برای دست یافتن به این 120PetaByte همانند دیتاسنترهای بزرگ، دیسک سخت ها را بصورت افقی در فضای بزرگی کنار یکدیگر قرار داده است. اما مهندسین IBM توانسته اند فاصله بین دیسک های سخت را کاهش داده و HDD های بیشتری را به یکدیگر متصل کنند.

مهندسین IBM همچنین مکانیزم جدیدی را برای تهیه پشتیبان (Backup) اجرا کرده اند که در آن اطلاعات دیسک های خراب شده به آهستگی برروی دیسک های جایگزین ایجاد می شوند

به این تریتب سیستم بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد. این سیستم که GPFS نام دارد فایل های ذخیره شده را برروی دیسک های مختلف پخش می کند و به کامپیوترها اجازه می دهد تا بصورت همزمان بخش های مختلفی از فایل را تغییر دهند یعنی قسمت هایی از فایل را بخوانند یا بنویسند.

IBM قرار است این سیستم را برای یکی از مشتریان خود که نامش اعلام نشده، پیاده سازی کند اما براساس اعلام Bruce Hillsberg، مدیر تحقیقات ذخیره سازی IBM این معماری به زودی در دیتاسنترهای مختلف دنیا استفاده خواهد شد.

دیسک‌هایی با عمر هزار سال!

شرکت میلنیاتا سازنده لوح‌های  فشرده M-DISK اعلام کرده است که در حال ساخت دیسک‌هایی است که بیش از هزار سال عمر می‌کنندواین در حالی است که عمر متوسط دیسک‌های DVD وblueray بین 3 تا 5 سال است.

از هاردهای پتابایتی تا ماوس‌های چندکاره

M-DISK های جدید با تمام دستگاه‌های دی‌وی‌دی خوان قابل استفاده هستند وبا توجه به تصاویر ارائه شده پایه این لوح ها مشابه دیگر دیسک هاست و تفاوت اصلی در مقاومت بسیار بیشتر لایه اطلاعات در مقابل فاسد شدن به دلیل استفاده از مواد بسیار خاص است .

تفاوت دیگر در این است که دستگاه‌های رایت ام ‌دیسک‌ها اطلاعات را مانند حکاکی بر روی سنگ بر روی دیسک قرار می‌دهند.

از هاردهای پتابایتی تا ماوس‌های چندکاره

علاوه بر این حجم اطلاعاتی که بر روی این دیسک‌ها قابل بارگزاری است بین 25 تا 50 گیگابایت برآورد شده است.

طی قراردادی که بین میلنیاتا و کمپانی ال جی منعقد شده است  قرار است ال‌جی سوپر مولتی درایوی را روانه بازار کند که علاوه بر قدرت خواندن و نوشتن دیسک های دی‌وی‌دی و بلوری ، قابلیت انجام همین اعمال را بر روی ام‌دیسک های جدید نیز داشته باشد.

هنوز درباره قیمت این دیسک‌ها و درایوهای مخصوص آن سخنی به میان نیامده است.

معرفی اولین ماوس دو کاره LG با قابلیت Scan کردن اطلاعات

استفاده از یک ماوس به عنوان اسکنر ایده خوبی است. چرا که خیلی جمع و جور و کوچک است. علاوه بر این به جای خرید دو وسیله می توانید یک ابزار تهیه کنید که کار دو وسیله را انجام دهد. در ادامه اولین ماوس الجی که می تواند به عنوان Scanner نیز عمل کند را معرفی می کنیم.

از هاردهای پتابایتی تا ماوس‌های چندکاره

نام مدل این ماوس LSM-100 است و هر اطلاعاتی که در زیر آن قرار می دهید را Scan می کند. در واقع این ماوس لیزری به همراه اسکنر خود اطلاعات برگه هایی تا سایز A3 را در فرمت های PNG، JPEG، TIFF، BMP، PDF، XLS و حتی DPC اسکن می کند.

این ماوس در سال 2012 وارد بازار خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و مشخصات فنی این ماوس در دسترس نیست.

ماوس جدید لاجیتک با 9 کلید هوشمند که به 7 رنگ دلخواه در می‌آید!

شرکت لاجیتک از آخرین محصول خود در سری G ماوس‌های بی‌سیم با نام  G300 که مخصوص بازی‌های رایانه‌ایست، رونمایی کرد.

اولین ویژگی که در این محصول خودنمایی می‌کند تعداد بالای کلید های قابل برنامه‌ریزی در آن است که با بهره بردن از 9 کلید هوشمند در مکان‌هایی با دسترسی آسان تعبیه شده‌اند.

از هاردهای پتابایتی تا ماوس‌های چندکاره

ماوس G300 به شما اجازه خواهد داد تعدادی از کلیدهای مورد نظر و حیاتی خود را از صفحه کلید به آن انتقال دهید. نکته جالب دیگر اینکه این محصول به حافظه داخلی نیز مجهز است و حتی قابلیت ذخیره‌سازی سه پروفایل را در درون خود دارد تا بدون نیاز به نصب نرم‌افزار بلافاصله پس از اتصال به هر رایانه‌ای از تنظیمات اختصاصی خود بهره‌مند شوید.

شما در ضمن می‌توانید برای هر یک از این پروفایل‌ها یکی از هفت رنگ موجود را انتخاب کنید تا علاوه بر زیبایی ظاهری ماوس، تشخیص پروفایل‌ها برای شما آسان‌تر شود. G300 همچنین با دیگر محصولات سری گیمینگ شرکت لاجیتک سازگاری دارد، یعنی می توان از تنظیمات تعیین شده بر روی آن برای دیگر محصولات نیز استفاده کرد.

از هاردهای پتابایتی تا ماوس‌های چندکاره

دقت حسگر نوری این ماوس 2500 DPI است تا کوچک‌ترین حرکات دست کاربر را به سیستم منتقل کند. این میزان دقت به راحتی این موشواره را به عنوان بهترین سلاح کاربر در بازی‌های حرفه‌ای مطرح می‌کند تا وقتی شما قرار باشد بدون این ماوس بازی کنید دلتان به شدت برای آن تنگ شود!

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: زومیت، فارنت