تبیان، دستیار زندگی
شرکت های سازنده تلفن همراه، برای ماندن در بازار و حفظ محبوبیت، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند. باید دید در این رقابت کدام شرکت پیروز خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار موبایلی هفته


شرکت های سازنده تلفن همراه، برای ماندن در بازار و حفظ محبوبیت، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند. باید دید در این رقابت کدام شرکت پیروز خواهد شد.

اولین تصاویر رسمی از HTC Omega منتشر شد

اولین تصاویر رسمی از HTC Omega منتشر شد . اما بیشتر از اینکه عرضه گوشی خبر ساز باشد، تاریخ عرضه آن است. HTC اول سپتامبر اُمگا را رونمایی کرده و احتمالاً ظرف هفته آینده  آن را عرضه خواهد کرد. با توجه به اینکه این گوشی مجهز به ویندوز فون مانگومی‌باشد، می توان گفت که اولین گوشی مجهز به این سیستم عامل است که در بازار عرضه می‌شود.

پایگاه اینترنتی ”pocketnow”‌ که اولین تصاویر از اُمگا را منتشر کرده است، این گوشی را مجهز به پردازنده 1.5 گیگاهرتزی، 512 مگابایت رم، صفحه نمایش 3.8 اینچی SLCD و دوربین 8 مگاپیکسلی توصیف کرده است. همچنین امگا که دارای دوربین روبرو هم می‌باشد، قرار است در دو رنگ سفید و نقره‌ای عرضه شود.

اخبار موبایلی هفته

همه این اطلاعات در مورد اُمگا، ما را امیدوار می‌کند که اولین گوشی مجهز به ویندوز فون یک گوشی تمام عیار باشد. باید منتظر ماند و دید که بلاخره چشم ما کی به جمال ویندوز فون مانگو روشن خواهد شد.

درز تصاویر جدید از HTC Vigor

تقریبا 10 روز از لو رفتن برخی مشخصات گوشی جدید HTC می گذرد. Vigor قرار است ابر قهرمان اچ.تی.سی باشد. و تصویر زیر، اولین عکسی بود که 10 روز پیش از آن مشاهده کردیم.

اخبار موبایلی هفته

از مشخصات احتمالی این گوشی باید به دوربین هشت مگاپیکسلی و پردازنده فوق قدرتمند دو هسته ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز اشاره کرد. طبق معمول از رابط کاربری Sense استفاده شده است. البته نسخه 3.5 آن. نکته دیگر که شما را در مورد این گوشی جدید هیجان زده خواهد کرد، صفحه نمایش 4.3 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل است. تکنولوژی صوتی Beats هم قرار است کیفیت صدای فوق العاده ای را به شما هدیه دهد. همه این ها را باید در کنار 1 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قرار دهید.

اخبار موبایلی هفته

اما تصویر جدید، کلمات جدیدی را هم به جملات ما اضافه می کند. می بینیم که ظاهر این تلفن تا حد زیادی با نمونه بالایی متفاوت است. لنز و فلش های ال.ای.دی بزرگ آن نیز به شدت جلب توجه می کنند. اگر چه سطح رویی آن، تفاوت زیادی با مدل Sensation ندارد. بنابر تمام موارد فوق، می توان این مدل را یکی از غول های سال جاری ارزیابی کرد. البته به شرطی که همه این ها واقعی باشند و فریب شایعات تقلبی را نخورده باشیم.

نمایی از گوشی Celox از کمپانی سامسونگ، یک Galaxy S II با قابلیت LTE

عکس هایی از وب سایت کره ی جنوبی  را مشاهده میکنید که وسیله ای با اسم رمز Celox که همان ورژن LTE از مدل   Galaxy S IIسامسونگ است را نشان میدهد.این گوشی دارای تراشه ی Qualcomm APQ8060 و پردازنده ی دو هسته ای میباشد و به همراه  سیستم عامل آندروید 2.3 Gingerbred  و منوی TouchWiz 4.0 ارائه شده است.

اخبار موبایلی هفته

گوشی Celox با قابلیت LTE  دارای یک صفحه لمسی Super AMOLED Plus به اندازه ی 4.5 اینچ است و کمی بزرگتر از گوشی Galaxy S II اصلی به نظر میرسد. از امکانات این گوشی میتوان دوربین  8 مگاپیکسل با فوکوس اتوماتیک به همراه فلش  LED، دوربین 2 مگاپیکسلی در جلوی آن ، خدمات GPS/A-GPS، بلوتوث 3.0 و اتصالات WiFi را نام برد.علاوه بر حافظه ی داخلی 16 GB ، میتواند  microSD/SDHC را تا 32GB  ساپورت کند؛و همچنین شبکه های   LTE800/1800/2600 ، HSPA+900/2100 و 4 بانده ی GSM/EDGE را پشتیبانی میکند.

اولین بدافزار برای نان زنجبیلی گوگل!

اولین بدافزاری که از یک نقطه ضعف در سیستم عامل اندروید نسخه 2.3 سوءاستفاده کرده و عملیات مخرب خود را به اجرا می‎گذارد، شناسایی شد. این بدافزار به عنوان یک نرم‎افزار کاربردی که در ظاهر تصاویری از هنرپیشگان مشهور را نشان می‎دهد، بر روی چند سایت اینترنتی فروش برنامه تلفن همراه در چین مشاهده شده است.

تا به حال چندین بدافزار برای نسخه‎های قدیمی‎تر این سیستم عامل گوشی‎های همراه، کشف و شناسایی شده‎اند که دو نمونه DroidDream  و DroidDream Light از همه مشهورتر و مخرب‎تر هستند اما تا به حال بدافزاری برای نسخه جدید اندروید 2.3 که به جینجربرد (نان زنجبیلی) معروف است، مشاهده نشده بود. این بدافزار جدید که جینجرمستر نامیده شده، از یک حفره امنیتی که چند ماه قبل در اندروید کشف شد، سوءاستفاده می‎کند تا بر روی گوشی همراه، اختیار و مجوز دسترسی کامل روت داشته باشد.

این بدافزار پس از فعال شدن اقدام به جمع‎آوری اطلاعات از جمله شماره شناسایی گوشی و شماره تلفن آن می‎کند و این اطلاعات را به یک سرور به عنوان مرکز مدیریت و کنترل ارسال می‎کند. این بدافزار همچنین در بازه‎های زمانی خاص، با این مرکز کنترل تماس گرفته و دستورات جدید و بدافزارهای دیگری را دریافت می‎کند.

در حال حاضر انتشار و شیوع بدافزارهای جدید بر روی سیستم عامل اندروید به شدت افزایش یافته و اکنون برای نفوذگران به پرطرفدارترین سیستم عامل گوشی‎های همراه تبدیل شده است

براساس برخی آمار، احتمال آلوده شدن یک گوشی همراه اندروید در شش ماه اخیر 2.5 برابر افزایش یافته و به همین دلیل استفاده از ابزارهای امنیتی بر روی این گوشی‎ها توصیه می‎شود.

همچنین کاربران گوشی‎های اندروید باید در انتخاب و دریافت برنامه‎ها از منابع مشکوک و ناشناس دقت و هوشیاری بیشتری به خرج دهند. این اواخر، حتی سایت رسمی اندروید مارکت گوگل هم حاوی برخی برنامه‌های آلوده بوده که دائماً توسط گوگل کنترل و حذف می‎شوند.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: فارنت، نارنجی، گویا