تبیان، دستیار زندگی
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، اكثر زنانی كه دچار حمله قلبی شده‌اند، چند هفته قبل از عوارضی چون خستگی مفرط و بی خوابی در رنج بوده‌اند. به گفته محققان، پزشكان اغلب در تشخیص زود هنگام حمله قلبی در زنان دچار اشتباه می شوند، ز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتباط خستگی مفرط و بی خوابی با بروز حمله قلبی در زنان


نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، اكثر زنانی كه دچار حمله قلبی شده‌اند، چند هفته قبل از عوارضی چون خستگی مفرط  و بی خوابی  در رنج بوده‌اند.

به گفته محققان، پزشكان اغلب در تشخیص زود هنگام حمله قلبی  در زنان دچار اشتباه می شوند، زیرا عوارضی كه منجر به حمله قلبی در زنان می شود با عوارضی كه در مردان مشاهده می شود، مانند درد شدید در ناحیه سینه متفاوت است.

محققان در تحقیق خود 515 زن را كه قبلاً دچار حمله قلبی شده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

اكثر زنانی كه دچار حمله قلبی می شوند، چند هفته قبل از عوارضی چون خستگی مفرط و بی خوابی در رنج می باشند.

از جمله سئوال هایی كه از این زنان شد این بود كه چه نوع عوارضی را قبل از بروز حمله و در طی حمله قلبی تجربه كرده‌اند.95 درصد از آنها اظهار داشتند كه چند هفته قبل از حمله قلبی، دچار عوارضی شدند كه به طور معمول در آنها وجود نداشت و یا اگر وجود داشت، شدت و تکرار بیشتری به خود گرفت.

از جمله رایج‌ترین این عوارض شامل خستگی مفرط (71 درصد زنان ) و اختلال در روند خواب (48 درصد زنان) بود. از جمله عوارض دیگری كه قبل از حمله قلبی دیده شده بود، شامل تنگی نفس، سوءهاضمه و دلشوره بود.

نكته جالب این است كه كمتر از یك سوم این گروه 515 نفری، ناراحتی در ناحیه سینه را گزارش دادند و اكثر این افراد این ناراحتی را به صورت فشار، درد یا گرفتگی در این ناحیه توصیف كردند.

به گفته محققان، زنان اغلب این عوارض را نادیده می‌گیرند و آن را بخشی از روند پیر شدن می‌دانند و حتی پزشكان نیز عوارض مزبور را جدی نمی‌گیرند.

به گفته محققان بروز ناگهانی این عوارض در زنان، به ویژه زنانی كه دارای سابقه بیماری قند، فشارخون بالا  و بیماری های قلبی  هستند،‌هشدار دهنده حمله قلبی در آینده نزدیك است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.