تبیان، دستیار زندگی
به اعتقاد من مجموع عملكرد دولت مثبت است و من فكر می كنم نكات مثبت دولت بر نكات منفی آن سنگینی خواهد كرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابراهیمی در گفت و گوی اختصاصی با تبیان:

احمدی نژاد حواشی خود را اصلاح كند


در سالهای اخیر هفته دولت همواره فرصتی مناسب برای ارزیابی عملكرد دولت های وقت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی نماینده اصولگرای مجلس، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز و رییس مركز رسیدگی به امور مساجد در ارزیابی از عملكرد دولت محمود احمدی نژاد، مهمترین مشكل این دولت را اعلام برائت نكردن از جریان انحرافی می داند و معتقد است كه اگر این حواشی اصلاح شود دولت هیچ مشكلی ندارد.


ابراهیمی در گفت و گوی اختصاصی با تبیان:

پس از اعلام عدم کفایت بنی‌صدر و عزل او از ریاست جمهوری و فرار مفتضحانه او، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش خود را در براندازی حکومت اسلامی بیشتر کردند و با توسل به ترور و خشونت گسترده، سعی در از بین بردن مسؤولین وفادار نظام نمودند. بدین ترتیب پس از واقعه هفتم تیر که طی آن شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب را به شهادت رساندند، اقدام به بمب‌گذاری در دفتر نخست وزیری نمودند و در این واقعه شهید محمدعلی رجایی رییس جمهور محبوب و مردمی و نیز نخست وزیر متفکر و دانشمندش حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

این واقعه همچون واقعه هفتم تیر، علیرغم خیال باطل دشمنان اسلام که معتقد بودند موجبات منزوی شدن مردم و سقوط نظام را فراهم می‌آورد، باعث رشد و آگاهی و حضور فعال‌تر مردم شد؛ به طوری که، تروریست‌ها نتیجه عکس گرفتند و خود در میان مردم انقلابی به انزوای مطلق کشیده شدند. برای گرامی داشت خاطره این عزیزان که در حقیقت الگوی ناب دولتمردی در نظام اسلامی بودند، هفته اول شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شد تا یادآور خاطرات تلخ و جانگداز آن دوران، دوران تلاش و سخت‌کوشی عناصری دلسوز و ایثارگر در نظام اجرایی انقلاب که تمام هم و غمشان رفع مشکلات محرومین و حل مسائل مردم بود باشد.

در سالهای اخیر هفته دولت همواره فرصتی مناسب برای ارزیابی عملكرد دولت های وقت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی نماینده اصولگرای مجلس، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز و رییس مركز رسیدگی به امور مساجد در ارزیابی از عملكرد دولت محمود احمدی نژاد، مهمترین مشكل این دولت را اعلام برائت نكردن از جریان انحرافی می داند و معتقد است كه اگر این حواشی اصلاح شود دولت هیچ مشكلی ندارد.

مشروح گفت و گوی سایت اطلاع رسانی تبیان را با حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در پی می خوانید:

-ارزیابی شما از كلیت عملكرد دولت چیست و دولت را در چه مواردی دارای نقاط ضعف و قوت می دانید؟

دولت در ابعادی موفق بوده و هست. دولت آقای احمدی نژاد در ارتباط بین مردم، مسوولان و حاكمیت نقش خوبی داشته، در رسیدگی به محرومان خیلی خوب عمل كرده و به شهرستان ها، روستاها و مناطقی رفته كه پیش از این كسان دیگری در آنجا حاضر نشده بودند.

علاوه بر این نباید مواضع شجاعانه دولت را در قبال شورای امنیت سازمان ملل و قدرت های بزرگ نادیده گرفت.

البته نقصی كه در دولت آقای احمدی نژاد وجود دارد این است كه جریان انحرافی به دولت نسبت داده می شودو دولت هم نسبت به این موضوع ابراز موضع نمی كند. به هر حال یا انحراف وجود دارد یا نه؛ اگر انحرافی نیست استدلالی صورت گیرد كه انحراف وجود ندارد و اگر هست افراد مربوط به این جریان را از دور خودشان طرد كنند.

من معتقدم در حال حاضر ارتباط دولت با مجلس ارتباط خوب، مثبت و رو به جلویی است. بهترین دلیل این موضوع نیز آرای قابل توجهی است كه مجلس به وزرای پیشنهادی دولت داد

-بنابراین شما مهمترین مشكل دولت را جریان انحرافی می دانید؟

به نظر من اگر این حواشی اصلاح شود دولت هیچ مشكلی ندارد.

-به عنوان یك نماینده مجلس ارتباط دولت را با مجلس چطور می بینید؟ آیا اشكالاتی در این رابطه وجود دارد؟

من معتقدم در حال حاضر ارتباط دولت با مجلس ارتباط خوب، مثبت و رو به جلویی است. بهترین دلیل این موضوع نیز آرای قابل توجهی است كه مجلس به وزرای پیشنهادی دولت داد. علاوه بر این مجلس با لوایحی كه دولت به مجلس ارائه می كند برخورد خوبی دارد لذا در كل به نظر می رسد كه در حال حاضر مشكلی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

-منتقدین دولت یكی از نقاط ضعف دولت را ارتباط ضعیف با مرجعیت می داند، به نظر شما دولت در ارتباط با مراجع چطور عملكرده است؟

دولت حتما باید ارتباط خود را با مراجع بیشتر كند و من معتقدم در صورتی كه دولت بیش از پیش به مراجع نزدیك شود و برخی مواضع مراجع را بیشتر مورد توجه قرار دهد مشكلی بوجود نخواهد آمد.

-ارتباط دولت با احزاب را چطور ارزیابی می كنید؟ برخی حزبی ها معتقدند كه دولت نگاه خوبی به احزاب ندارد؟

دولت معتقد است اصولا وقتی ما نظام اسلامی داریم نیازمند به حزب نیستیم لذا آقای احمدی نژاد می گوید به جای اینكه بیاییم احزاب را تقویت كنیم از طریق مساجد به روشنگری مردم بپردازیم و به این ترتیب ملاك و معیاری را به مردم ارائه كنیم. از نظر دولت لازم نیست حزب بازی به راه بیندازیم.

-شما خودتان عضو یكی از قدیمی ترین تشكل های روحانی یعنی جامعه روحانیت مبارز هستید، با این موضع مشكلی ندارید؟

ما به تشكیلات معتقدیم و قائل به این هستیم كه این تشكیلات می تواند در قالب روحانیت یا متدینین فعالیت كند.

به هر حال باید با این مواضع كنار آمد. اگر كسی اهل تفاهم باشد نمی تواند مواضع خود را 100% پیاده كند. تفاهم همیشه نیازمند تعامل است و در تعامل فرد باید همواره از بخشی از حقوق خود بگذرد.

-مجموع عملكرد دولت را چطور می بینید؟ فكر می كنید در كل دولت نمره مثبت خواهد گرفت یا منفی؟

به اعتقاد من مجموع عملكرد دولت مثبت است و من فكر می كنم نكات مثبت دولت بر نكات منفی آن سنگینی خواهد كرد. از جمله عملكرد دولت در حوزه سیاست خارجی خوب و فعال بوده، به محرومان توجه خوبی داشته و توزیع ثروت را تا حد خوبی انجام داده است. اینها نكات مثبتی است كه باعث می شود مجموعا عملكرد دولت مثبت و رو به جلو ارزیابی شود. تنها موضوع مورد توجه این است كه آقای احمدی نژاد كه خود مشكلی ندارد باید حواشی خودشان را اصلاح كنند.

سارا كیان

بخش سیاست تبیان