تبیان، دستیار زندگی
90 چه گذشت ؟ دوشنبه شب 19/ 12/ 81،دوباره حدود ساعت 30 / 23 برنامه پر طرفدار 90 با مجری و كارگردان همیشگی خود"عادل فردوسی پور" شروع شد تا رویدادهای فوتبال هفته گذشته را پوشش دهد . در ابتدا" فردوسی پور" ضمن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"گزارش برنامه 90"

در برنامه جذاب 90 چه گذشت ؟

دوشنبه شب 19/ 12/ 81،دوباره حدود ساعت 30 / 23 برنامه پر طرفدار 90 با مجری و كارگردان همیشگی خود"عادل فردوسی پور" شروع شد تا رویدادهای فوتبال هفته گذشته را پوشش دهد .

در ابتدا" فردوسی پور" ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان" امام حسین (ع)"به معرفی میهمانان برنامه خود پرداخت .

كارشناس فنیاین برنامه" مرتضی محصص" ( مدرس فیفا ) و كار تحلیل داوری بر عهده كارشناس و پیشكسوت داوری ایران"بهمن بهلولی" بود .

در ابتدای برنامه ، تصاویر و صحنه های مربوط به سفر تیم فجر شهید سپاسی شیراز به جنوب كشور و بازدید آنها از مناطق جنگی و شلمچه پخش شدو واقعاً نشانگر روح بالا و والای معنوی ورزشكاران ایرانی بود كه نسبت به اهل بیت و" آقا امام حسین (ع)" ابراز كردند .

در این مراسم معنوی"غلامحسین پیروانی"( سر مربی موفق فجر سپاسی ) به همراه یكی دیگر از بازیكنان به ذكر نوحه سرایی و مداحی پرداختند كه دارای حال و هوای خاصی بود و بازیكنان هم به سینه زنی می پرداختند .

جا دارد در اینجا از اینگونه حركات ارزشی تقدیر و تشكر كنیم .

در این سفر" سردار مشایخی"رئیس بسیج ورزش كشور و و" سردار محمدی"مدیر عامل فجر سپاسی نیز حضور داشتند .

پس از پخش تصاویر مربوط به عزاداری به بررسی نتایج هفته گذشته لیگ پرداخته شد که شامل دیدارهای زیر بود:

1- پاس - ملوان

2- ابومسلم- ذوب آهن

3- فجر سپاسی شیراز- برق شیراز

4- صنعت نفت- ملوان

که در این میان کارشناسان فنی و داوری نظرات خود را نسبت به تاکتیک تیم ها و صحنه های مشکوک داوری اعلام کردند.

نکته قابل توجه ، درگیری میان بازیکنان دو تیم صنعت نفت و ملوان بود که متاسفانه این روزها درفوتبال کشور باب شده و نمونه آخرآن نیز به بازی فولاد و پاس برمی گردد.

سپس در بخش دیگری از برنامه اخبار 90 باصدای" مزدک میرزایی" پخش شد که از آن میان ذیل اشاره کرد:

1-  دیدار ایران و نیوزلند در چارچوب جام بین قاره ای که قرار بود در دو دیدار رفت و برگشت برگزار شود ، لغو شد.

2- چین تایپه میزبان جام جهانی فوتسال شد.

3- درگیری بعد از بازی پاس و فولاد.

در ادامه برنامه دیداری از بازیهای دسته اول جام آزادگان که بین دو تیم فجر سپاه تهران و پیام پیکان خراسان برگزار می شد ، پخش شد که در پایان آن مربیان دو تیم مصاحبه کردند و"بیوک  وطن خواه" سر مربی تیم مشهدی از نحوه و زمان برگزاری جام آزادگان گله مند بود و انجام بازی در ساعت 30/12 ظهر را غیر منطقی دانست.

در ادامه دیدار دو تیم پیکان و استقلال اهواز پخش شد که مربیان دو تیم،" قلعه نوعی" و" ذوالفقار نسب" از روند بازی خود سخن گفتند . تنها نکته داوری این بازی ، گل مردود و آفساید اعلام شده بود که توسط پیکان به ثمر رسیده بود و داور آن را مردود اعلام کرده بود در حالیکه کارشناس برنامه آفساید را قبول نداشت.

با لژیونرها

- "مهدوی کیا" در دیدار با " اشتوتگارت " موفق شد گل تساوی تیمش را بزند و یک بازی فوق العاده از خود نشان دهد.

- "هاشمیان" در مقابل " وردربرمن " از دقیقه 61 در ترکیب تیم "بوخوم" جای گرفت هر چند که 2 بر صفر مغلوب شدند.

- تیم "پروجا" ایتالیا در مقابل "اودنا" بدون "رحمان رضایی" به نتیجه مساوی یک بر یک رسید.

-" داریوش یزدانی" 74 دقیقه برای شارلوا بازی کرد و تیمش پیروز میدان شد. در قسمت دیگر برنامه ، بازی جنجالی و پرحرف و حدیث پاس و فولاد پخش شد که در صحنه ای از آن "خداداد عزیزی" با" جلال کاملی فرد" ملی پوش تازه وجوان تیم ملی به طرز زشتی درگیر شدند که جای بحث و گفتگو دارد.

هر چند خداداد اولین حرکت را انجام داد ، اما از "کاملی فرد" تازه ملی پوش شده توقع این بود تا احترام بزرگتر خود را حفظ کند.

در مصاحبه ای" بهنام سراج" کاپیتان فولاد گفت: من هرگز اهل حاشیه نبودم اما به قدری در اهواز الان به ما و شخصیت ما توهین می شود که من شخصیت خود را زیر سوال می بینم . لذا از مسئولان باشگاه خواسته ام که برای تیم فولاد بیرون از اهواز تا آخرین لحظه بازی می کنم اما در اهواز دیگر بازی نمی کنم ؛ حتی با تیمهایی که سال آینده با آنها قرارداد ببندم به اهواز نمی روم و مقابل فولاد بازی نمی کنم.

در پایان این بازی "همایون شاهرخی" سرمربی تیم ملی و پاس از نحوه بازی و عملکرد شاگردانش بسیار ناراضی بود و در مقابل "بگوویچ" از بازیکنانش اظهار رضایت کرد و خبر و شایعه مربیگری در تیم ملی جوانان را تکذیب کرد.

در بررسی بحث داوری این دیدار کارشناس برنامه ، داوری" منصور محمدی" را ضعیف خواند و صحنه بحث برانگیز خطای "میرزاپور" بر روی خداداد را پنالتی صد در صد دانست که از سوی داور چشم پوشی شده بود.

بررسی بازیهای استقلال و پرسپولیس در جام باشگاههای آسیا

پرسپولیس ایران 1- الطلبه عراق 0

گل: یحیی گل محمدی برای پیروزی

استقلال ایران 2- السد قطر 1

گلها: علی سامره و رسول خطیبی برای استقلال - ریکاردوبرای السد

محصص کارشناس و مدرس فیفا گفت: تیم پیروزی با دفاع 4 نفره بازی کرد و از همه مهمتر می توان به تاکتیک مشخص پیروزی اشاره نمود که آنهم آزاد کردن رهبری فرد در جناح راست زمین بود و فضای مقابل او باز شد . وی درخصوص گل پیروزی توسط گل محمدی گفت: من این گل را روی کار گروهی تیم نمی دانم و فقط این گل را روی جاگیری خوب گل محمدی می دانم ، چرا که او قبلاً برای تیم ملی و سایر تیم ها از این گلها زده، دیگر مسئله نگران کننده در خصوص پیروزی ، نفرات زیاد این تیم با خصوصیات تدافعی است آنها کمبود نفرات تهاجمی دارند و در مقابل پاختاکور نمی توان تدافعی بازی کرد در پایان برنامه بازی استقلال و السد قطر پخش شد و مورد تحلیل قرار گرفت.

"محصص" گفت: من فکر می کنم تیم آقای "کخ" با ترکیب و آرایش تهاجمی تری نسبت به پیروزی به مصاف حریف قطری خود رفت و حتی در تعویض های استقلال هم بازیکنان تهاجمی بیشتر به نظر می رسیدند مثل خطیبی و دین محمدی و موسوی.

وی گل" سامره" را نتیجه حرکت خوب و بدون توپ دو مهاجم کناری اش یعنی "اکبر پور" و" مومن زاده" دانست.

وی مشکل استقلال را نزدیکی دفاع کردن در محوطه جریمه خود دانست و تراکم دفاعی استقلال را ضعیف خواند. وی تعویض" سامره" را بی دلیل خواند و خصوصیات تدافعی او را بر" موسوی" ترجیح داد.

دراین برنامه گل" خطیبی" و گل السد قطر نشان داده شد که در برنامه های قبلی پخش نشده بود دراین میان" فردوسی پور" مجری برنامه درخشش "طباطبایی" را یکی از دلایل موفقیت استقلال دانست.

"محصص" در پایان اظهار داشت: استقلال باید دفاع را از نیمه زمین انجام دهد.

در پایان برنامه تصاویری از بازیهای "الهلال" عربستان و "العین" امارات پخش شد و توسط کارشناس برنامه تجزیه و تحلیل شد.