تبیان، دستیار زندگی
تا به حال به کسی یا چیزی حسودی کرده ای؟ این حس بسیار بدی است اما من وقتی حسود می شوم، با اخم توی اتاقم می نشینم و با هیچ کسی حرف نمی زنم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می توانم بهترین باشم
می توانم بهترین باشم

تا به حال به کسی یا چیزی حسودی کرده ای؟ این حس بسیار بدی است اما من وقتی حسود می شوم، با اخم توی اتاقم می نشینم و با هیچ کسی حرف نمی زنم. یک نقاشی می کشم و بعد آن را خط خطی می کنم. کمی هم عصبانی می شوم.

خیلی چیزها باعث می شوند حسودی کنم. وقتی خواهر کچولویم تاتی تاتی می کند و بابا به من توجه نمی کنند، من هم حسودی ام می شود. وقتی بچه ی همسایه مان را می بینم که دوچرخه دارد، حسودی ام می شود.

اما می دانید وقتی به این فکر می کنم که دوچرخه ی خودم هم با اینکه نو نیست ولی خیلی تند می رود، خیلی آرام و خوش حال می شوم. وقتی با برادرم بازی می کنم، همیشه او برنده می شود و من حسودی ام می شود.

وقتی روز تولد خواهرم که یک عالمه هدیه برای او می آورند حسودی ام می شود اما یادم می آید که یک روز هم تولد من می شود و می توانم هدیه بگیرم.پس حسودی ام زود از بین می رود.

وقتی حسودی ام می شود، اگر یادم بیاید که خودم چه چیزهای خوبی دارم، آرام می شوم. اگر هم با خوش حالی دوستانم خوش حال بشوم، حالم خوب می شود.

دفعه ی دیگر که حسودی ات شد، فکر کن که بچه های دیگر هم شاید به تو حسودی کنند. با چیزهایی که داری خوش باش و حسودی را توی سطل آشغال بینداز!

مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

حالم خیلی خوبه!

نباید از چیزی بترسم

حسین و گنجشک های گرسنه

حالا لبخند بزنید

دیگر خجالت نمی کشم

نمیخوام پشیمون بشم!!!

باغ احترام

بهترین باش

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.