تبیان، دستیار زندگی
محققان در طی مطالعاتی که روی فیبرها انجام دادند به این نتیجه رسیدند افرادی که به طور منظم فیبر مصرف می‌کنند بیشتر عمر می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش مرگ و میر با مصرف فیبرها


محققان در طی مطالعاتی که روی فیبرها انجام دادند به این نتیجه رسیدند افرادی که به طور منظم فیبر مصرف می‌کنند بیشتر عمر می‌کنند.

فیبر

بر اساس نتایج پژوهشی که درArchives of International Medicine  به چاپ رسید، مصرف فیبرها باعث افزایش طول عمر می‌شود.

محققان موسسه‌ی ملی سرطان Rockville ایالات متحده‌ی آمریکا در طی مطالعاتی که روی فیبرها انجام دادند به این نتیجه رسیدند افرادی که به طور منظم فیبر مصرف می‌کنند بیشتر عمر می‌کنند و احتمال مرگ و میر آن‌ها در نتیجه‌ی بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی و یا بیماری‌های عفونی کمتر است.

گفتنی است که میوه، سبزیجات، غلات کامل سرشار از فیبر هستند.

محققان مطالعات خود را روی نزدیک به 39000 سالمند 50 تا 71 سال انجام دادند.

در ابتدای پژوهش رژیم غذایی شرکت کننده‌ها با کمک پرسشنامه‌هایی مورد ارزیابی قرار گرفت و در طی 9 سال بعد، تعداد و همچنین علت مرگ افراد با دقت ثبت شد.

بررسی پاسخ‌های این پرسشنامه‌ها نشان می‌دهد مردان روزانه بین 13 تا 29 گرم و  زن‌ها بین 11 تا 26 گرم فیبر مصرف می‌کنند. در طول این پژوهش 20126 مرد و همچنین 11330 زن مردند.

دانشمندان معتقدند که مصرف فیبرها باید بخشی از رژیم غذایی روزانه باشد. مصرف آن فیبرها باید روزانه و منظم باشد زیرا امکان دارد مصرف نامنظم آن‌ها، کارایی لازم را برای بدن نداشته باشد

محققان مشاهده کردند که مصرف بالای فیبرها باعث کاهش قابل توجه مرگ و میر می‌شود. از این گذشته مصرف زیاد فیبرها احتمال مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، قلبی تنفسی و بیماری‌های عفونی را در زنان به ترتیب به میزان 34 درصد، 46 درصد و 59 درصد کاهش می‌دهد.

کاهش خطر مرگ و میر از بیمارهای مذکور در مردان به ترتیب 24 درصد، 31 و 56 درصد تخمین زده شده است.

دانشمندان معتقدند که مصرف فیبرها باید بخشی از رژیم غذایی روزانه باشد. مصرف آن فیبرها باید روزانه و منظم باشد زیرا امکان دارد مصرف نامنظم آن‌ها، کارایی لازم را برای بدن نداشته باشد.

فرآوری: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:lanutrition

مطالب مرتبط:

فیبرها؛ دوستدار قلب

نقش فیبر غذایی در سلامتی بدن

فواید فیبرهای غذایی برای بدن

فیبر غذایی و اثرات آن

مزایای استفاده از فیبر غذایی

اثرات مفید فیبرهای‌غذایی بر بیماری‌ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.