تبیان، دستیار زندگی
آیین پایانی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجلیل از فعالان قرآنی به کار خود خاتمه داد که در طول یک ماه برپایی، پذیرای بیش از 2 میلیون بازدیدکننده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه قرآن برگزار شد

نوزدهمین نمایشگاه قرآن

آیین پایانی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجلیل از فعالان قرآنی به کار خود خاتمه داد که در طول یک ماه برپایی، پذیرای بیش از 2 میلیون بازدیدکننده بود.

مراسم اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، شب گذشته و با حضور «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز، «لاله افتخاری» رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام «حمیدرضا ارباب سلیمانی» دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدحسین محمدزاده» مدیر رادیو قرآن، «حمید شاه‌آبادی» معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی کشور در شبستان مصلای امام خمینی (ره) به‌کار خود پایان داد.

محمدی: نمایشگاه قرآن 2میلیون بازدیدکننده داشت

حجت‌الاسلام حمید محمدی، رئیس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به ارائه گزارشی از روند برگزاری این نمایشگاه پرداخت و از همه برگزارکنندگان و حامیان آن، به‌ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد.

رئیس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اعلام آمار دو میلیون و 250 بازدیدکننده در طول برپایی یک ماه نمایشگاه، در حالی این عدد را «غیر قبال مقایسه با دوره‌های پیشین» خواند که سال گذشته نیز نمایشگاه قرآن بیش از 2 میلیون بازدیدکننده داشت. همچنین هفدهمین دوره نمایشگاه نیز به ریاست «محمدعلی خواجه‌پیری» موفق به جذب این تعداد بازدیدکننده شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پوشش مطلوب رسانه ملی و خبرگزاری‌های فارس، ایکنا، ایرنا و شبستان از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشکر و قدردانی کرد.

حسینی: تجلیل از فعالان قرآنی ادامه‌دار خواهد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه قرآن در کشورمان گفت: نمایشگاه‌های زیادی در کشور برگزار می‌شود، اما هیچ‌ کدام مانند نمایشگاه قرآن نیست، چرا که هیچ کلامی مانند قرآن نخواهد بود.

حسینی با تأکید بر ضرورت حضور قرآن در جای جای زندگی انسان ادامه داد: با نمود تعابیر و مفاهیم قرآنی در زندگی روزمره مسلمانان شاهد سعادتمندی جهان اسلام خواهیم بود و هم اکنون نیز به برکت قرآن بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای اسلامی ایجاد رخ داده است.

وی محصولات ارائه شده در نمایشگاه قرآن را قابل اتکا و مطلوب ارزیابی کرد و از قرآن کریم ترجمه غلامعلی حداد عادل و قرآن دیجیتالی به‌عنوان نمونه‌ای از این موفقیت‌ها نام برد.

وزیر ارشاد ضمن ابراز رضایت از پوشش رسانه‌ای نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از فعالیت مطلوب رسانه ملی تمجید کرد.

حسینی در پایان با اشاره به تجلیل از 14 تن از فعالان قرآنی و اهدای مدال توسط رئیس‌جمهوری به آنان، از ادامه‌دار بودن این حرکت و گستردگی آن در آینده خبر داد.

در بخش دیگری از این مراسم، جدید‌ترین مجلد تفسیر «تسنیم» (جلد 23) به قلم آیت‌الله جوادی آملی با حضور حجت‌الاسلام قرائتی و وزیر ارشاد رونمایی شد.

همچنین در پایان از فعالان و منتخبان قرآنی و برگزیدگان بخش‌های مختلف نمایشگاه تجلیل به‌عمل آمد.

تنظیم: هومن بهلولی