تبیان، دستیار زندگی
چندی پیش معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با غیرقانونی شمردن فروش آدامس‌های محرك جنسی در داروخانه‌ها از مردم خواست که در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب امر را به مراجع مربوط گزارش كنند. این در حالی است که فروش مکمل‌های جنسی چندی است جایگاه ویژه
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سپیده آماده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وسایل جنسی، تحویل در محل!


چندی پیش معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با غیرقانونی شمردن فروش آدامس‌های محرك جنسی در داروخانه‌ها از مردم خواست که در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب امر را به مراجع مربوط گزارش كنند. این در حالی است که فروش مکمل‌های جنسی چندی است جایگاه ویژه ه ای در تبلیغات رسانه‌ای پیدا کرده است.


محرک جنسی

داروخانه‌هایی پر از ابزار آلات جنسی

با نگاهی به داروخانه‌های سطح شهر متوجه می‌شویم که بیش از آنکه دارو در آن پیدا شود، ابزار آلات جنسی وجود دارد. از در داروخانه گرفته تا دخل و شیشه‌ها، همه جا پر است از وسایلی که مربوط به روابط جنسی است و به نوعی دیگر قبح وجود این ادوات در ملاء عام ریخته شده است. حجم وسیع این داروها و مکمل جنسی در داروخانه‌ها، هر بیننده‌ای را به این موضوع وا می‌دارد که اگر اسم داروخانه با اسم مرتبط‌تری با واقعیت موجود مطابقت داشته باشد، بهتر می‌تواند شرح ماوقع دهد!

وسایل جنسی و تحویل در محل!

امروزه دیگر هر سایتی را که باز می‌کنید با هجمه ای از تبلیغات جنسی روبرو می‌شوی. از شکلات و آدامس محرک گرفته تا دستبندها و انگشترهای جذب جنسی. جالب است که غالب این ادوات جنسی امکان خرید اینترنتی دارند و با ارائه آدرس، وسیله مورد نظر را در محل تحویل می‌دهند.

شکلات‌های جنسی

ماجرای آدامس‌های جنسی البته پیشینه‌ای مربوط به شکلات‌های جنسی هم داشت. شکلات‌هایی که در سایت‌های مختلف با عنوان عاملی برای افزایش میل جنسی معرفی شده است و با قیمت‌هایی گاه نازل در اختیار جوانان قرار می‌گیرد. شکلات‌هایی که در معرفی آن‌ها آمده است که بعد از مصرف سردمزاجی و ناتوانی جنسی را برطرف می‌کند و با تحریک امیال جنسی باعث جذب جنس مخالف هم می‌شود!

زمانی که اولویت‌هایی به مسائل جنسی داده شود، مفاهیم انسانی چون مسئولیت و وفاداری کمرنگ می‌شود که غربی‌ها به دنبال همین موضوع هستند تا از این طریق اصلی‌ترین بنیان اجتماع را در کشورهای هدف، تخریب کنند

دستبند و انگشترهای افزایش میل جنسی و فراگیری فرهنگ پور نو گرافی

از تبلیغات جنسی دیگری که در سایت‌های اینترنتی بسیار به چشم می‌خورد دستبندها و انگشترهایی است که باعث تحریک و جذب جنس مخالف می‌شود. در تبلیغات این دستبندها و انگشترهای جنسی که دو طرح مردانه و زنانه هم دارد، مطرح شده است که همانند یک دستگاه بیسیم عمل می‌کند و هنگام پیدا کردن مکمل جنسی خود، پالس‌های عشقی در این باره ایجاد کرده و از این طریق جنس مخالف را به سمت فرد جذب می‌کند.

محرک جنسی

پر رنگ کردن مفاهیم جنسی؛ حربه‌ای غربی

تبلیغات گسترده جنسی به این دلیل از سوی کشورهای غربی به کشور ما تحمیل می‌شود که جهان غرب با پر رنگ کردن مسائل جنسی و پور نو گرافی در اذهان عمومی سایر کشورها به خصوص کشورهای اسلامی و ایران، به دنبال بسته نگاه داشتن تفکرات انسانی در این کشورها است. صاحبان رسانه با مهم جلوه دادن مسائل جنسی و تمرکز مؤلفه‌های آن، همچنین به دنبال سست کردن پایه‌های بنیان خانواده در این کشورها است. زمانی که اولویت‌هایی به مسائل جنسی داده شود، مفاهیم انسانی چون مسئولیت و وفاداری کمرنگ می‌شود که غربی‌ها به دنبال همین موضوع هستند تا از این طریق اصلی‌ترین بنیان اجتماع را در کشورهای هدف، تخریب کنند.

انگار تنها دغدغه مردم مسائل جنسی است

یکی از ابزارهای کشورهای غربی برای بسط و گسترش باورهای منحط خود، رسانه‌ها از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای است. شبکه‌هایی که مانند قارچ‌های سمی در حال افزایش هستند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. رشد چشمگیر شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای طی سال‌های اخیر از جمله نشانه‌های توجه ویژه غرب به مخاطبان فارسی زبان است.

تبلیغات ادوات محرک جنسی فروش و ارائه آن حتی در محل! نشان می‌دهد که خرید و فروش این وسایل به راحتی و بدون ایجاد ممنوعیت و محدودیتی در سطح شهر انجام می‌شود

سرفصل برنامه‌های این شبکه‌ها، پرداختن به مسائل جنسی به صورت مستقیم و غیر مستقیم است و فیلم‌ها و کلیپ‌های پخش شده از آن‌ها سرشار از مؤلفه‌های پور نو گرافی است. آگهی‌های بازرگانی این شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، غالباً به معرفی ابزار آلات افزایش میل و توان جنسی می‌پردازد. قشر عظیمی از جمعیت کشور ما را جوانان در سن ازدواج تشکیل می‌دهد، که صاحبان این شبکه‌ها با تکرار ممتد مفاهیم جنسی به دنبال تحریک این جمعیت جوان هستند. جوانان نیز به اقتضای سنشان با کوچک‌ترین عاملی ممکن است تحریک شوند و به سمت رفتارهای غیر اخلاقی کشیده شوند. در واقع مسئولان این شبکه‌ها از این طریق به دنبال خدشه دار کردن باورهای اعتقادی و بومی مردم هستند.

محرک جنسی

محرک‌های جنسی به راحتی در دسترس مردم است

تبلیغات ادوات محرک جنسی فروش و ارائه آن حتی در محل! نشان می‌دهد که خرید و فروش این وسایل به راحتی و بدون ایجاد ممنوعیت و محدودیتی در سطح شهر انجام می‌شود و اظهارات معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه هیچ داروخانه‌ای حق فروش آدامس‌های محرك جنسی را ندارد در حالی صورت می‌گیرد که آدامس‌ها و شکلات‌های محرک جنسی مدت‌ زیادی است در هر سوپر مارکتی موجود است و به راحتی در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد!

اطلاع رسانی صحیح مردم را آگاه می‌کند

با توجه به اینکه کشور ما از هر سو با سیل عوامل تحریک کننده از برنامه‌های ماهواره‌ای گرفته تا ابزارآلات مختلف جنسی روبرو است، صدا و سیما و رسانه‌ها باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع خانواده‌ها را از وجود و عوارض استفاده از چنین وسایلی آگاه سازند. از سوی دیگر رسانه‌های داخلی چه در عرصه اینترنت و چه در عرصه شبکه‌های تلویزیونی باید سعی کنند با تهیه برنامه‌ای جذاب، توجه جوانان را به خود جلب کنند تا جوانان در فقر برنامه‌های فاخر و جذاب به سمت رسانه‌های غرب و پیامدهای نابود کننده آن‌ها کشیده نشوند.

کیانا نیکفام

بخش اجتماعی تبیان