تبیان، دستیار زندگی
میوه‌ها، خوش طعم، خوش عطر، زود هضم، پرانرژی و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی‌اند. متخصصان همواره توصیه می‌کنند که روزانه چند واحد میوه و سبزیجات مصرف شود
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندهایی برای مصرف بیشتر میوه


اگر مایلید صبح و با صبحانه‌تان یک ماده‌ی غذایی کامل و ایده‌ال مصرف کنید به سراغ میوه بروید. میوه‌ها منبع طبیعی فیبرها و موادی هستند که به آرامی انرژی‌شان را آزاد می‌کنند.

میوه

میوه‌ها، خوش طعم، خوش عطر، زود هضم، پرانرژی و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی‌اند.

متخصصان همواره توصیه می‌کنند که روزانه چند واحد میوه و سبزیجات مصرف شود. اما شاید شما نیز از افرادی باشید که زیاد اهل میوه خوردن نیستند و یا این که مثل همه‌ی افراد پُر مشغله‌ی دیگر، وقت کافی برای پذیرایی کردن از خودتان با میوه‌های خوشمزه را ندارید. ما قصد داریم در این مطلب ترفندهایی را به شما یاد دهیم که باعث می‌شود شما میوه‌ی بیشتری مصرف کنید.

پس با ما همراه شوید و مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

روی میز صبحانه‌تان میوه داشته باشید

اگر مایلید صبح و با صبحانه‌تان یک ماده‌ی غذایی کامل و ایده‌ال مصرف کنید به سراغ میوه بروید. میوه‌ها منبع طبیعی فیبرها و موادی هستند که به آرامی انرژی‌شان را آزاد می‌کنند و مواد مغذی مختلفی را وارد بدن‌تان می‌سازند. می‌توانید طالبی و پرتقال را برای شروع انتخاب کنید. همچنین می‌توانید میوه‌های ریز را به همراه نان تست‌تان یا به همراه غلات دیگر میل کنید.

موز شما را سیر می‌کند و سرشار از tryptophan است. این اسید آمینه

باعث می‌شود که بدنتان هورمون ملاتونین ترشح کند که هورمون خواب است. برای همین علاوه بر سیری خواب راحتی نیز خواهید داشت

یک ظرف پر از میوه روی میزتان داشته باشید

یک بشقاب پُر از میوه‌های مختلف در اتاقی که بیشترین وقت‌تان را می‌گذرانید داشته باشید. اگر بیشتر اوقات در اتاق کار و کنار کامپیوترتان هستید یا بیشتر در اتاق نشیمن، هال یا پذیرایی می‌نشینید حتماً ظرف میوه را دم دستتان قرار دهید. همیشه در ظرف مورد نظرتان 5 یا 8 تکه میوه‌ی تازه مثل موز، پرتقال، سیب، انگور یا آلو داشته باشید. نگران نباشید بیشتر میوه‌ها سه یا چهار روز در هوای آزاد سالم می‌مانند.

میوه های خشک

از میوه‌های خشک غافل نشوید

میوه‌های خشک به راحتی قابل حمل و نگهداری‌اند. با میوه‌های خشک نگرانی خراب شدن میوه نیز از بین می‌برد و شما می‌توانید در محل کار، موقع خرید، در جاده، هنگام رانندگی، در تعطیلات و موقعیت‌های دیگر به راحتی از این میوه‌ها استفاده کنید.

میوه‌های خشک حاوی میزان قابل توجهی فیبر و مواد معدنی‌اند. به عنوان مثال زمانی‌که در حال رانندگی هستید کشمش، قیسی و انجیر خشک بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. قیسی سرشار از بتاکاروتن است. علاوه بر این میوه‌های خشک شناخته شده، می‌توانید به زغال اخته‌ی خشک نیز نظری داشته باشید. این میوه سرشار از مواد مغذی است. خرما، انجیر، هلو، گلابی خشک نیز خوشمزه و مفیداند.

میوه‌ها در ماشین شما

اگر قرار است که بیش از یک ساعت رانندگی کنید چند عدد میوه با خود بردارید. در جاده همان‌طور که رانندگی می‌کنید یک عدد سیب یا شلیل میل کنید. این میوه‌ها تأثیر فوق‌العاده ای دارند و خستگی‌تان را می‌گیرند. البته اگر قوانین این اجازه را به شما می دهند!

میوه همیشه و همه حال

سعی کنید در هنگام صرف غذا و یا بعد از غذا یک عدد میوه بخورید. فرقی نمی‌کند صبحانه، نهار یا شام باشد. میوه را فراموش نکنید.

مخلوط کردن میوه ها

هیچ میوه‌ای را دور نیندازید

به جای این که میوه‌های خیلی رسیده را دور بیندازید آن‌ها را کمپوت کنید یا اینکه در مخلوط کن ریخته و میل کنید. تنبلی را کنار بگذارید این کار علاوه بر یاری رساندن به اقتصاد خانواده به حفظ سلامت خود و فرزندانتان کمک می‌کند.

میوه در کنار نان و پنیر

میوه با یک تکه نان، طعم بی نظیری دارد. امتحان کنید. نان و پنیر را با چند تکه گلابی یا انگور میل کنید. خواهید دید چه معجونی می‌شود. پا را فراتر بگذارید؛ پنیر را با سیب و گلابی امتحان کنید. حتی می‌توانید فیله مرغ را با آناناس یا طالبی میل کنید چرا که نه؟ از امتحان طعم‌های جدید نترسید.

آخر شب میوه‌ای

حتماً برای شما نیز پیش آمده شب‌ها در مقابل تلویزیون احساس گرسنگی جزئی کرده باشید. در این موقع موز را امتحان کنید. موز شما را سیر می‌کند و سرشار از tryptophan است. این اسید آمینه باعث می‌شود که بدنتان هورمون ملاتونین ترشح کند که هورمون خواب است. برای همین علاوه بر سیری خواب راحتی نیز خواهید داشت.

میوه‌های جدید را امتحان کنید

آیا می‌دانید که بیش از 50 نوع میوه وجود دارد. در واقع باید بدانید که میوه‌های متنوع و خوشمزه‌ی دیگری علاوه بر میوه‌هایی که عادت کرده‌اید از نزدیک‌ترین میوه فروشی یا سوپرمارکت محل زندگی‌تان بخرید در عالم هستی وجود دارند. پس شک نکنید و زمانی که میوه‌های خارجی در فروشگاه‌ها می‌بینید آن‌ها را خریداری کرده و امتحان کنید.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مطالب مرتبط:

آشنایی با خواص انواع میوه‌ها  

میوه‌های قرمز؛ از گفته‌ها تا واقعیت

هر میوه ای در فصلش مغذی تر است

تاثیر میوه‌ها بر سلامت موها

تا می توانید میوه و سبزی بخورید

نقش میوه و سبزی در پیشگیری از سرطان

سبزی‌ها و میوه‌ها هم کالری دارند!

بعد از غذا میوه بخوریم یا نخوریم؟

میوه و سبزی را جایگزین مولتی ویتامین كنید

مردان، میوه و سبزی بیشتری نیاز دارند

روزتان را با میوه آغاز كنید

از مصرف میوه و سبزی غافل نشوید

تفاوت طرفداران میوه و دوستداران سبزیجات

میوه و سبزی ارگانیک بخرید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.