تبیان، دستیار زندگی
بومی در پهنای هستی گسترده می‌شود، نقاشی بزرگ و کبیر که آوازه‌اش تا نهایت هستی پیچیده است می‌خواهد هنر بیافریند و راز بگشاید، رازی که هم چون کلافی به دور دنیا و زندگی گره خورده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا بی نهایت
تا بی نهایت

بومی در پهنای هستی گسترده می‌شود، نقاشی بزرگ و کبیر که آوازه‌اش تا نهایت هستی پیچیده است می‌خواهد هنر بیافریند و راز بگشاید، رازی که هم چون کلافی به دور دنیا و زندگی گره خورده است. در آن روزی که بوم هستی سفید بود و عاری از هر لکه سیاهی در دل همچون دریایش بود، به تدریج نخستین طرح‌ها بر روی این بوم نقش خورد.

سقفی به رنگ آبی که بر پایه‌هایی ناپیدا و دور از چشم بشر نهاده شده است و در زیر آن خط‌های  مواج و پر تلاطم که انعکاس رنگ آبی آن را جلا می‌بخشید.

سپس خط‌های عمودی و استوار با ریشه‌ای در عمق خاک و هم رنگ با آن و خاکی و صمیمی کشیده شد. آن قدر بلند و سرفراز که گویی ستون‌های نهان هفت آسمان است.

آسمان مکثی کرد تا خورشید را بر دلش پینه زند و ماه را که گرم و درخشان از خورشید و پر شکوه از نور ستارگان بود. ستارگانی که گردنبندی برای آسمان اند. همان مرواریدهای درخشان که از سقف آسمان آویزان اند و جذب جاذبه ماه شده‌اند که به زمینیان چشمک می‌زنند و این شش اصل آفرینش آغاز عشق و اشک و انسان بود. آغوشی گرم که انسان پس از هبوط در آن جای گیرد و در نهایت بال بگشاید به سوی خداوند.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:کودک بشری(کتایون صمدی)

مطالب مرتبط:

با تو درد دل می كنم

شهر ظهور من 

خداوند خودش را به نشنیدن نمی‌زند

برای شادی پیامبر

313 گل آفتاب گردان

كوچه باغ انتظار

آنگاه كه می آیی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.