تبیان، دستیار زندگی
لازمه ى دوام و استحكام زندگى، عشق است و عشق جز با آموزش و تجربه هاى متعدّد و ایجاد روابط حاصل نمى شود; لذا دختر و پسر باید قبل از ازدواج تمرین عشق كنند تا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوستی های قبل از ازدواج - جوان


لازمه ى دوام و استحكام زندگى، عشق است و عشق جز با آموزش و تجربه هاى متعدّد و ایجاد روابط حاصل نمى شود; لذا دختر و پسر باید قبل از ازدواج تمرین عشق كنند تا بتوانند زندگى سرشار از عشق را تدارك ببینند.

دوستی های قبل از ازداوج

این روزها هر کس به نوعی سعی دارد تا نسخه ای بپیچد که ازدواج ، پیوندی ناگسستنی باشد و افراد بعد از تشکیل خانواده کنار هم بمانند اما گروهی می گویند در صورتی زن و شوهر خوشبخت می شوند که قبل از ازدواج رسمی عاشق هم بوده و تجربه ی ارتباط با هم را نیز داشته باشند.اما آیا چنین حرفی صحیح است؟

بدون تردید در همه ى مرام هاى اجتماعى جهان، این نتیجه حاصل شده است كه خانواده باید محفوظ و محترم بماند و زن و مرد باید دل بسته و وفادار به یك دیگر باشند تا آشیان دلپذیرى براى فرزندان خویش بنا كرده، با تربیت آن ها آینده ى جامعه خویش را ترسیم كنند; در نتیجه رشد و پویایى فرد و جامعه و فرهنگ، مبتنى بر استحكامِ كانون خانواده مى باشد و بدیهى است، هر چیزى كه سبب تحكیمِ پیوند خانوادگى و ایجاد صمیمیّت و یك دلى زن و شوهر گردد، خوب و پسندیده بوده، هر آنچه باعث سستىِ روابط آن ها و موجب دل سردى شود، به حال زندگىِ خانوادگى زیانمند است.

روابط آزادانه ى دختر و پسر پیش از ازدواج، جداى از آن كه موجب ایجادِ عشق حقیقى و پاك نمى شود، خود خیانتى به عشق مقدّس است كه سبب تنوّع طلبى گردیده و انتخاب همسر به ویژه در پسران را مشكل مى سازد.

«ویل دورانت» در این باره مى گوید:

... مرد، نگران و مضطرب است كه مبادا كسى پیش از او زنش را تصرّف كرده باشد، ولى این نگرانى و اضطراب در زن كم تر است.

روابط آزادانه ى دختر و پسر پیش از ازدواج، جداى از آن كه موجب ایجادِ عشق حقیقى و پاك نمى شود، خود خیانتى به عشق مقدّس است كه سبب تنوّع طلبى گردیده و انتخاب همسر به ویژه در پسران را مشكل مى سازد

پسرى كه قبل از ازدواج با افراد زیادى ارتباط داشته است، به هنگام ازدواج، به هر دخترى كه نظر كند، مى پندارد او نیز با پسرهاى متعدّدى ارتباط داشته و پاك و عفیف نیست.

حال اگر جوانى با تجربه هاى قبل از ازدواج بخواهد كانون عشقى برپا كند و خانواده اى تشكیل دهد، اوّلین مشكل، بعد از رهایى از ناكامى گذشته و بدنامى، آرامش روانى بر باد رفته و دل گمشده ى اوست.

از كجا معلوم بتواند از همه ى لذتّ ها و زیبایى ها چشم بسته، به همسر خویش چشم امید داشته باشد و دل از هر چه غیر اوست رها سازد و دل باخته اش گردد.

دوستی های قبل از ازداوج

چگونه مى تواند آثار ناكامى گذشته را محو كند و محدودیّت آینده را پذیرا باشد و حرمت چشم و دل را در زندگى زناشویى محترم دارد؟ چنین فردى در زندگى زناشویى و ارضاى كامل جنسى مشكل دارد و در تشویش و اضطرابى خسته كننده به سر مى برد و به قول «ویل دورانت»:

فساد پس از ازدواج، بیش تر محصول عادات پیش از ازدواج است... (كه) در زیر عوامل سطحى طلاق، نفرت از بچه دارى و میل به تنوّع طلبى، نهان است.

میل به تنوع گرچه از همان آغاز در بشر بوده است، ولى امروزه به سبب اصالت فرد در زندگى نو و تعدّد محركات جنسى در شهرها و تجارى شدن لذّت جنسى، ده برابر گشته است.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع :

کانون گفتمان قرآنی

مطالب مرتبط :

عاشق پیشگی های نوجوانی

عشق یکطرفه چیست؟

اختلالی به نام چشم چرانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.