تبیان، دستیار زندگی
کتاب دیدگاه های علمی در ورزش بانوان، به سفارش پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تیراژ 2200 جلد منتشر شد. این کتاب با تالیف « ژاکلین ال . پول » ،« سی. هارمون براون» و « رابرت او. ووی» ، توسط دکت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی کتاب

کتاب دیدگاه های علمی در ورزش بانوان منتشر شد

کتاب دیدگاه های علمی در ورزش بانوان، به سفارش پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تیراژ 2200 جلد منتشر شد.

این کتاب با تالیف « ژاکلین ال . پول » ،« سی. هارمون براون» و « رابرت او. ووی» ، توسط دکتر شکوه نوابی نژاد، دکتر فریده هادوی و میترا روحی دهکردی نیسیان ترجمه شده است.

این کتاب در 8 فصل در ارتباط با تاثیرات ورزش در روحیه و روان زنان در سنین مختلف، تأثیرات ورزش در بارداری و کاهش استرس در آنان و مسایلی در این زمینه به بحث پرداخته است.

در اولین فصل این کتاب با سمت گیری های جدید در ورزش آمده است: مسیر ورزش زنان به هیچ مسیری هموار نبوده و یک منحنی همیشه در حال پیشرفت نیست، بلکه مسیری است که با موانع وافت و خیزهای زیادی احاطه شده است. از طرفی عوامل سیاسی، مالی و مردمی بسیاری، آینده ورزش بانوان، مخصوصاً در حرفه های معلمی ورزش و مربی گری زنان را تهدید می کند.

در دو فصل بعدی کتاب با اشاره به ایجاد انگیزه در ورزشکاران برای کاهش استرس در آنها به ضرورت محرک مثبت و تقویت از سوی مربی و دیگران در بالا بردن انگیزه ورزشکاران اشاره شده است.

هم چنین با بیان این که در کلیه راهبردها و مهارت ها، هدف سعی در کاهش استرس است، آمده است: کاهش استرس یعنی کاهش محرک. درنتیجه حفظ تعادل بین سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک همه ما به کشف چگونگی تعلیق بخش نگرانی های مغز نیاز داریم تا هر زمان که مایل باشیم، استرس خود را کنترل کنیم.

هم چنین درهفتمین فصل این کتاب با اشاره به تاثیر مثبت ورزش بر بارداری زنان، گفته شده است: چون تمرینات استقامتی در دوران بارداری برای اکثر خانم ها اختیاری است ، در یک بررسی امکان خطر برای مادر و جنین در رابطه با نحوه دویدن و مقدارآن مشخص می شود. به طور کلی در این گروه عوارض سقط جنین، زایمان زودرس، نوزاد کم وزن، ناهنجاری های جنینی کاهش داشته است.

این کتاب در 120 صفحه، از سوی انتشارات امید دانش به چاپ رسیده و با قیمت 1250 تومان به بازارعرضه شده است.