تبیان، دستیار زندگی
اگر شما از جمله دانش پژوهانی هستید که به انجام پروژه هایی در زمینه پلیمر و پتروشیمی علاقمندید، اگر تحقیق و پژوهش در زمینه پلی یورتال، الیاف و نانو پلیمر ها، کامپوزیت، پلاستیک و لاستیک برایتان جذاب است. از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بازدید نمایید....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

محلی مناسب برای بازدید دانش پژوهان

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

اگر شما از جمله دانش پژوهانی هستید که به انجام پروژه هایی در زمینه پلیمر و پتروشیمی علاقمندید، اگر تحقیق و پژوهش در زمینه پلی یورتال، الیاف و نانو پلیمر ها، کامپوزیت، پلاستیک و لاستیک برایتان جذاب است. از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بازدید نمایید.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در سال 1365 تأسیس گردید و هم اکنون با بهره گیری از 14 گروه پژوهشی، 25 آزمایشگاه و گارگاه و بیش از 90 عضو هیات علمی و 65 كارشناس پژوهشی به انجام پژوهش ‎های بنیادی و كاربردی در كلیه زمینه ‎ های پلیمری و پتروشیمیایی از جمله لاستیك، پلاستیك،‌ كامپوزیت، رنگ، روكش و چسب، ‌علوم پلیمر، طراحی و فرایند تولید مواد پلیمری، پلی یورتان، پلیمرهای زیست‌سازگار و سامانه های نوین دارورسانی و نیز تربیت نیروی انسانی و پیشرفت دانش فنی لازم برای طراحی و توسعه صنایع پلیمری، ‌در جهت ارتقای توانمندی تكنولوژیك و حركت در مرزهای دانش در این رشته می پردازد.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

از مهمترین اهدف پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران می توان به موارد زیر اشاراه کرد:

- مطالعه‌، تهیه‌ و اجرای‌ طرح‌های‌ پژوهشی‌، بنیادی‌، كاربردی‌ و توسعه‌ای ‌در زمینه‌های‌ مختلف‌ علوم‌ و فناوری‌ مواد و مصنوعات‌ پلیمری‌

- كمك‌ به‌ تربیت‌ نیروی‌ انسانی‌ محقق‌ با ایجاد دوره‌های تحصیلات تكمیلی دورة فوق لیسانس و دكتری و همكاری با سایر دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی داخل و خارج كشور برای ایجاد دوره‏های مشترك.

- برپایی‌ دوره‌های‌ آموزش‌ كوتاه‌ مدت‌ به‌ منظور ارتقاء، سطح‌ دانش‌ و مهارت‌ كاركنان‌ صنایع‌ پلیمری‌

- تهیه‌ بانك‌ اطلاعات‌ علمی‌ و فنی‌ پلیمری‌ به‌ منظور تسهیل‌ در انتقال‌ اطلاعات‌

- مطالعه‌ و پیشنهاد روش‌های‌ پاك‌سازی‌ محیط زیست‌ از ضایعات‌ پلیمری‌

- آموزش‌ الگوی‌ صحیح‌ مصرف‌ مواد پلیمری‌

- ارتقاء سطح‌ دانش‌ عمومی‌ از طریق‌ انتشار كتب‌ و نشریات‌ علمی‌

- معرفی‌ محصولات‌ جدید پلیمری‌ با توجه‌ به‌ كاربرد آنها

- تولید محصولات‌ پلیمری‌ و تدوین‌ روش‌ فناوری‌

- ایجاد یك پژوهشگاه مجهز پیشرفته كه بتواند در عرصه علوم، فناوری و مهندسی پلیمرها با مراكز پیشرفته جهانی رقابت كند.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

از بخش های مورد توجه پژوهشگران برای بازدید از این مجموعه می توان به پژوهشکده علوم پلیمر، پژوهشکده مهندسی، پژوهشکده فرایند پلیمر، پژوهشکده پتروشیمی، آزمایشگاه های مرکزی، کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی این مجموعه اشاره کرد که در مورد هر بخش به اختصار توضیح داده خواهد شد.

پژوهشکده علوم شامل گروه های: علوم پلیمر، سامانه های نوین دارورسانی، پلی‌یورتان، الیاف و نانوپلیمرها و گروه پلیمرهای زیست سازگار می باشد که هر گروه به فعالیت های خاص و مرتبط می پردازند.

پژوهشکده مهندسی شامل: گروه مهندسی پلیمریزاسیون، گروه کاتالیست، گروه مدل سازی و کنترل فرآیند می باشد.

پژوهشکده فرایند پلیمر شامل: گروه لاستیک، پلاستیک، کامپوزیت، رنگ، رزین و روکش های سطح می باشد.

پژوهشکده پتروشیمی شامل: گروه تبدیل گاز، سنتز مواد پتروشیمیایی و مهندسی طراحی و ساخت می باشد.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

آزمایشگاه های مرکزی: این بخش با در اختیار داشتن مجموعه گران بها و کم نظیر از تجهیزات آزمایشگاهی پشتیبانی قوی و فنی برای محققان پژوهشگاه به شمار می رود. این مجموعه دارای 10 واحد آزمایشگاهی شامل: تجزیه گرمایی، پرتو ایکس، خواص مکانیکی، خواص فیزیکی، خواص الکتریکی، رئولوژی، رزونانس مغناطیسی هسته، طیف سنجی، کروماتورگرافی و میکروسکوپی می باشد.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران
پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی: این واحد یکی از مجهزترین و غنی ترین کتابخانه های تخصصی پلیمر ایران به شمار می رود که با دارا بودن هزار جلد کتاب لاتین، فارسی و ده ها عنوان نشریات تخصصی مراجعه کنندگان بسیاری را برای استفاده از منابع تخصصی موجود جذب می کند. دانش آموختگان علوم و مهندسی پلیمر و محققان و پژوهشگران این رشته می توانند عضو كتابخانه شده و از امكانات و منابع علمی این كتابخانه استفاده نمایند.

دانش پژوهان عزیز، برای کسب اصلاع بیشتر در زمینه فعالیت های پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به آدرس سایت این مرکز www.IPPI.ac.ir مراجعه نمایید.

جهت بازدید و هماهنگی قبلی با شماره: 44580000 و شماره فكس : 23-44580021 تماس حاصل نمایید.

نشانی: تهران - كیلومتر 15 اتوبان تهران كرج - بعد از پیكانشهر - خروجی15 - بلوار پژوهش - پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهم گارسچی

تنظیم: الهام گارسچی