تبیان، دستیار زندگی
مل گیبسون، فیلمساز و بازیگر کاتولیک، از کتاب و فیلم "رمز داوینچی" به سبب حمله به باورهای مقدس وی انتقاد کرد. این کارگردان که با ساخت فیلم "مصائب مسیح" جنجال های بسیاری به وجود آورد، اعلام کرد که سوژه فیلم "رمز داوینچی" مبنی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مل گیبسون از "رمز داوینچی" انتقاد کرد


مل گیبسون، فیلمساز و بازیگر کاتولیک، از کتاب و فیلم "رمز داوینچی" به سبب حمله به باورهای مقدس وی انتقاد کرد.

این کارگردان که با ساخت فیلم "مصائب مسیح" جنجال های بسیاری به وجود آورد، اعلام کرد که سوژه فیلم "رمز داوینچی" مبنی بر ازدواج حضرت مسیح وی را آشفته کرده است. گیبسون خاطرنشان کرد آنچه او را آزار می دهد این حقیقت است که مردم چنین مضامینی را باور و تصور می کنند داستان واقعی است.

وی در این مورد گفت: "این فیلم فی نفسه تمامی باورهایی را که نزد من مقدس هستند، رد می کند. "رمز داوینچی" به عنوان یک اثر تخیلی می تواند فیلم خوبی باشد، اما حقایق را به گونه ای در تئوری های بی ریشه تلفیق کرده که این احتمال وجود دارد برخی از مخاطبان آن را جدی بگیرند."

این هنرپیشه خشمگین در حقیقت اولین انتخاب برای ایفای نقش رابرت لنگدون بود، اما این پیشنهاد را نپذیرفت و نقش به تام هنکس رسید. اگر تئوری ازدواج حضرت مسیح با مریم مجدلیه در "رمز داوینچی" جنجال بسیاری را در سراسر جهان به وجود آورد، فیلم "مصائب مسیح" نیز از سوی یهودیان افراطی مورد انتقاد قرار گرفت. یهودیان در پی نمایش این فیلم اعتراض کردند که گیبسون در فیلمش رویدادها را به نحوی در کنار هم قرار داده که قوم سامی در مصلوب شدن حضرت مسیح مقصر شناخته می شوند.

لینک:

قسمت دوم "رمز داوینچی" ساخته می‌شود

گزارش تصویری فیلم "رمز داوینچی"

انتقاد ارامنه ایران از فیلم راز داوینچی

اعتراض كمیسیون مسیحیان پرتغالی تبار مالزی به «رمز داوینچی»

"رمز داوینچی" در روسیه هم جنجال آفرید

همکارتازه برای خانم مارپل

گزارشی از هفتاد و هشتمین دوره مراسم اسكار

تام هنکس نایب رئیس آکادمی اسکار شد

كتاب های پرفروش جهان

گفت‏وگو با دن براون،من مریلین مونرو نیستم