تبیان، دستیار زندگی
ل است رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت : درست است که در پرتو دین ، مروت و جوانمردی شکوفا می شود ، اما باید بدانیم مسئله جوانمردی غیر از موضوع مذهب است و دین را کامل می کند . حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی در این خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی :

جمع کردن قهرمانی با شخصیت ، تواضع ، فروتنی و مردم دوستی ایده آل است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت : درست است که در پرتو دین ، مروت و جوانمردی شکوفا می شود ، اما باید بدانیم مسئله جوانمردی غیر از موضوع مذهب است و دین را کامل می کند .

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی در این خصوص گفت : جای بسی تشکر است که موضوع بسیار مهم اخلاق و ورزش مورد توجه قرار گرفته است . البته این در همه دنیا موضوع قابل توجهی است به طوری که در کمیته بین المللی المپیک کمیسیون ویژه ای به نام کمیسیون اخلاق فعالیت می کند ، ولی در کشور ما به دلیل مسائل دینی و ملی نسبت به سایر کشور ها بیشتر باید به این امر مهم یعنی رابطه اخلاق و ورزش اهتمام ورزیم.

وی افزود : در این خصوص می توانیم چند دلیل مهم را ذکر کنیم . ضرورت پرداختن به این موضوع به واسطه جامعیت آئین و مکتب پر افتخار اسلام است . زیرا از جامع ترین و کامل ترین ادیان الهی محسوب می شود و به همه ابعاد شخصیتی انسان چه بعد جسمی و چه بعد روحی با هم توجه کرده است .

وی در ادامه خاطرنشان کرد : ما در معرفی برخی از قهرمانان به این موضوع توجه کرده ایم ، زیرا در یک رشته ورزشی قهرمان شدن مهم است اما مهمتر از آن جمع کردن قهرمانی با شخصیت ، تواضع و فروتنی و مردم دوستی و از همه مهمتر زدودن زنگار زشتی های اخلاقی است .

دلیل بعدی زیربنای اخلاقیات و معنویات است . ممکن است در بعضی فرهنگها و مکتبها برای موضوع اخلاق یک نقش روبنایی و فرعی قائل باشند ، اما در فرهنگ و دین و مذهب ما این گونه نیست . دلیل سوم مکتب اخلاقی خاصی است که در فرهنگ و آئین ما وجود دارد ، مکتب ما مکتب اعتدال است که در ورزشمان موثر است .

وی در ادامه تصریح کرد : دلیل دیگری که می توان از آن نام برد ، الگوهای اخلاقی فراوانی است که در تاریخ مکتب داریم ، مانند شادروان تختی . دلیل اسوه بودن تختی این است که او یک انسان کامل بود .

وی در پایان گفت : امیدوارم در سال آینده موضوع فتوت و جوانمردی در فرهنگ ورزشی ایران زمین مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر فرزندان ما با فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی تربیت شوند نقش آنها از یک استاد و نویسنده کمتر نخواهد بود .