تبیان، دستیار زندگی
بعضی ها فکر می کنند با یکی دو جلسه خواستگاری و گفتگو م توانند برای همه سوالهایشان جواب پیدا کنند. در حالی که خیلی از مسائل وجود دارند که یا به خاطر حیا نمی توان آنها را در جلسات اول و دوم مطرح کرد یا هنوز زمان طرح آنها نرسیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوالات جلسه سوم خواستگاری


 بعضی ها فکر می کنند با یکی دو جلسه خواستگاری و گفتگو م توانند برای همه سوالهایشان جواب پیدا کنند. در حالی که خیلی از مسائل وجود دارند که یا به خاطر حیا نمی توان آنها را در جلسات اول و دوم مطرح کرد یا هنوز زمان طرح آنها نرسیده است.


سوالات جلسه سوم خواستگاری

این سوالها که کاملاً مهم و حیاتی اند، عبارتند از:

1- فرزنددار شدن و زمان آن

- آیا در زندگی زناشویی مایلید فرزندی داشته باشید؟

- چه زمانی را برای فرزند دار شدن مناسب میï»؟دانید؟

- چند فرزند خوب است؟

2- شیوه تربیتی فرزندان

-در تربیت فرزندانتان چه مبنایی دارید؟ آیا برای تربیتشان از کتک هم استفاده می کنید؟

- مبنای تربیت فرزند را چه می دانید؟ علم؟ دین؟ تجربه؟ آموزه های خانوادگی؟ و...

3- چگونگی مراسم عقد وعروسی

- نظرتان درباره چگونگی برگزاری مراسم عقد وعروسی چیست؟

- آیا مراسم مختلط یا مجزا، با موسیقی یا بدون موسیقی برایتان فرقی دارد؟

4- چگونگی ملاقاتهای دوران عقد

-نظر خانواده محترم هر کدام از شما درباره ملاقاتهای دوران عقد چیست؟

- حد روابط در دوران عقد چقدر است؟

5- انتظار خاص از همسر آینده

- آیا انتظار خاصی از همسر آینده خود دارید؟

برخی از افراد نیازهای خاصی دارند که حتما" باید پیش از ازدواج با نامزد خود مطرح کنند تا ببینند آیا توان برآوردن آن را دارد یا خیر. مثل استقلال به شکلی خاص، کمک های مادی و معنوی و...

بیان اسرار زندگی در خواستگاری
سوالات جلسه سوم خواستگاری

یکی از نکات مهم خواستگاری این است که افراد نمی دانند که باید کدام یک از  اسرار زندگی خود را بیان کنند و کدام یک را بیان نکنند؟ علاوه بر این زمان بیان آنها نیز مهم است.

اسرار زندگی افراد طبقه‌بندی دارد. به بیان دیگر همانگونه که در مباحث امنیتی، اطلاعات را به چهار طبقه بکلی سری، سری، خیلی محرمانه و محرمانه تقسیم می‌کنند؛ در زندگی نیز افراد باید برای مسائل خود طبقه‌بندی داشته باشند. این طبقه بندی در بیان و زمان بیان اسرار افراد با مثال در ذیل توضیح داده می شود.

افراد می توانند در جلسات اول خواستگاری مسائلی را مطرح نمایند که دیگران اطلاع وآگاهی دارند ولی خواستگار از آن بی اطلاع است. مثلا" در محل و فامیل همه می‌دانند که فلانی قبلاً تجربه ی یک ازدواج ناموفق داشته است. در این گونه موارد بهتر است ابتدا خانواده یا خود فرد این نکته را قبل از قرار خواستگاری به اطلاع فرد موردنظر برسانند.

گاهی ازدواج تا مراحلی پیش رفته است و بعد به دلایلی انجام نشده و در شناسنامه هم ثبت نشده است. در این موارد لازم نیست فرد قبل از خواستگاری اطلاع رسانی کند ولی موضوع را باید در آخر جلسه اول خواستگاری برای فرد مقابل تشریح نماید.

برخی از اسرار را نیز می‌توانید در جلسات بعد مطرح کنید. اسراری را که جز خانواده  فرد کسی از آن اطلاع ندارد، نباید در جلسات اول بیان کرد. شما می‌توانید در مراحل بعد و به میزان اعتمادی که به فرد مقابل پیدا کرده اید، او را در جریان رازتان قرار دهید.

راز مهم دیگر اشتباهات و لغزش هایی است که فرد در دوران مجردی انجام داده است و کسی هم از آن ها با خبر نیست. در این گونه موارد اگر فرد از اشتباه خود پشیمان بوده و توبه هم کرده است، نیازی نیست که  از آن سخنی به میان بیاورید. زیرا گناهان و خطاها امری ما بین انسان و خدا است و هیچ کس اجازه ندارد آبروی خود را مقابل دیگران ببرد. البته اگر حدس می زنید امکان بر ملاشدن خطایی که قبل از ازدواج  انجام داده اید وجود دارد، باید حتما" خودتان آن را به نحوی با فرد مقابل در میان بگذارید. او باید این از را از شما بشنود نه از دیگران.

فرآوری: اکرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: گلبرگ زندگی، حسین دهنوی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.