تبیان، دستیار زندگی
پلیس نیویورك واحد ویژه‌ای را به منظور كنترل و نظارت مخفیانه بر ارتباطات مردم در شبكه‌های اجتماعی تشكیل داده و این در حالی است كه نخست وزیر انگلیس در تلاش برای محدودیت كامل نشر اخبار از طریق این رسانه‌هاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پلیس نیویورك درفیس‌بوک وتوئیتر!


پلیس نیویورك واحد ویژه‌ای را به منظور كنترل و نظارت مخفیانه بر ارتباطات مردم در شبكه‌های اجتماعی تشكیل داده و این در حالی است كه نخست وزیر انگلیس در تلاش برای محدودیت كامل نشر اخبار از طریق این رسانه‌هاست.


فیس بوک-تویتر

پایگاه خبری آمریكایی "اینفو وارز " در گزارشی به قلم "مدیسون روپِرت " اعلام كرد كه دولت آمریكا و انگلیس در ارتباط با برخی از رسانه‌های اجتماعی از قبیل "فیس‌بوك " و "توییتر " با مشكل مواجه شده‌اند. در پی رسیدگی به مشكلات خود در مورد ارتباطات و نشر اخبار این رسانه‌ها، دولت آمریكا اقدام به تشكیل واحد ویژه‌ای به منظور كنترل و نظارت مخفیانه بر این ارتباطات نموده و دولت انگلیس در صدد بستن این سایت‌ها و ممنوعیت استفاده از رسانه‌های اجتماعی فوق‌الذكر است.

* كاربر متفاوت رسانه‌های اجتماعی: تریبونی برای انقلاب‌ها و یا وسیله ایجاد هماهنگی بین آشوب گران

اگر شما در شهر "نیویورك " زندگی می‌كنید و دوست دارید در مورد كارهای غیر قانونی در برابر دیگران لاف زنی كنید، بهتر است مراقب حرف‌هایی كه می‌زنید باشید زیرا ممكن است پلیس نیویورك پیغام‌های شما و وضعیت شما را "فیس بوك " تحت نظر قرار دهد. رسانه‌های اجتماعی برای انقلاب‌ها نوعی تریبون محسوب می‌شوند و از این لحاظ مورد تحسین قرار می‌گیرند ولی گاهی می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد هماهنگی بین آشوب گران استفاده شوند كه از این جهت مورد نكوهش قرار می‌گیرد. اینترنت و علی‌الخصوص رسانه اجتماعی، تبدیل به یك نوع جبهه و قلمرو جدید در مقیاسی بزرگ‌تر برای پلیس در میدان جنگ شده‌اند و نیروهای امنیتی باید این قلمرو را به منظور كشف اقدامات جنایی و كسب اطلاعات در مورد جلسات داخل خانه‌ای تبلیغات شده، تحت نظر بگیرند.

اگر شما در شهر "نیویورك " زندگی می‌كنید و دوست دارید در مورد كارهای غیر قانونی در برابر دیگران لاف زنی كنید، بهتر است مراقب حرف‌هایی كه می‌زنید باشید زیرا ممكن است پلیس نیویورك پیغام‌های شما و وضعیت شما را "فیس بوك " تحت نظر قرار دهد

* "اداره پلیس نیویورك " واحد ویژه‌ای را به منظور ردیابی مظنونین و ثبت مكالمات آن‌ها در برخی رسانه‌های اجتماعی تشكیل داده است

"اداره پلیس نیویورك " چندین بار از تریبون‌های رسانه اجتماعی در تحقیقات جنایی خود استفاده كرده است و این رسانه در بسیاری از دستگیری‌ها و محاكمه‌های مجرمین به كمك پلیس آمده است. "اداره پلیس نیویورك " تصمیم گرفته است كه به منظور ردیابی مظنونین، واحد جدید با اهداف روشنی را برای تحت نظر گرفتن "توییتر "، "فیس‌بوك "، "مای اِسپِیس " و سایر شبكه‌های اجتماعی تشكیل دهد. این واحد بخشی از اداره امور اجتماعی آمریكا خواهد شد و در سطح اینترنت باقی نخواهد ماند و تا برنامه‌های از راه دور جامعه پیش خواهد رفت. بر اساس روزنامه "دِیلی نیوز " نیویورك، "كِوین اُ كانِر " مدیریت این واحد را بر عهده خواهد گرفت و با تفحص در شبكه‌های رسانه‌ای اجتماعی در تلاش برای یافتن گفت گو های مربوط به جنایات خواهد بود؛ این جنایات ممكن است از جلسات داخل خانه‌ای ظاهرا بی اهمیت تا بحث‌ها و مراودات باندها و سایر اقدامات هرج و مرج آفرین باشد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: فارس:(با تلخیص)