تبیان، دستیار زندگی
می دونی خاصیت مشكلات زندگی چیه؟ بدون كه خیلی خوبه. واقعا می گم اگر غم و ناراحتی نباشه اولا ما هیچ وقت قدر خوشی و شادمانی را نمی دونیم. دوم اینكه حتما خوب بوده كه خدا به همه ما انسانها كم و زیاد از این نعمت الهی درد و غم داده.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قبل از قرآن به سر گرفتن
قبل از قرآن به سر گرفتن

می دونی خاصیت مشكلات زندگی چیه؟ بدون كه خیلی خوبه. واقعا می گم اگر غم و ناراحتی نباشه اولا ما هیچ وقت قدر خوشی و شادمانی را نمی دونیم. دوم اینكه حتما خوب بوده كه خدا به همه ما انسانها كم و زیاد از این نعمت الهی درد و غم داده.

چون خدا هیچ چیز بدی نیافریده و هر چیزی رو كه ما بد می دونیم و مشكل، علتی در پس اون نهفته است كه در حد عقل های محدود و انسان ها نیست. وقتی غم و اندوه كسی زیاد می شه روحش خیلی بزرگ می شه.

دیگه به خاطر چیزهای پیش پا افتاده ناراحت نمی شه. درد و غم و گرفتاری و مریضی و...این قدر خوبه كه آدمو یاد خدا می اندازه. آدمهارو به خدا نزدیكتر می كنه.

كدوممون توی عروسی و شادی و جشن از ته دل فریاد می زنیم و می گیم خدایا دستامو بگیر. تازه اون موقع ها یه جورایی با شیطونه رفیق می شیم. حالا هرچی غم و اندوهت بیشتر باشه دلت صاف تره. آخه مشكلات مثل یه سوهان می مونه كه قلبهای زنگ زده رو جلا می ده و هی قلبو می تراشه. درسته كه سوهان درد داره ولی یك قلب صاف و شفافو خدا هم بیشتر دوست داره تا قلب غبارگرفته.

امسال هم شب قدر شد و یكسال از شب قدر پارسال بزرگتر شدیم و خدا كند كه عاقل تر هم شده باشیم.

كاشكی امسال معرفت پیدا كنیم و دلهای صاف و بی آلایشمون رو آینه روحمون كنیم و به گناهامون اعتراف كنیم و بعد از ماه رمضان با روحی خانه تكانی شده سال جدید رو آغاز كنیم مثل كودكی كه تازه متولد می شه.

ماهم از ماه رمضان به بعد متولد شویم و شب قدر قبل از قرآن به سرگرفتن معنی واقعی «العفو» رو بدونیم و بعد اونو به زبون بیاریم. بیاییم برای همه دعا كنیم، برای همه قلب های زنگ زده. همه چیز از خدا بخواهیم و اگر نداد شاكر باشیم و بدونیم اگر همه چیز نداریم، سوهانی به نام سختی و مشكل توی زندگی داریم كه قلبمون رو صاف می كنه و با خدا دوستمون می كنه نكنه تا غم و غصه دیدی بری سراغ شیطونه و ناشكری كنی و بگی خدا مارو دوست نداره. باور كن از همه بیشتر اونی رو دوست داره كه دردهاش زیادتره و می خواد صداشو بشنوه. اون هم از ته دل وبا فریاد و بدون این قلب پاك و روح آسمانی كه تو دوست داری داشته باشی به این سادگی ها توی هر بازاری نمی فروشند و بهای اون خیلی گزافه.

تو هم وقتی قرآن به سرگرفتی و برای همه مردم و خودتو و دوستانت دعا كردی برای سلامتی آقا و ظهورش قبل از همه و برای دوستهای من و خود من هم آخر از همه دعا كن.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:کیهان

مطالب مرتبط:

ستاره های زمین

با تو درد دل می كنم

شهر ظهور من

خداوند خودش را به نشنیدن نمی‌زند

برای شادی پیامبر

313 گل آفتاب گردان

كوچه باغ انتظار

آنگاه كه می آیی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.