تبیان، دستیار زندگی
طی دو بررسی که اخیراً انجام شده است، مشخص شده افرادی که عضلات قوی دارند، استخوان های محکم تری دارند. اگر هر زنی عمر طولانی داشته باشد در نهایت مبتلا به پوکی استخوان می شود و در صورتی که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضله ای قوی در کنار استخوانی محکم

طی دو بررسی که اخیراً انجام  شده است، مشخص شده افرادی که عضلات قوی دارند، استخوان های محکم تری دارند. اگر هر زنی عمر طولانی داشته باشد در نهایت مبتلا به پوکی استخوان می شود و در صورتی که در اثر این عارضه، استخوان لگن یک خانم بشکند به احتمال 20 درصد در طی همان سال در اثر مشکلات ناشی از این شکستگی خواهد مرد. تحقیقی که توسط دانشگاه جان هاپکینز انجام شده نشان می دهد؛ توانایی قلب و ریه ها نشان دهنده وجود استخوان هایی محکم نیست ولی توانایی و قدرت عضلات و چاقی در منطقه شکم با میزان استحکام استخوان ها مرتبط است . یک تحقیق دیگر که در ترکیه انجام شده نشان می دهد قدرت انقباض عضلات با استحکام استخوان مرتبط است.

برای محکم شدن استخوان ها چه می توان کرد؟

ورزش کردن یکی از راه های افزایش قدرت عضلات است ولی ورزش به تنهایی عضلات را قوی نمی کند شما بایستی مواد مغذی و کالری مورد نیازتان را نیز دریافت کنید . تعدادی از بانوان دونده ماراتون که یائسه شده بودند، چون کالری کمتری از میزان مورد نیازشان دریافت می کردند دچار پوکی استخوان شده بودند. استحکام استخوان، تنها در اثر قدرت عضله متصل به آن می باشد. همچنین این تحقیقات نشان می دهد کسانی که چربی ذخیره ای شان بیشتر در ناحیه شکم تجمع می یابد، این قابلیت را دارند که عضلات و استخوان های محکمی داشته باشند.

انسولین خون این افراد،  بالاتر است و میزان بیشتری هورمون رشد در خونشان وجود دارد که موجب می شود عضلات شان بهتر رشد کند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.