تبیان، دستیار زندگی
بهزاد فراهانی تغییرات پیشنهادی آئین نامه مسابقه ی ادبیات نمایشی را توضیح داد. شیوه داوری دومین دوره مسابقه ادبیات نمایشی ایران تغییر خواهد كرد. بهزاد فراهانی، رئیس هیات مدیره كانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر با بیان این مط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"دیوانه، دیوانه، دیوانه"پائیز اجرا می‌شود

بهزاد فراهانی تغییرات پیشنهادی آئین نامه مسابقه ی ادبیات نمایشی را توضیح داد.

شیوه داوری دومین دوره مسابقه ادبیات نمایشی ایران تغییر خواهد كرد.

بهزاد فراهانی، رئیس هیات مدیره كانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر با بیان این مطلب به خبرنگار هنری ایسنا، گفت: ازجمله نقاط ضعف نخستین دوره این مسابقه، شیوه داوری بود چرا كه براساس آن شیوه، تعدادی از آثار با ارزش در دور اول داوری حذف شدند و نتوانستند به دور دوم راه پیدا كنند.

وی همچنین از كاهش تعداد داوران دومین دوره این مسابقه خبر داد و گفت: نخستین دوره این مسابقه با حضور 50 داور برگزار شد، اما برای دوره دوم تمام تلاش ما براین است كه تعداد داوران بسیار كمتر شود و در عوض داوری با حساسیت و كارشناسی عمیق‌تری صورت گیرد تا دچار تناقضات دوره اول نشویم.

نویسنده « گل و قداره» درباره زمان انتشارفراخوان این مسابقه گفت: به زودی جلسه‌ای با مدیر اداره هنرهای نمایشی خواهیم داشت و بعد از عقد قرارداد و تغییر آیین‌نامه مسابقه، فراخوان دومین دوره را منتشر خواهیم كرد.

وی تصریح كرد: در آیین‌نامه جدید علاوه بر تغییر شكل داوری، قانون‌مندی‌های دوره اول نیز تغییر خواهد كرد ضمن اینكه دیگر مشكلات دوره اول هم بر طرف خواهد شد.

فراهانی چند پیش متن نمایشنامه « دیوانه، دیوانه، دیوانه» را به شورای نظارت و ارزشیابی اداره كل هنرهای نمایشی ارائه كرد كه مورد تصویب قرار گرفت.

وی قصد دارد این نمایش را پاییز امسال با همراهی گروه تئاتر « كوچ» اجرا كند.

فراهانی درباره سالن اجرای این نمایش گفت: گزینه اول من، سالن آمفی تئاتر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان است اما اگر با این سالن به توافق نرسیم، ناچارم نمایش را در یكی از سالن‌های تئاتری اجرا كنم.

لینک:

بهزاد فراهانی خبر داد: شورای داوری خانه تئاتر تشكیل می‌شود

شورای عالی خانه هنرمندان انتخاب شد

بهزاد فراهانی و مسئله ی اعتلای تئاتر

عزت الله انتظامی رئیس خانه تئاتر شد

بهزاد فراهانی –دو، سه كار خوب دیدم

گفتگو با استادبهزاد فراهانی

بهزاد فراهانى و دو چهره یك كارفرما