تبیان، دستیار زندگی
تصویر که در زیر مشاهده می کنید بخشی از پروژه موفقیت آمیز تیم برنزلی برای ساخت شبکه کوچک w3 (یک میزبان و کاربر(HTTP توسط یک زن و شوهر سال ها قبل است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : محسن مرادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شارژ دستگاه‌های اپل با هدفون

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری(7)


در این مطلب در ادامه قسمت های (1) و (2)  و (3)  و (4) و (5) و (6) به تازه ترین اخبار هفته دنیای علم و فناوری می پردازیم.


با این هدفون، به راحتی می توانید بخوابید و موسیقی گوش کنید!

یک هدفون نازک و کوچک به نام BedPhone، امکان شنیدن موسیقی و خوابی همزمان را برای شما فراهم آورده است! این هدفون با ضخامت 0.25 اینچی خود به گونه ای طراحی شده است که احتمالاً کاربر اصلاً آن را احساس نخواهد کرد.

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (7)

فظه ی این هدفون که به صورت یک سیم طراحی شده است، به آرامی اصوات را از دستگاه پخش کننده به سمت گوش شما هدایت می کند، همچنین کابل متصل به آن می تواند به هر پخش کننده ی موسیقی و تلفن همراهی، با یک سوکت اتصال استاندارد 3.5 میلیمتری متصل گردد.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که برای خوابیدن می بایست حتماً به موسیقی گوش دهید، این BedPhone با قیمت 29.95 دلاری خود این امکان را برای شما، بدون ایجاد مزاحمت برای اطرفیانتان فراهم می آورد.

همچنین یک اپلیکیشن رایگان آندروید نیز با نام Bedphones Music Controller برای آن ارائه شده است که مکمل این هدفون است و هنگامی که شما به خواب می روید می تواند به طور اتوماتیک موزیک را قطع کند.

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (7)

Works with all headphones, but best when paired with Bedphones (bedphones.com)

*Smart Mode* shuts your music automatically when you fall asleep.

*Timer Mode* has option to gradually decrease music volume to zero as the timer runs down.

*Basic Mode* turns your entire phone screen into a giant play/pause button. Never fumble with your phone in the dark again!

Not exactly like "sleep mode" on a radio or TV. After the app lowers the volume the music is still playing, killing the battery, unless you keep the phone on a charger all night. If Bedphones could launch the music app you want, maybe it could also shut it down when the time is up. Possible? Bedphones uses the phone"s accelerometer to detect sleep, but only if the phone is on the bed. If it"s sitting in a charger that won"t work. Maybe clarify the tutorial to say there is no visible pause/play button.

*************

شارژ دستگاه‌های اپل با هدفون

در این روش، هدفون باید داخل «شارژر صوتی» کوچکی گذاشته شود. درون این شارژر صوتی بلندگویی قرار دارد که در دامنه بسامدهای غیرشنوایی یک لرزش ایجاد می‌کند.

اپل دو روش جدید را برای شارژ محصولات خود ارائه کرده است که بر این اساس در آینده شارژ باتری از طریق هدفون را امکان‌پذیر می‌کنند.

اپل به تازگی در اداره ثبت اختراع و مارک‌های تجاری آمریکا دو سیستم جدید شارژ باتری را به ثبت رسانده است. این دو سیستم تحت عنوان «استفاده از یک کابل صدا به عنوان منبع القایی شارژ» ارائه شده‌اند

تکنیک اول شارژ القایی که در این حق انحصاری معرفی شده نشان می‌دهد که کابل صدای هدفون به دور یک برج کوچک شارژ پیچیده می‌شود و یک سیم پیچ القایی را به وجود می‌آورد. این تکنیک به طور کلی در مسواک‌های برقی استفاده می‌شود.

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (7)

اپل در این سیستم شارژ، در زیر برج پایه شارژر را که به یک منبع انرژی (برق جریان مستقیم و یا غیر مستقیم) متصل است قرار داده که از طریق یک میدان مغناطیسی، جریان برق را به سیم پیچ القا می‌کند و زمانی که هدفون وارد دستگاه شده باشد موجب شارژ باتری می‌شود.

اپل همچنین متد دیگری را شرح داده است. در این روش، هدفون باید داخل «شارژر صوتی» کوچکی گذاشته شود. درون این شارژر صوتی بلندگویی قرار دارد که در دامنه بسامدهای غیرشنوایی یک لرزش ایجاد می‌کند.

این لرزش در بلندگو یک ترانسفورماتور به وجود می‌آورد و اجازه می‌دهد که جریان برق در رساناهای هدفون تولید شود.

این سیستم‌ها در آینده می‌توانند در شارژ باتری‌های محصولات برپایه سیستم عامل iOS (آی‌فون، آی‌پد و آی‌پاد) مورد استفاده قرار گیرند.

Apple has filed a patent for technology that could allow future iOS devices to be charged by their earphones.

Patently Apple, a blog dedicated towards unearthing patents related to Apple, discovered two Apple patents related to ‘Inductive Charging System’.

An inductive charging system uses electronic magnetic energy to charge batteries, without the need of any wire or cord.

The first Apple patent involves wrapping the earphone cord, which is attached to the iOS device, around an inductive tower. The patent diagram shows that one earphone is placed on the surface of the device. The earphone will contain an inductive material that will charge the device.

Apple claims that the technique will help people save space in the device that is being charged.

The other patent, which is far cooler than the first one, does not involve any inductive tower or wire at all. Apple explains in the patent that the earphones will be designed to detect low frequency sounds that are not heard by humans.

Sensors placed in the earphone will vibrate due to the sound, producing electricity that will charge the iOS device. This particular technique is called “acoustic charging”.

*************

نسل آینده نمایشگرها ...! تجربه یک روز عادی در سال 2014

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (7)

امروزه بسیاری از وسایل الکترونیکی از صفحه های نمایش چندلمسی خازنی استفاده می کنند اما با پیشرفت تکنولوژی، نمایشگرها جهش عظیمی خواهند کرد. امروزه شاهد نمایشگرهای بسیار باریک و انعطاف پذیر OLED هستیم که به راحتی تغییر شکل می دهند و یا آیینه ایی که علاوه بر نمایش چهره شما گزارش آب و هوا، آخرین اخبار و اطلاعات مفید دیگر را به شما نمایش می دهد.

محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

گیزمودو

آبشاران

bedphones