تبیان، دستیار زندگی
اگر پنجره برنامه باز باشد می‌توانید از كادر محاوره‌ای Open برای باز كردن فایل‌هایی كه ذخیره كرده‌اید استفاده كنید. اگر هنوز برنامه را باز نكرده‌اید، می‌توانید از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه فایل‌ها را باز كنیم و ببندیم

اگر پنجره برنامه باز باشد می‌توانید از كادر محاوره‌ای Open برای باز كردن فایل‌هایی كه ذخیره كرده‌اید استفاده كنید. اگر هنوز برنامه را باز نكرده‌اید، می‌توانید از فرمان Open Office Document در منوی Start هم برای باز كردن فایلی كه می‌خواهید و هم برای باز كردن برنامه‌ای كه این فایل در آن ایجاد شده است استفاده كنید. اگر كار با یك فایل را به پایان بردید ولی می‌خواهید پنجره برنامه باز باقی بماند، گزینه Close را انتخاب كنید تا فقط فایل بسته شود و پنجره برنامه باز بماند تا بتوانید روی فایل‌های دیگر كار كنید یا فایل‌های جدیدی ایجاد كنید.

از كادر محاوره‌ای Open استفاده كنید

برای باز كردن یك فایل از طریق پنجره برنامه، از منوی File، گزینه Open را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Open File باز می‌شود. همچنین می‌توانید روی دكمه Open (دكمه‌ای كه شبیه یك پوشه باز است) روی نوار ابزار Standard كلیك كنید یا اگر كادر وظیفه باز باشد، یكی از گزینه‌های فایل در آن را انتخاب كنید.

فایل را پیدا كنید

فایلی كه می‌خواهید باز كنید را پیدا كنید. یك لیست، فایل‌هایی كه در پوشه پیش فرض ذخیره شده‌اند را نشان می‌دهد. برای باز كردن یك پوشه دیگر در لیست، روی آیكون آن دابل كلیك كنید. ممكن است لازم باشد كه از لیست Look In برای پیدا كردن پوشه استفاده كنید یا روی یك پوشه در سمت چپ كادر محاوره‌ای كلیك كنید.

فایل را انتخاب كنید

وقتی كه فایلی كه می‌خواهید باز كنید را پیدا كردید، روی آن دابل كلیك كنید یا آن را انتخاب كنید و روی دكمه Open كلیك كنید.

Open Office Document را انتخاب كنید

یك راه دیگری برای باز كردن فایل‌ها، استفاده از گزینه Open Office Document است. این روش سریعی برای باز كردن هم فایل و هم پنجره برنامه (اگر باز نشده باشد) می‌باشد.روی دكمه Start در نوار وظیفه ویندوز كلیك كنید و Open Office Document را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Open Office Document باز می‌شود.

یك فایل انتخاب كنید

فایلی كه می‌خواهید باز كنید را پیدا كنید. (برای كسب اطلاعات در مورد گشتن در پوشه‌ها در این كادر محاوره‌ای به مرحله 2 مراجعه كنید). روی اسم فایل دابل كلیك كنید تا هم فایل و هم برنامه را انتخاب كنید یا فایل را انتخاب كنید و روی Open كلیك كنید.

فایل را ببندید

برای بستن فایل بدون بستن پنجره برنامه، از منوی File، گزینه Close را انتخاب كنید. اگر كار خود را ذخیره نكرده باشید، قبل از اینكه فایل بسته شود از شما خواسته می‌شود كه این كار را انجام دهید. یك راه دیگر برای بستن فایل بدون بستن پنجره برنامه، كلیك كردن روی دكمه Close در فایل است كه درست زیر دكمه Close پنجره برنامه قرار دارد.

*توجه*

پیش تصویر (Preview) فایل

اگر در مورد محتویات یك فایل مطمئن نمی‌باشید ، روی دكمه View در نوار ابزار كادر محاوره‌ای Open File كلیك كنید و بعد گزینه Preview را انتخاب كنید تا قبل از باز كردن فایل، نگاهی به آن بیاندازید.

گزینه‌های Open

توجه كنید كه دكمه Open در كادر محاوره‌ای Open File، یك لیست كشوئی دارید. روی این فلش كلیك كنید تا یك لیست كشوئی از چهار گزینه ظاهر شود:Open، Open Read – Only، Open As Copy و Open In Browser. اگر Open Read – Only را انتخاب كنید می‌توانید فایل را مشاهده كنید ولی نمی‌توانید در آن تغییر دهید. اگر Open As Copy را انتخاب كنید، یك كپی از فایل باز می‌شود، نه نسخه اصلی فایل و اگر Open In Browser را انتخاب كنید، فایل در پنجره مرورگر Internet Explorer باز می‌شود.