تبیان، دستیار زندگی
یك نشریه انگلیسی گزارش داد رژیم صهیونیستی اقدام به تشكیل فرماندهی سایبری كرده است تا جنگی سایبری علیه ایران به راه اندازد. و آمریکا هم در نظر دارد تا در شهریور امسال با حضور مقامات ارشد وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف نظامی خود دست به برگزاری همایشی در زمینه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل فرماندهی سایبری علیه ایران


یك نشریه انگلیسی گزارش داد رژیم صهیونیستی اقدام به تشكیل فرماندهی سایبری كرده است تا جنگی سایبری علیه ایران به راه اندازد. و آمریکا هم در نظر دارد تا در شهریور امسال با حضور مقامات ارشد وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف نظامی خود دست به برگزاری همایشی در زمینه عملیات‌های نظامی و جنگ سایبری بزند


جنگ سایبری-اینترنت

تشكیل فرماندهی سایبری در ارتش رژیم صهیونیستی علیه ایران

یك نشریه انگلیسی گزارش داد رژیم صهیونیستی اقدام به تشكیل فرماندهی سایبری كرده است تا جنگی سایبری علیه ایران به راه اندازد.

فرماندهی سایبری اسرائیل مستقیما به "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر اسرائیل كه این برنامه را در مركز توانمندی دفاعی اسرائیل قرار داده است، گزارش خواهد داد.

نوشته روزنامه استرالیایی "هرالد سان " نیز گزارش داد اسرائیل به این دلیل این فرماندهی سایبری نظامی برای به راه انداختن جنگ سایبری علیه ایران تاسیس كرده كه افسران ارشد آن به شكل فزاینده‌ای نگران هستند حمله متعارف به تاسیسات هسته‌ای ایران به شكست منجر می‌شود.

نتانیاهو اخیرا در نشست كارشناسان جنگ سایبری گفته بود: اسرائیل باید به ابرقدرت سایبری در جهان تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، این مركز سایبری كه زیر نظر واحد 8200 اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی تشكیل شده است تا كنون مجموعه‌ای از عملیات جاسوسی "نرم " شامل هك نسخه ایرانی فیسبوك و دیگر سایت‌های شبكه اجتماعی انجام داده است.

یك منبع دفاعی اسرائیل كه نزدیك به تداركات مربوط به جنگ سایبری است گفت: اسرائیل دو هدف اصلی در فضای سایبری ایران دارد. اول برنامه هسته‌ای ایران و تاسیسات نظامی آن. دوم زیرساخت‌های غیرنظامی. امیدواریم با حمله به هر دو كل فضای سایبری ایران مختل شود.

نوشته روزنامه استرالیایی "هرالد سان " نیز گزارش داد اسرائیل به این دلیل این فرماندهی سایبری نظامی برای به راه انداختن جنگ سایبری علیه ایران تاسیس كرده كه افسران ارشد آن به شكل فزاینده‌ای نگران هستند حمله متعارف به تاسیسات هسته‌ای ایران به شكست منجر می‌شود

برگزاری همایش جنگ سایبری و اطلاعاتی در آمریکا

آمریکا در نظر دارد در شهریور امسال با حضور مقامات ارشد وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف نظامی خود دست به برگزاری همایشی در زمینه عملیات‌های نظامی و جنگ سایبری بزند.

آمریکا با حضور متخصصان نظامی، دولتی، صنعتی، و دانشگاهی خود دست به برگزاری همایشی می‌زند تا در آن به مسائل مرتبط با طراحی، برنامه‌ریزی، و اجرای عملیات‌های سایبری، امنیت اطلاعات، و عملیات فریب بپردازد و از این طریق بتواند راهکارهای لازم برای رسیدن به اهداف عملیات‌های اطلاعاتی خود را بررسی کند.

این همایش قرار است که از 13 الی 15 سپتامبر 2011 (22 الی 24 شهریور) به مدت سه روز برگزار شود. محل برگزاری این همایش موسسه مری تایم واقع در ایالت مری‌لند می‌باشد.

برگزارکنندگان این همایش به دلیل اهمیت بالای آن، آوردن هرگونه وسیله ارتباطی مانند تلفن همراه، دوربین، سی‌دی، آی‌پد، و دیگر وسایل را ممنوع اعلام کرده‌اند.

در این همایش سه روزه، ‌اشخاصی چون رزمری وینشل مدیر دفتر مطالعات استراتژیک و عملیات‌های سایبری و اطلاعاتی، ژنرال کیث الکساندر مدیر آژانس امنیت ملی، سرلشکر جورج آلین مدیر برنامه‌ریزی و سیاست ستاد سایبری، تیمسار سرتیپ جان دویس مدیر عملیات‌های کنونی ستاد سایبری، سرلشکر دیوید لاکومنت مدیر عملیات‌های جِی3 ستاد سایبری، سرلشکر دیوید سینتی رییس کارکنان ستاد سایبری آمریکا به ارائه مطالبی خواهند پرداخت.

برگزارکنندگان این همایش به دلیل اهمیت بالای آن، آوردن هرگونه وسیله ارتباطی مانند تلفن همراه، دوربین، سی‌دی، آی‌پد، و دیگر وسایل را ممنوع اعلام کرده‌اند

قرار است در این همایش در خصوص مسائلی چون ادغام بخش سایبری نیروهای دریایی، هوایی، و ارتش آمریکا با عملیات‌های ستاد جنگ آمریکا، نقش صنعت در سایبر و نحوه پشتیبانی از آن، وجه اشتراک بین سایبر با عملیات‌های اطلاعاتی، امنیت اطلاعات، جنگ الکترونیک، و عملیات فریب بحث و گفتگو شود.

لازم به ذکر است که کلیه جلسات آخرین روز این همایش به صورت محرمانه می‌باشد و در آنها پیرامون مسائلی چون تاریخچه عملیات‌های سایبری و انتظارات پیش رو در این حوزه، امکانات کنونی آمریکا، استفاده از آواتار در عملیات‌های سایبری،‌ مطالعه موردی سایبری و غیره بحث خواهد شد.

بخش ارتباطات تبیان


منابع: فارس/ مشرق