تبیان، دستیار زندگی
ر سیسیل عکاسان ، عزاداری عاشورا را به تصویر می کشند معرفی قدیمی ترین نسخه تعزیه خوانی در تفرش هفته فرهنگی ایران در سیسیل هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سه شنبه در شهرz "کاتانیا" مرکز استان سیسیل در ایتالیا آغاز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته فرهنگی ایران در سیسیل

عکاسان ، عزاداری عاشورا را به تصویر می کشند

معرفی قدیمی ترین نسخه تعزیه خوانی در تفرش

هفته فرهنگی ایران در سیسیل

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سه شنبه در شهرz "کاتانیا" مرکز استان سیسیل در ایتالیا آغاز به کار کرد.

در مراسم گشایش هفته فرهنگی ایران در کاتانیا ، گروهی از شخصیت های فرهنگی و ادبی ، شرق شناسان و ایران شناسان ایتالیا شرکت داشتند.

در این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا برگزار می شود فیلم هایی از سینمای ایران ، با موضوع معنویت ، اخلاق و مذهب به نمایش در می آید و عکسهای "آناپروسه" خبرنگار و نویسنده ایتالیایی از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی ایران در این هفته فرهنگی ، به نمایش در می آید.

همچنین در طول برگزاری این مراسم ، چند تن از استادان دانشگاه ها و شخصیت های فرهنگی ایتالیا درباره "ایران امروز" سخنرانی خواهند کرد.

عکاسان ، عزاداری عاشورا را به تصویر می کشند

مسابقه ی عکاسی عاشورا به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی (ع) از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر ، این مسابقه به چهار موضوع نماز ظهر عاشورا ، شور جوانی در عزاداری عاشورا، تعزیه خوانی و کودکان حسینی می پردازد و عکسهای ارسالی باید به صورت سیاه و سفید و رنگی در سایزهای 25×20 باشد و در نمایشگاه دیگری شرکت نکرده باشد.

گفتنی است: تمامی علاقه مندان می توانند آثار خود را حداکثر تا بیستم فروردین ماه 1382 به نشانی اسلامشهر - شهرک قائمیه – فلکه دوم – جنبه مجتمع مسکونی جوانان- فرهنگسرای شهید صارمی ارسال کنند.

معرفی قدیمی ترین نسخه تعزیه خوانی در تفرش

یک نسخه قدیمی تعزیه خوانی با 304 سال قدمت در شهرستان تفرش وجود دارد که اهمیت این هنر مذهبی را در منطقه تفرش بیان می کند.

این نسخه قدیمی کاغذی ، نزد آقای عباس ملا اسماعیلی از فرهنگیان شهرستان تفرش نگهداری می شود و در صفحات آن اشعاری در وصف مقام و منزلت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) ، حادثه قیام عاشورا و اشعار تعزیه با استفاده از مرکب و با خط نستعلیق به وسیله آقای مومن تفرشی از فقها و شعرای نامی منطقه در عصر صفوی به رشته تحریر در آمده است .