تبیان، دستیار زندگی
زمان دقیقی برای بوجود آمدن اولین کنسول بازی وجود ندارد زیرا هرفردی که کنسول بازی ساخت، آن را اولین کنسول می دانست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شما کدام بازی کنسول را می پسندید؟


زمان دقیقی برای بوجود آمدن اولین کنسول بازی وجود ندارد زیرا هرفردی که کنسول بازی ساخت، آن را اولین کنسول می دانست.


شما کدام بازی کنسول را می پسندید؟

امروزه  کمتر کسی پیدا می شود که در مورد کنسولهای بازی نشنیده باشد اما این کنسول های بازی از چه زمانی وارد زندگی بشریت شدند؟؟؟

زمان دقیقی برای بوجود آمدن اولین کنسول بازی وجود ندارد زیرا هرفردی که کنسول بازی ساخت، آن را اولین کنسول می دانست

اما اگر کمی جستجو کنید خواهید دید که شروع این راه را می توان :

 سال 1947 دانست که یک بازی بسیار ساده توسطGoldsmith Jr.Thomasو Estle Ray Mann  در کشور امریکا به ثبت رسید که در آن کاربر باید موشکی را به سمت هدفی پرتاب می کرد البته با دادن زاویه و سرعت مناسب این بازی ساده اولین قدم در راستای بازی های کامپیوتری بود.

 در سال 1958 دومین بازی عرضه شد با نام  Tennis For Two که از یک توپ، دو راکت و یک تور در وسط تشکیل شده بود، این بازی مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت.

 درسال1961بازی Space War برای کامپیوترهای زمان خودنشته شد که به بزرگی یک اتاق بودند و درآنها چیزی بنام صفحه کلید وجود نداشت

 اما می توانیم زمان واقعی کنسولهای بازی را سال 1972 بدانیم که در این مدت 40 سال کنسولهای7 نسل تغییر کردند.

 درسال 1966 بازی تنیس روی میز و تیراندازی توسط فردی بنام  Ralph Bear ساخته و به کمپانی   Magnavoxفروخته شد

 جالب است بدانید که درهمین سال بود که شرکت Atari را آقای  Bushnellتاسیس کرد.  که اولین نوع آن یک دستگاه سکه ای بود و تنها بازی پینگ پنگ را دربرداشت و مشکل اصلی آن هم همین بود!

این کنسول ها تنها یک بازی را support  می کردند و کاربر فقط می توانست یک بازی را با این کنسول بازی کند درنتیجه بعد از مدتی خسته کننده می شد اما این مشکل را شرکت Atari حل کرد کنسول بعدی او یک حافظه در خود جای داده بود که دستگاه بازی را از روی این حافظه اجرا می کرد و درنتیجه می توانست تا 9 بازی را  supportکند پس ازاین تحول شرکتهای دیگر همچون    Intellvisionو ColecoVision هم وترد میدان رقابت شدند و هرکدام از دیگری پیشی گرفتند و به ارائه بازیها و کنسولهای بهتری پرداختند.

در اولین بازی با کنسول کاربر باید موشکی را به سمت هدفی پرتاب می کرد البته با دادن زاویه و سرعت مناسب این بازی ساده اولین قدم در راستای بازی های کامپیوتری بود

• نسل بعدی بازی ها را می توان به بازی های خانگی تعبیر کرد این نسل بر روی سیستم های خانگی ساخته شد به دهه 70 باز می گردد در این نسل این امکان برای کاربر وجود دارد که علاوه بر بازی برنامه های مختلفی هم بر روی آن نصب کند.

از بهترین و جذاب ترین بازی های دهد 80 می توان بهDefender ،Pole Position  وPac-man اشاره نمود .

در این دهه که به تعداد شرکت های رقیب در این زمینه روز به روز افزوده می شد و بازی های زیادی را تولید کردند نقش کنسولهای بازی کمرنگ می شد زیرا به طور معمول ساختار بازی ها یکسان بود و مشتاقان بازی بیشتر به بازی های کامپیوتری روی آورده بودند.

شما کدام بازی کنسول را می پسندید؟

این توقف در استفاده از کنسول های بازی با ورود شرکتی بنام Nintendo و ساختن کنسولی به نام Famicom به پایان رسید.

با تولید یک بازی جالب و زیبا به نام Super Mario Bros که مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت  Nintendo در زمره یکی از مطرح ترین شرکتها در زمینه کنسول های بازی قرار گرفت بازی تولیدی این شرکت با بازی ها و کنسولهای دیگر فرق داشت درحقیقت جدید و ساختار آن تازه بود.

در این زمان شرکتهای Nintendo و Segaبازار تولید بازی را در دست داشتند که ساخت  Game pad توسط  Nintendoیا همان دسته بازی که از 4 جهت اصلی و 2 دکمه تشکیل شده بود انقلاب دیگری را بوجود آورد که حاصل آن بیشتر شدن تنوع در بازی شد

بازی ماندگار  Sonicنیز در این سالها ساخته شد این دو شرکت همچنان با هم در حال رقابت بودند اما در این میان کنسول PlayStation ساخت شرکت  Sonyبه یکباره در طی مدت بسیار کوتاهی توانست این دو شرکت را کنار بزند و فکر می کرد خود یکه تاز این راه باقی می ماند.

ادامه دارد...

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

XBOX 360, by: liver Opse   SYSTEM ARCHITECTURE

Www-xbox360repair.com

XBOX 360 – Three Red Lights of Death Repair Manua