تبیان، دستیار زندگی
شهید یاسر صبرا، متولد 5 اکتبر سال 1968 در نایروبی (آفریقا) بود. او فرزند پدری مسلمان و مادری مسیحی با تابعیت آفریقایی بود که در روستایی در منطقه حداثا در جنوب لبنان زندگی می‌کرد. شهید یاسر صبرا، متولد 5 اکتبر سال 1968 در نایروبی (آفریقا) بود. او فرز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهیدی از آفریقا / عکس

شهیدی از آفریقا / عکس


شهید یاسر صبرا، متولد 5 اکتبر سال 1968 در نایروبی (آفریقا) بود.

او فرزند پدری مسلمان و مادری مسیحی با تابعیت آفریقایی بود که در روستایی در منطقه حداثا در جنوب لبنان زندگی می‌کرد.

وقتی که یاسر 13 سال داشت...


شهیدی از آفریقا / عکس

او در این درگیری پس از آنکه تعداد زیادی از کماندوهای رژیم اشغالگر قدس را به هلاکت رساند توسط موشکی که از یک هواپیمای صهیونیست شلیک شد به شهادت رسید

شهید یاسر صبرا، متولد 5 اکتبر سال 1968 در نایروبی (آفریقا) بود.

او فرزند پدری مسلمان و مادری مسیحی با تابعیت آفریقایی بود که در روستایی در منطقه حداثا در جنوب لبنان زندگی می‌کرد.

وقتی که یاسر 13 سال داشت، پدرش بر اثر یک تصادف اتومبیل فوت کرد و او مجبور شد برای کار و تحصیل به سوییس برود.

شهید یاسر مدتی را در اروپا زندگی کرده بود و فردی صادق، مؤدب، شریف و شجاع بود.

او در سال 1988 با تعدادی از لبنانی‌های مقیم سوییس آشنا شد و از طریق آن‌ها با دین مبین اسلام و همچنین مجموعه مقاومت در لبنان که حرکتی علیه تجاوز‌ها و ظلم‌های آشکار صهیونیست‌ها بود آشنا شد.

یاسر در ادامه و تحت تأثیر این آشنایی‌ها مسلمان شد و همراه با یکی از دوستان خود به حداثا بازگشت و در آنجا ساکن شد. او در سال 1992 نیز به لبنان رفت و به مقاومت اسلامی پیوست و در عملیات‌های مختلفی علیه صهیونیست‌ها شرکت کرد.

در سال 2006 و در جنگ 33 روزه نیز جبهه مقاومت شاهد فداکاری‌های بسیاری از سوی شهید یاسر بود.

شهید یاسر و نیروهایش با اجرای کمین در این منطقه موفق شدند بیش از 450 سرباز اسرائیلی را به دام بیندازند و با اجرای عملیاتی بزرگ، آن‌ها را غافلگیر کنند. او در این درگیری پس از آنکه تعداد زیادی از کماندوهای رژیم اشغالگر قدس را به هلاکت رساند توسط موشکی که از یک هواپیمای صهیونیست شلیک شد به شهادت رسید

او در یکی از جبهه‌ها در نزدیکی منطقه حداثا اطلاعاتی به دست آورده بود مبنی بر اینکه امکان دارد صهیونیست‌ها نیروهای خود را با چتر در منطقه فرود بیاورند.

او با اطلاع از این مسئله تعدادی از نیروهای مقاومت را در مناطق یاد شده مستقر کرد.

شهید یاسر و نیروهایش با اجرای کمین در این منطقه موفق شدند بیش از 450 سرباز اسرائیلی را به دام بیندازند و با اجرای عملیاتی بزرگ، آن‌ها را غافلگیر کنند.

او در این درگیری پس از آنکه تعداد زیادی از کماندوهای رژیم اشغالگر قدس را به هلاکت رساند توسط موشکی که از یک هواپیمای صهیونیست شلیک شد به شهادت رسید.

پیکر شهید یاسر صبرا به دلیل شرایط عملیاتی مدتی در منطقه ماند و بعدها در منطقه حداثا به آغوش خاک سپرده شد.

همسر این شهید عزیز می‌گوید: آخرین باری که یاسر برای رفتن به میدان جنگ از ما خداحافظی کرد روز جمعه بود. او آخرین نمازش را به گونه‌ای می‌خواند که من می‌دانستم این آخرین نماز اوست.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: جهان نیوز