تبیان، دستیار زندگی
خداوند برای کسی که سلام کند چند ثواب قرار داده است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلام،سلامتی میاره

سلام،سلامتی میاره

همه ی ما از همان اول صبح که از خواب بیدار می شویم، برای شروع روز، برای این که سالم و تندرست باشیم، برای این که خانواده و آشنایان دوستمان داشته باشند و برای این که فرشته های خدا یواشکی به ما لبخند بزنند از یک واژه ی زیبا استفاده می کنیم:سلام!

از دوست هایم سوال می کنم:"سلام کردن چه فایده ای دارد؟"

محسن کلاس دوم است. می گوید:"وقتی مدرسه ام را عوض کردم و هیچ دوستی نداشتم، همین سلام کردن باعث شد دوست های جدیدی پیدا کنم."

غزاله برای آشتی کردن با دوستش که چند ماهی را با هم قهر بودند از سلام کردن استفاده کرده و می گوید:"دوستم جواب سلامم را داد و خیلی زود با هم آشتی کردیم."

حتماً می دانی یکی از کارهایی که خدا برای ما واجب کرده است پاسخ دادن به کسی است که به ما سلام می کند، و باز هم حتماً می دانی هر که زودتر سلام کند آدم زرنگ تری است و خدا برای این زرنگ تری شصت و نه ثواب قرار داده است و برای کسی که پاسخ سلام را داده فقط یک ثواب!

"سلام، سلامتی می آورد." این جمله را همه ی مان شنیده ایم و شاید به خاطر همین است که هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می شویم اولین کاری که می کنیم سلام کردن به مادرمانم است که برای مان صبحانه آماده کرده است. سلام کردن به پدرمان که ما را به مدرسه می رساند و برای راحتی مان هر روز سر کار می رود. سلام و احوالپرسی هر روز باعث می شود که هم پدر و مادرمان بیش تر دوستمان داشته باشند و هم تمام روز با اعتماد به جمله ی زیبای بالا، سالم و شاد بمانیم.

علی رضا کلاس سوم است. می گوید:"از سلام کردن خوشم می آید؛ چون وقتی وارد یک جای غریبه می شوم و خجالت می کشم با دیگران شروع به حرف زدن کنم، همین سلام کردن سر حرف را باز می کند."

خوب است که در بعضی اوقات، ما سلام کننده باشیم. مثلاً وقتی وارد کلاس می شویم و معلم مان را می بینیم، وقتی برای مان مهمان می آید، وقتی به دوست های مان تلفن می کنیم، وقتی سوار تاکسی می شویم و یا به مغازه بررای خرید می رویم.

حسام وقتی وارد مدرسه می شود به بابای مدرسه هم سلام می کند. همیشه دوست دارد هنگام سلام کردن، لبخند بزند؛ و اگر کسی جواب سلامش را ندهد، دلخور می شود.

نازنین یک بار به همسایه ی شان سلام کرد؛ اما او جواب سلامش را نداده و نازنین ناراحت شده؛ ولی بعداً یادش آمده که با صدای آرام سلام کرده و شاید همسایه ی شان صدایش را نشنیده باشد. نازنین می گوید:"نباید با صدای آرام سلام کنیم؛ چون امکان دارد اطرافیان صدای ما را نشنوند."

سلام،سلامتی میاره

توی هر شهر و روستا، خانه های زیادی وجود دارند. توی هر کدام از این خانه ها آدم های زیادی هستند. آدم هایی که هر روز در خیابان و یا سوار اتوبوس و تاکسی می بینیم شان و ساده ترین راه برای این که قلب هایمان را با هم پیوند بدهیم یک واژه ی زیباست: سلام.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:پوپک

مطالب مرتبط:

تلاش بی نتیجه

از قلب دومت مراقبت کن

زورگویی

چطور مطالعه کنیم؟

روحتان را فراموش نکنید 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.