تبیان، دستیار زندگی
معاون بخش خانواده نمایشگاه قرآن با بیان اینکه این بخش در نمایشگاه امسال بیشتر به ادبیات خانواده‌ها نزدیک شده است، گفت: آموزش سبک زندگی خانواده مسلمان مهم‌ترین رویکرد ما را در این بخش تشکیل می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش سبک زندگی خانواده مسلمان در نمایشگاه قرآن

نمایشگاه قرآن

معاون بخش خانواده نمایشگاه قرآن با بیان اینکه این بخش در نمایشگاه امسال بیشتر به ادبیات خانواده‌ها نزدیک شده است، گفت: آموزش سبک زندگی خانواده مسلمان مهم‌ترین رویکرد ما را در این بخش تشکیل می‌دهد.

رضا محبی‌ نوری، معاون هنری و محتوایی بخش خانواده نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به خبرنگاران گفت: بخش خانواده نمایشگاه بین المللی امسال در ابعاد 500 متر مربع و دارای دو بخش اصلی تابلوهای بصری و کارگاه‌ها و نشست‌های خانواده است.

وی افزود: رویکرد بخش خانواده در نوزدهمین نمایشگاه قرآن، نمایش و آموزش سبک زندگی خانواده مسلمان است که بر مفاهیمی همچون آرامش، همراهی، هم‌افزایی، همدلی، محبت، انتظار و .... تأکید می‌شود.

محبی با اشاره به بخش تابلوهای بصری گفت: موضوعاتی نظیر اهمیت تشکیل خانواده، ملاک‌های گزینش همسر، مؤلفه‌های خانواده قرآنی، روابط زوجین، بایسته‌های خانواده قرآنی و آسیب‌های بحث خانواده در این تابلوها به نمایش درمی‌آمده است.

معاون بخش خانواده نمایشگاه قرآن تصریح کرد: الگوها و مؤلفه‌های نمایشگاه امسال نسبت به گذشته بیشتر به ادبیات خانواده‌ها نزدیک شده و از شیوه تک‌جمله‌ها و واژه‌ها استفاده شده است، به عنوان مثال تابلوها با عنوان نازدانه‌های بهشتی شامل 100 تابلو است که هر کدام به صورت نماد یک دانه انار طراحی شده و مفهومی از مفاهیم خانواده معیار در آن به نمایش گذاشته شده است. در روایت نیز داریم که انار میوه بهشتی است و هیچ‌کدام از دانه‌های آن را از دست ندهید.

وی با اشاره به غرفه طنز بخش خانواده عنوان کرد: نقد و روان‌شناسی غربی خانواده به صورت کمیک استریپ در دستور کار این بخش قرار دارد.

محبی به نشست‌های تخصصی بخش خانواده اشاره کرد و گفت: مطالبی نظیر سبک زندگی، اقتصاد خانواده، حجاب، روابط اعضای خانواده و ... در نشست‌های تخصصی بررسی می‌شود و از اساتیدی نظیر دکتر کرمی، دکتر زیبایی‌نژاد، دکتر قندفروش و ... در این نشست‌ها استفاده می‌‌شود.

معاون بخش خانواده خاطرنشان کرد: مشاوره نیز یکی دیگر از برنامه‌های بخش خانواده است که قبل از اذان در این غرفه برپاست.

تنظیم: هومن بهلولی