تبیان، دستیار زندگی
طرح ویژه پلیس پایتخت برای ماه مبارك رمضان آغاز شد.متصدیان هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، پایانه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن صرفا برای مسافران خود می‌توانند با گرفتن مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزه خواری متوقف می شود


طرح ویژه پلیس پایتخت برای ماه مبارك رمضان آغاز شد. متصدیان هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، پایانه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن صرفا برای مسافران خود می‌توانند با گرفتن مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت كنند.


روزه خواری-نیروی انتظامی-پلیس

از ساعات اولیه روز سه‌شنبه، مأموران پلیس پایتخت با حضور در اماكن عمومی نسبت به اجرای طرح ویژه ماه مبارك رمضان اقدام كردند.

در این طرح، مأموران پلیس ضمن بازدید از اغذیه‌فروشی‌ها و عرضه‌كنندگان مواد خوراكی، به واحدهای متخلف تذكر دادند.

همچنین مأموران پلیس تهران، اعم از یگان‌های انتظامی و ترافیكی در سطح شهر، ضمن تذكر ارشادی به افراد و رانندگان متخلف، با مظاهر آشکار روزه‌خواری و افرادی كه اصرار بر تخلف داشتند، برابر قانون برخورد كردند.

در طرح امروز، پلیس به شماری از مسافران نیز در این زمینه برخورد و با تذكر، آنها را به اماكن مجاز هدایت كرد.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به همكاری خوب صنوف در اجرای «طرح ویژه پلیس پایتخت برای ماه مبارك رمضان» به ایسنا گفت: گزارش‌های رسیده از سطح شهر، حاكی از همكاری خوب مردم در اجرای این طرح بوده است.

وی با اشاره به این كه روزه خواری در ملأعام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقیب است، افزود: متصدیان هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، پایانه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن صرفا برای مسافران خود می‌توانند با گرفتن مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت كنند.

مأموران پلیس تهران، اعم از یگان‌های انتظامی و ترافیكی در سطح شهر، ضمن تذكر ارشادی به افراد و رانندگان متخلف، با مظاهر آشکار روزه‌خواری و افرادی كه اصرار بر تخلف داشتند، برابر قانون برخورد كردند.

ساجدی‌نیا همچنین از ارایه تسهیلات به اغذیه‌فروشی‌ها از پس از اذان مغرب خبر داد و گفت: این اصناف می‌توانند تا پیش از اذان صبح ـ بنا بر اعلام پیشین ـ به فعالیت خود ادامه دهند و پلیس همانند طرح اكران ویژه سینماها در ماه رمضان، امنیت آنها را تأمین می‌كند.

روزه خواری-نیروی انتظامی-پلیس

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در عین حال از شهروندان خواست هر گونه تخلف صنوف را در ماه رمضان از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا نیز چندی پیش گفت: روزه خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی مصداق جرایم مشهود است.

وی افزود: مردم ما مومن و متدین هستند و در این ماه به حفظ شعائر اسلام می‌پردازند، اما وظیفه داریم با هنجارشکنان بر پایه قانون برخورد کنیم.

احمدی مقدم در ادامه با بیان اینکه بیماری و مسافرت مجوزی برای تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام نیست، گفت: نیروی انتظامی مانند همیشه تلاش می‌کند، خدمات هر چه بیشتر و بهتری برای مردم داشته باشد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: تابناک