تبیان، دستیار زندگی
اولین روز از رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان در برزیل با برتری تیم‌های مدعی قهرمانی به پایان رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدعیان، قدرت نمایی كردند


اولین روز از رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان در برزیل با برتری تیم‌های مدعی قهرمانی به پایان رسید.


والیبال

روز اول از مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان در برزیل با رویارویی 16 تیم در قالب هشت دیدار به پایان رسید و مدعیان قهرمانی از جمله آرژانتین، روسیه، اسپانیا و ایران حریفان خود را مقتدرانه مغلوب كردند.

روس‌ها كه به دنبال قهرمانی در لیگ جهانی پس از یك دهه بار دیگر، نظر علاقمندان به والیبال را به سیستم‌های قدرتی و ماشینی جلب كرده‌اند در رقابت‌های جوانان نیز تیم مصر را با برتری قاطع در سه گیم متوالی مغلوب كردند.

روس‌ها این بازی را در هر گیم با اختلاف بیش از 9 امتیاز به پایان بردند تا از روز اول رقابت‌ها برای همه حریفان خط و نشان كشیده باشند.

تیم جوانان آرژانتین نیز كه در صدر رنكینگ فدراسیون جهانی قرار دارد با نمایش زیبایی والیبال تیم نه چندان ضعیف پورتوریكو را با نتیجه‌ 3 بر یك از پیش رو برداشت، ملی پوشان والیبال ایران نیز در یك بازی سراسر تهاجمی برابر كانادا، در سه گیم متوالی پیروز شدند تا نسل طلایی والیبال ایران از روز اول مسابقات در لیست مدعیان قهرمانی و كسب مدال رقابت‌های جهانی برزیل قرار گیرند.

روس‌ها این بازی را در هر گیم با اختلاف بیش از 9 امتیاز به پایان بردند تا از روز اول رقابت‌ها برای همه حریفان خط و نشان كشیده باشند

تیم والیبال جوانان ایران كه یكی از مدعیان اصلی كسب عنوان قهرمانی در شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به شمار می‌آید در اولین دیدار از مرحله مقدماتی این رقابت‌ها تیم كانادا را در سه گیم متوالی مغلوب كرد.

والیبال

تیم ایران در این بازی با تركیب فرهاد سال‌افزون ،حامد باقرپور ،پوریا فیاضی ،امیر غفور ،سجاد دهنوی و سعید شیرود قربانی بازی را آغاز كرد و در گیم سوم با دستور ست‌كوییچ سرمربی تیم ، ولی علیپور ، رضا قرا و رسول نجفی نیز به میدان رفتند.

ملی‌پوشان ایران كه در تمام دقایق این دیدار بر جریان بازی مسلط بودند در نهایت تیم كانادا را با نتیجه 3 بر صفر و امتیاز‌های (25-19، 25-19 و 25-20 ) شكست دادند و بدین ترتیب گام اول خود را برای كسب مدال در رقابت‌های قهرمانی جهان محكم برداشتند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا