تبیان، دستیار زندگی
یک هفته‌نامه آلمانی در گزارشی نقش دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) را در ترور داریوش رضایی‌نژاد بررسی کرد و به‌نقل از منبعی آگاه نوشت: این نخستین برنامه پرسروصدای رئیس جدید موساد است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین طرح رییس جدید موساد؟


یک هفته‌نامه آلمانی در گزارشی نقش دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) را در ترور "داریوش رضایی‌نژاد " بررسی کرد و به‌نقل از منبعی آگاه نوشت: این نخستین برنامه پرسروصدای رئیس جدید موساد است.


موساد

به گزارش فارس، مجله آلمانی اشپیگل در شماره اینترنتی دیروز دوشنبه دهم مردادماه خود به نقل از یک منبع آگاه با اشاره به ترور "داریوش رضایی‌نژاد " دانشجوی فوق‌لیسانس دانشگاه خواجه نصیر نوشت: این نخستین برنامه پرسروصدای رئیس جدید موساد است.

"داریوش رضایی‌نژاد " چند روز پیش هنگامی که به همراه همسر خود بیرون از مهد کودک فرزندشان داخل خودروی خود منتظر بود، توسط افرادی مسلح به ضرب گلوله ترور شد.

این هفته‌نامه آلمانی در ادامه گزارش خود مدعی شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین بر همکاری رضایی‌نژاد با برنامه هسته‌ای ایران صحه گذاشته و اعلام کرده است که رضایی‌نژاد روی ساخت قطعاتی کار می‌کرده که مشابه آنها در برخی قطعات مرتبط با برنامه هسته‌ای به کار برده می‌شود.

این گزارش افزود: میان اتهاماتی که در این ارتباط روانه غرب شده است، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته دخالت مأموران این کشور در این حوادث را به کلی تکذیب کرد، اما مقام‌های اسرائیلی ظاهراً ترجیح می‌دهند موضوع را در ابهام نگه دارند و هیچ اظهار نظری را در این رابطه مطرح نکنند. همین سکوت اسرائیل سؤالات بسیاری را مطرح کرده است.

بنا بر این گزارش، "ایهود باراک " وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رابطه با نقش احتمالی تل‌آویو در ترور رضایی‌نژاد گفته است: تل‌آویو به این پرسش پاسخی نمی‌دهد.

به گزارش اشپیگل، "منابع نزدیک به دستگاه‌های اطلاعاتی در خصوص نقش موساد در ترور افراد مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران کمتر تردید دارند ".

خبرنگار هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در بیروت به نقل از یک منبع نزدیک به دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت: این نخستین عملیات پرسروصدای " تامیر پاردو " رئیس جدید موساد محسوب می‌شود.

این هفته‌نامه آلمانی در ادامه گزارش خود مدعی شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین بر همکاری رضایی‌نژاد با برنامه هسته‌ای ایران صحه گذاشته و اعلام کرده است که رضایی‌نژاد روی ساخت قطعاتی کار می‌کرده که مشابه آنها در برخی قطعات مرتبط با برنامه هسته‌ای به کار برده می‌شود

بنا بر این گزارش، برخی از تحلیلگران با استناد به اظهارات منابع نزدیک به موساد می‌گویند: ترور افراد مؤثر در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی بخشی از یک استراتژی با هدف اخلال در این برنامه‌ها، یا دست‌کم کند کردن آن است.

اشپیگل در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت: شماری از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل اقدام‌های موساد را ناکافی می‌دانند و خواستار حمله هوایی به تأسیسات اتمی جمهوری اسلامی هستند.

این نشریه آلمانی ادامه داد: یک کارشناس مسائل امنیتی به روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفته است، بحث‌های داغی در مورد مؤثر بودن عملیات موساد بین فرماندهان ارتش در گرفته است.

به‌نوشته اشپیگل، "تا زمانی که مقابله با برنامه هسته‌ای ایران با روش پیشنهادی موساد انجام شود این نهاد بودجه بیشتری در اختیار خواهد داشت ".

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس