تبیان، دستیار زندگی
: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی یک تیم تروریستی گروهک پژاک را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه 7 نفر را به هلاکت رسانده و یا دستگیر کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هلاکت عامل انفجار خط لوله گاز


سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی یک تیم تروریستی گروهک پژاک را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه 7 نفر را به هلاکت رسانده و یا دستگیر کردند.


وزارت اطلاعات

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، با اقدامات اطلاعاتی عملیاتی سربازان گمنام امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی یک تیم تروریستی گروهک پژاک که از خاک عراق به کشورمان اعزام شده بود، مورد شناسایی قرار گرفته و طی عملیاتی غافلگیرانه با نیروهای خودی تعداد 7 نفر به هلاکت رسیده و دستگیر شدند.

بر اساس اسناد درون‌گروهی و نقشه‌های تروریستی به دست آمده، عوامل این گروهک مأموریت‌های خرابکارانه متعددی در دستور کار داشته که انفجار خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه در منطقه مرز بازرگان از جمله اقدامات تروریستی آنان است.

سرکرده این تیم تروریستی فردی به نام "مراد کاراساج " با نام مستعار جمیل تبعه کشور ترکیه است که در سال‌های اخیر جنایات متعددی علیه هموطنان‌مان از جمله به شهادت رسادن "ملا سعید خوش " از روحانیون اهل سنت شهرستان ماکو مرتکب شده بود که در این عملیات به هلاکت رسیده است.

بر اساس همین گزارش طی عملیات غافلگیرانه مأمورین اطلاعاتی تعداد 3 نفر از عناصر این تیم به هلاکت رسیده و 4 تن دیگر دستگیر شده‌اند.

در خلال این عملیات مقادیری سلاح و مهمات جنگی، اسناد درون‌گروهی و نقشه‌های تروریستی به دست آمده و عامل انفجار مورخ 7 مرداد 90 در خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه بین معدومین است.

در روزهای گذشته سلیمان جعفرزاده نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انفجار روز گذشته در خط لوله صادرات گاز به ترکیه گفت: این انفجار توسط گروه پژاک و گروه‌های معارض و ضدانقلاب شرور در منطقه، که از خاک همسایه وارد کشور ما می‌شوند، رخ داده است.

وی با بیان اینکه انفجار از طریق کار گذاشتن مواد منفجره در خط لوله گاز به وقوع پیوسته است، افزود: گروه پژاک اقدام به کار گذاشتن مواد منفجره در آن منطقه کرده است.

روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اسناد درون گروهی و نقشه‌های تروریستی به دست آمده، عوامل این گروهک مأموریت های خرابکارانه متعددی در دستور کار داشته که انفجار خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه در منطقه مرز بازرگان از جمله آن‌ها بوده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت در استان آذربایجان غربی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در این استان، این انفجار برای دومین بار توسط افرادی شرور انجام شده است.

وی افزود: با وجودی که این انفجار برای بار دوم رخ داده است متاسفانه هیچ تدبیری برای ارتقای امنیت توسط شورای تامین و مسئولان امنیتی و انتظامی اندیشیده نشده است.

هم چنین  رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری عاملین پرتاب نارنجک به ایستگاه سی ان جی (CNG) در ماکو خبر داد.

سرهنگ خیبر تیبا در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به انفجار جایگاه سی ان جی در شهرستان ماکو افزود: عاملان این انفجار که دو نفر موتورسوار بودند به فاصله هفت ساعت بعد از پرتاب نارنجک توسط ماموران انتظامی استان، شناسایی و دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه این افراد در بازجویی‌های اولیه وابستگی خود را به گروهک غیرقانونی پژاک اعلام کرده اند اظهارداشت: افراد مذکور با تشکیل پرونده به مقامات ذیصلاح تحویل شدند.

سرهنگ تیبا در تشریح این ماجرا بیان داشت: حمله به ایستگاه CNG در شهرستان ماکو ساعت 2 بامداد روز شنبه و با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت انجام گرفته بود.

وی ادامه داد: این افراد نارنجک را در خارج از محوطه CNG پرتاب و منفجر کرده بودند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اعلام مسئولان محلی به دلیل قطع خط انتقال گاز به تاسیسات و واحد CNG ماکو در این حمله هیچ آسیبی نرسیده است.

فرآوری : یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس،مهر،ایسنا