تبیان، دستیار زندگی
حکمِ اولین فرمانده لشکرسید الشهدا(ع)
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حکمِ اولین فرمانده لشکرسید الشهدا(ع)

سپاه

مدت فرماندهی حاج علی بر این تیپ ، کمتر یک سال بود. وی مدتی قبل از شهادتش ، به دلیل اختلافاتی در شیوه رزم ، از فرماندهی استغفا داد .تیپی که موحد پایه ریزی و سازماندهی نمود ، مدت کوتاهی پس از شهادت او ، به لشکر تبدیل شد

به گزارش مشرق ، علی رضا موحد دانش در سال 1337 متولد شد و در سال 1358 ، در سن 21 سالگی به سپاه پیوست. وی در 26 شهریور 1361 مامور به تاسیس یک تیپ ، متشکل از نیروهای تهرانی گردید که آن را سیدالشهدا (ع) نامگذاری کرده بودند. قرار بود این تیپ توسط شهید وزوایی تشکیل گردد اما بر اثر شهادت ایشان ، طرح تاسیس این تیپ مسکوت ماند تا سرانجام قرعه ی فال به نام همرزم و رفیقِ صمیمی محسن وزوایی ، یعنی علی رضا موحد دانش خورد و اولین پلاکِ تیپ سیدالشهدا (ع) به نام وی صادر گردید. مدت فرماندهی حاج علی بر این تیپ ، کمتر یک سال بود. وی مدتی قبل از شهادتش ، به دلیل اختلافاتی در شیوه رزم ، از فرماندهی استغفا داد و سرانجام در مرداد سال 1362 در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

تیپی که شهید موحد پایه ریزی و سازماندهی نمود ، مدت کوتاهی پس از شهادت او ، به لشکر تبدیل شد و امروز این یگان رزمی به «سپاه سیدالشهدا(ع)» مبدل گشته است.

آن چه می بینید اولین حکم فرماندهی تیپ سید الشهدا (ع) ، می باشد.

سپاه

متن حکم:به علی رضا موحد دانش

از فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بدینوسیله جنابعالی بسمت فرماندهی تیپ سید الشهدا (ع) منصوب می شوید، امید است در سایه امام زمان (عج) و با رهبری امام امت خمینی کبیر و با رعایت تشکیلات و مقررات و ضوابط سپاه و نیز سلسله مراتب فرماندهی، بتوانید در راه خدمت به اسلام و مسلمین موفق باشید.

فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   محسن رضایی.

                                                                                                                                            بخش هنر پایداری تبیان