تبیان، دستیار زندگی
برای المپیك 2008 سرویس: فرهنگ و هنر – سینما مجید مجیدی، كارگردان مشهور سینمای ایران به عنوان یكی از پنج كارگردان برتر سینمای جهان برای ساخت فیلمی از شهر پكن تحت عنوان “پكن از منظر فیلم” انتخاب شد. در این برنامه كه توسط شهرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"مجید مجیدی" در میان 5 فیلمساز برتر دنیا

برای المپیك 2008 سرویس: فرهنگ و هنر – سینما


مجید مجیدی، كارگردان مشهور سینمای ایران به عنوان یكی از پنج كارگردان برتر سینمای جهان برای ساخت فیلمی از شهر پكن تحت عنوان “پكن از منظر فیلم” انتخاب شد.

در این برنامه كه توسط شهرداری پكن و به منظور معرفی پایتخت تاریخی چین در آستانه بازی‌های المپیك 2008 پكن انجام می‌گیرد،‌پنج فیلمساز مشهور دنیا هر كدام از نگاه دوربین خود فیلمی به مدت 5 دقیقه‌ای از این شهر خواهند ساخت.

بنابر اعلام اداره سمعی و بصری و امور هنر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ایسنا، كمیته انتخاب كارگردانان این پروژه در دعوتنامه خود از مجیدی به عنوان كارگردانی فوق‌العاده كه بر اساس كیفیت عالی آثارش در ارتقاء سطح سینما نقش مهمی داشته، نام برده و اظهار امیدواری نموده كه فیلم وی بتواند به مردم دنیا كمك نماید تا شناخت بهتری از پكن و كار آماده سازی برای بازی‌های المپیك 2008 در كنار عرضه تصویری زندگی مردم این شهر ارائه نماید.

مجید مجیدی فیلمساز سرشناس ایرانی ، که چندی پیش همراه با محمدرضا شجریان برای پیگیری مسایل ساخت باغ هنر بم به این شهر سفر کرده بود هم اکنون به همره رضامیرکریمی داوری فیلمهای جشنواره فیلم "خاص" را که از پس فردا آغاز به کار می کند برعهده دارد.