تبیان، دستیار زندگی
روزی مردی نیازمند وارد مسجد مسلمانان شد .و از مسلمانان تقاضای کمک کرد اما کسی به او توجهی نکرد مرد نیازمند دستش را به سمت آسمان بلند کرد و گفت خدایا شاهد باش در مسجد رسول تو ازمسلمانان تقاضایی کردم ولی کسی به من پاسخ نداد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انگشتر امام علی (ع)

 انگشتر امام علی

روزی مردی نیازمند  وارد مسجد مسلمانان شد .و از مسلمانان تقاضای کمک کرد اما کسی به او توجهی نکرد. مرد نیازمند دستش را به سمت آسمان بلند کرد و گفت خدایا شاهد باش در مسجد رسول تو ازمسلمانان تقاضایی کردم ولی کسی به من پاسخ نداد .حضرت علی علیه السلام در حال نماز بود و در آن وقت به رکوع رفته بود .وقتی شکایت مرد نیازمند را شنید دستش را به طرف او دراز کرد و به او اشاره کرد تا انگشترش را بردارد .نیازمند جلو آمد و انگشتر حضرت علی علیه السلام را از دستش درآورد وبا خود برد .

پیامبرخدا نیز درحالیکه نماز می خواند صحنه را مشاهده فرمود .طولی نکشید که جبرئیل نازل شد و این آیه را برای پیامبر آورد . إِنَّما وَلِیُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ (مائده،آیه 55):

 انگشتر امام علی

بدانیدکه ولی شما (فرمانده شما) فقط خدا و پیامبر او و كسانى هستند كه ایمان آورده‏اند؛ آنها كه نماز را به پا مى‏دارند و در حالى كه در ركوع نماز هستند،زکات میدهند.

خبر آیه ی بالا و زکات دادن امام علی علیه السلام توی شهر مدینه پیچید .

انسیه نوش آبادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

هر كس هم وزن ذره‏اى كار خیر انجام دهد آن را مى‏بیند!

واى بر هر بدگوى عیبجویى

صد و دومین سوره قرآن مجید 

سوره تین 

صد و یازدهمین سوره قرآن (سوره مبارکه مسد)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.